Polo 6R/6C verlagen tips?

Zou goed kunnen dat het om dezelfde set gaat. Bij normaal rijden heb Ik geen klachten. Echter bij drempels (vooral eraf) klapt hij erg hard in de veren.
Ook op sommige stukken snelweg hobbelt hij. Dit is wel afhankelijk van de snelheid.

Wat misschien wel verschil maakt; mijn polo heeft Nog niet veel kilometers gemaakt. De dempers zijn dus nog vrij nieuw. Een kennis van mij had met een polo met meer dan 2 ton (met dezelfde set veren) exact de klachten die jij omschrijft.
 
Zou goed kunnen dat het om dezelfde set gaat. Bij normaal rijden heb Ik geen klachten. Echter bij drempels (vooral eraf) klapt hij erg hard in de veren.
Ook op sommige stukken snelweg hobbelt hij. Dit is wel afhankelijk van de snelheid.

Wat misschien wel verschil maakt; mijn polo heeft Nog niet veel kilometers gemaakt. De dempers zijn dus nog vrij nieuw. Een kennis van mij had met een polo met meer dan 2 ton (met dezelfde set veren) exact de klachten die jij omschrijft.
Mijn polo is ook zeer recent april 2014.

Ik denk dat het te maken heeft dat het te laag is. Zelfde setje is er ook in 20/35mm

Maandag effe contact met Mark (lowering)
 
Ik heb de Eibach/Bilstein Prokit, gemonteerd bij Bandencentrum Jan Steverink in Apeldoorn.
Over beiden ben ik zeer tevreden!
image.jpg image.jpg
image.jpg
Welke bilstein dempers hebbie? B4 of b12?

Vorige week ook een Eibach pro kit met Bilstein dempers zoals HJV laten monteren. Tot nu toe positief, zoals ik verwachtte.
76947E20-BF89-4548-B746-B4FEBE0DF607_zpswi8byg2e.jpg
Dit was direct na montage. Mijn ervaring met schroefsets is dat je ze inderdaad op de voor jou gewenste hoogte instelt en daarna niets meer doet met de verstel mogelijkheid. Voor mij is het prijsverschil hier voor het niet (meer) waard. Bijkomend nadeel is bij de goedkope merken het comfort en rijeigenschappen zeker niet beter worden als je lager gaat.
Hebbie de b4 of de b12 dempers?

Bij mij komt de b4 dempers met eibach veren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een ST/Weitec schroefset. Ben er wel tevreden over, alleen vond ik hem achter niet laag genoeg.
Heb achter nog lagere veren gekocht. Theoretisch is die achter nu 8cm verlaagd (origineel 6,5 + lagere veren 1,5) Eigenlijk wil ik nog lager :mrgreen:
Het rijdt wel heel fijn, daar heb ik geen klachten over.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ze zitten er onder sinds gister. Eibach veren met de bilstein demper set voor en achter. Ik zeg tegen ieder die een verlaging doet met veren de dempers mee te doen. Wat een comfort maar wel sportief geveerd auto heb ik nu! Bedankt Mark!
 
  • Leuk
Waarderingen: 3errors en HJV
Ik ga eind van de maand mijn polo ook laten verlagen. Ik heb positieve verhalen gehoord over de eibach. Ik heb op diverse locaties geïnformeerd over de kosten. Dan heb ik het over de eibach Pro Kit inclusief BTW, montage en uitlijnen rond de 375,00. Is dat een reële prijs? En de verkoper gaf aan dat de auto dan 25mm vooras en 30mm achteras wordt verlaagd. Is dat te doen? Want ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet voorstellen bij zo een 25 a 30mm verlaging.
 
Volkwagen  Polo 1.4 16V Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!