Olie problemen 6r Gti

Vooralsnog geen bijzonder olieverbruik. Na 21k is er nog geen halve liter bijgevuld. Echter recent valt mij wel op dat er bij een flinke dot gas wel eens een rook- of stofwolk achter de auto te zien is.
Wat het ook is, ik zal het wel aankaarten bij de 30k beurt en dan hoor ik het wel.
 
Na 24d km gereden hebben met mij polo en de 2e weging aangaf dat het verbuik 0.37L olie op 1000km (tussen de beurt verbuikt die dus gewoon 11.1L olie) is heb ik te horen gekregen van de dealer dat het binnen de marge valt en het enigste wat ze mij aan kunnen bieden is 2 jaar extra fabrieks garantie en 50% korting op de olie.........WTF!!!
Voel me zwaar in de steek gelaten door de VW Groep.....als je 28d euro uitgeeft is het allemaal top maar nu laten ze me mooi zitten......maar ja wat kun je eraan doen?
 
Het olieverbruik is voor mij DE reden geweest om voor de BlueGT te gaan, erg jammer want technisch is het een heel mooi blok (twincharged).

Heeft de blueGT hier geen probleem mee?
Overigens heb ik het idee dat het ook aan de compressor ligt omdat ze bij de laatste modificatie het koppel onderin ook terug hebben geschroeft en dat is net het gebied waar de compressor in werkt.
 
Bij 20.500 km is de fabrieksmodificatie doorgevoerd bij dealer met een nieuwe carter ontluchting en software update.
Toen was het olietanker verbruik 1 op 3000 km.

Deze week de 25.000 km aangetikt en met 4520 km op de dagteller was het raak en kon er grofweg 1,2 liter worden bijgevuld door de dealer - ik vul zelf niets meer bij.

Verbruik nu grofweg van 1 op 3000 naar 1 op 3750 km. Hele progressie! Neen, ben met stomheid verslagen en mijn moeder van 83 jaar zei, goh joh, lijkt mijn Lelijke Eend van vroeger wel.

Dagteller op nul gezet en weer afwachten, maar vrees het niet te halen tot aan de 30d km beurt zonder wederom de dealer te moeten bezoeken. Verwacht verder bijzonder weinig van Volkswagen meer, omdat de dealer aangeeft dat de fabrieksmarge 1 op 2000 km zou zijn.
 
Bij 20.500 km is de fabrieksmodificatie doorgevoerd bij dealer met een nieuwe carter ontluchting en software update.
Toen was het olietanker verbruik 1 op 3000 km.

Deze week de 25.000 km aangetikt en met 4520 km op de dagteller was het raak en kon er grofweg 1,2 liter worden bijgevuld door de dealer - ik vul zelf niets meer bij.

Verbruik nu grofweg van 1 op 3000 naar 1 op 3750 km. Hele progressie! Neen, ben met stomheid verslagen en mijn moeder van 83 jaar zei, goh joh, lijkt mijn Lelijke Eend van vroeger wel.

Dagteller op nul gezet en weer afwachten, maar vrees het niet te halen tot aan de 30d km beurt zonder wederom de dealer te moeten bezoeken. Verwacht verder bijzonder weinig van Volkswagen meer, omdat de dealer aangeeft dat de fabrieksmarge 1 op 2000 km zou zijn.

Ik zit met het zelfde probleem.....importeur proberen te bereiken maar krijg iedere x is de genen die daar over gaat niet bereikbaar of is hij vrij. Ondertussen mij dealer ook gesproken maar die schuilen zich achter de importeur en kunnen mij alleen maar vertellen dat de importeur binnen kort bij hun komt en dat tijdens deze meeting ze mijn auto ook gaan bespreken!
 
