Polo 6R/6C verlagen tips?

De set veren/dempers kostte mij alleen al 299,- ;) en dat was excl. montage en uitlijnen.
Als dit wel de prijs is, dan is Roosje spekkoopster :cool:


Hmm, ik heb geïnformeerd bij Profile Tyrecenter die zetten namelijk ook eibach veren. Daarnaast heb ik ook geïnformeerd bij een andere bedrijf die ook werkt met eibach en daar zou ik in totaal 389 euro (inclusief montage, BTW en uitlijnen. Scheelt dus niet veel met het vorige bedrijf. Big Grin:rolleyes:
 
Volkwagen  Polo 1.4 16V Highline  1.4 
Hmm, ik heb geïnformeerd bij Profile Tyrecenter die zetten namelijk ook eibach veren. Daarnaast heb ik ook geïnformeerd bij een andere bedrijf die ook werkt met eibach en daar zou ik in totaal 389 euro (inclusief montage, BTW en uitlijnen. Scheelt dus niet veel met het vorige bedrijf. Big Grin:rolleyes:
Klopt best, reken voor de veren maar 150-180 eu (verkoop-, geen inkoopprijs), dan heb je ongeveer hetzelfde aan montage e.d.
Geen idee hoe oud je auto is of wanneer er mogelijk dempers vervangen zijn, maar laat je een complete set (dempers/veren) monteren weet je wel:
  • Dat het allemaal nieuw is
  • Je een redelijke termijn van garantie hebt op de nieuwe onderdelen
  • Je rijdt met een onderstel wat op elkaar is afgestemd en niet met nieuwe veren en oude/versleten dempers die je rijeigenschappen compleet vern@#ken of zelfs je in gevaar kunnen brengen
Mocht je nu alleen veren monteren en na 2 weken, 3 maanden de dempers echt aan vervanging toe zijn, dan betaal je dus 2x de montage/uitlijnkosten ;)
IK (mijn mening) zou of even doorsparen en later of de complete set ineens laten monteren
 
Klopt best, reken voor de veren maar 150-180 eu (verkoop-, geen inkoopprijs), dan heb je ongeveer hetzelfde aan montage e.d.
Geen idee hoe oud je auto is of wanneer er mogelijk dempers vervangen zijn, maar laat je een complete set (dempers/veren) monteren weet je wel:
  • Dat het allemaal nieuw is
  • Je een redelijke termijn van garantie hebt op de nieuwe onderdelen
  • Je rijdt met een onderstel wat op elkaar is afgestemd en niet met nieuwe veren en oude/versleten dempers die je rijeigenschappen compleet vern@#ken of zelfs je in gevaar kunnen brengen
Mocht je nu alleen veren monteren en na 2 weken, 3 maanden de dempers echt aan vervanging toe zijn, dan betaal je dus 2x de montage/uitlijnkosten ;)
IK (mijn mening) zou of even doorsparen en later of de complete set ineens laten monteren


Bedankt voor je reactie. Mijn auto is van bouwjaar 2010.

Bedankt voor jullie reacties. Klopt het dat je je auto kunt verlagen tot 40mm zonder dat je de schokdempers hoeft te vervangen.
Profile gaf aan dat 25mm vooras en 30mm achteras verlaagd wordt. Sorry voor al mijn vragen. Ik heb er geen verstand van en als ik het wil laten zetten dan moet het wel allemaal in 1x goed gedaan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkwagen  Polo 1.4 16V Highline  1.4 
Ik monteer de Eibach veren en het uitlijnen voor totaal van € 350 op dit moment aangezien er een montage actie geld voor € 90 montage van een onderstel op de Polo 6R/c enz

2vlqmjb.png
 
DSC_0032.JPG Iemand een goede tip om de achterkant bij de polo 6r omlaag te krijgen??

Voorkant is mooi maar van achter lijkt hij wel op de cross polo

Alleen de achterkant laten zakken is dat een optie??
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
DSC_0032.JPG Iemand een goede tip om de achterkant bij de polo 6r omlaag te krijgen??

Voorkant is mooi maar van achter lijkt hij wel op de cross polo

Alleen de achterkant laten zakken is dat een optie??
Dan heb je nog geen crosspolo gezien hahahaha.

Wat dacht je van een verenset i.c.m demperset bilstein. Heb ik ook op de crosspolo en ben uitermate tevreden! Informeer tlc eens. Die kan je genoeg vertellen.
 
hallo allemaal ik lees dat hier eens en wat mij opvalt is dat de meeste rijders de auto aan de voorkant meer verlagen dan achter,terwijl de polo achter hoger ligt dan voor. Het lijkt mij dan dat hij voor minder moet zakken dan achter. Ik wil mijn polo ook verlagen en ik heb een set eibach veren op ebay duitsland gezien en de verlaging is 30 mm achter en 20 mm voor. Ik denk dat ik dan ook nog wel wat comfort heb. Er had iemand zijn polo bijna 6 cm laten zakken? Geen wonder dat het comfort weg is.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
waarom neem je een cross polo en gaat die dan verlagen, kun je toch beter een gewone polo nemen Big Grin
Crosspolo is niet alleen een polo die hoger op de poten staat. Crosspolo heeft een andere bodykit. Andere kleur interieur. Andere kleur bekleding plus sportstoelen wat je bijvoorbeeld ook in de r line en de blue gt hebt enz enz en dat is de reden dat ik een cross hebt gekocht. Anders had ik nooit een gewone polo gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Dan heb je nog geen crosspolo gezien hahahaha.

Wat dacht je van een verenset i.c.m demperset bilstein. Heb ik ook op de crosspolo en ben uitermate tevreden! Informeer tlc eens. Die kan je genoeg vertellen.
Wat zouden hier de kosten ongeveer van zijn??

Of wordt het dan toch ongeveer net zo duur als een beetje fatsoenlijke schroefset?? Ben nog niet echt op de hoogte van prijzen en merken alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
Bilstein VW Polo (6R) 1.2 TDi Achter B4 Gas Schokbreker
[BSN47535]

Zou dit het dan moeten zijn i.c.m. verlagingsveren???

En passen de veren van een 1.2 benzine ook gewoon op de 1.2 tdi???
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!