Ik snap echt niet waarom je/men contact wil hebben met de importeur. Is geen partij nl. Je hebt zaken gedaan met de dealer en dat is degene die het probleem op moet lossen. Als de dealer stelt dat de importeur moet beslissen, het nog niet weet, in afwachting is van, degene die er over gaat met vakantie is etc etc. Zeg dan gewoon dat dat een lulverhaal is en dat je NIETS met PON te maken hebt en wilt hebben. Maak een afspraak met de Aftersalesmanager van je dealer, leg uit wat het probleem en welke oplossing je verwacht. Verwijs naar het Burgerlijk Wetboek en de verplichtingen die hieruit voortvloeien voor de verkoper/dealer. Stel hem in de gelegenheid het probleem op te lossen, maak afspraken hoe ze je mobiel gaan houden en vraag om een schriftelijke bevestiging van de afspraken. Lukt het de dealer niet om volgens afspraak het probleem op te lossen stel hem dan SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND in gebreke. Geef het aantal werkplaatsbezoeken aan in de brief en een korte samenvatting. Geef aan dat de auto niet voldoet aan de verwachting, je er geen vertrouwen meer in hebt en vraag om ontbinding van de koop overeenkomst.
 
Ik heb vanaf het ophalen van de polo gti olie problemen. Bij 1000KM 1L bijvullen, inhouden , , ,storingen. Ik heb de gti nu 7 maanden bij 10.000KM nieuw blok gehad. En nu beginnen we weer van vooraf aan, 1400KM 1L olie erbij. Er staat nu 26.000KM op, bij het starten gaat hij ook alweer op 3 cilinders lopen. Ben echt teleurgesteld in het product. Ben er helemaal klaar mee.
 
Het houdt de (olie-)gemoederen wel bezig in dit forum.

Vraag me inmiddels ook af of de oliegrootverbruikers wel consequent de door VW geadviseerde RON98 tanken?

Begreep uit andere berichten dat iemand die overgestapt is van eerst RON95 naar consequent RON98 nu ook betere resultaten boekte met langere tussentijdse termijnen om olie bij te moeten vullen, waarbij dus het olieverbruik positief progressief is verbeterd. Daarnaast zou ook nog eens het brandstofverbruik beter zijn geworden: win-win. Iemand?
 
Het houdt de (olie-)gemoederen wel bezig in dit forum.

Vraag me inmiddels ook af of de oliegrootverbruikers wel consequent de door VW geadviseerde RON98 tanken?

Begreep uit andere berichten dat iemand die overgestapt is van eerst RON95 naar consequent RON98 nu ook betere resultaten boekte met langere tussentijdse termijnen om olie bij te moeten vullen, waarbij dus het olieverbruik positief progressief is verbeterd. Daarnaast zou ook nog eens het brandstofverbruik beter zijn geworden: win-win. Iemand?

Wel raar dat het olie verbruik af neemt met een ander soort benzine, dit hoord helemaal niks met elkaar te maken te hebben.
 
Wel raar dat het olie verbruik af neemt met een ander soort benzine, dit hoord helemaal niks met elkaar te maken te hebben.

Zie > ervarings citaat > Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI (2011) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl

[h=4]Olie verbruik: Goed nieuws! (75.000 km)[/h] Nou inmiddels alweer dik op weg naar de derde grote beurt van de auto. Bij 60.000 waren er geen grote zaken aan de hand. Het gebruikelijke langslopen, wat bijstellen en dat was het wel.

Inmiddels ben ik gewisseld naar steevast euro 98 tanken. Het gekke is, de auto is dusdanig zuiniger op euro 98, dat ik goedkoper af ben dan wanneer ik euro 95 tank. Daarbij, sinds ik euro 98 tank is het olie verbruik ook drastisch afgenomen. Ik moet eigenlijk is peilen dit weekend. Maar ik rij nu nog steeds op de olie die er bij 60.000 kilometer erin gegooid heb. Da's toch nu al drie liter olie die ik er niet in heb hoeven gooien (1 liter per 5000).

Wie?
 
Zie > ervarings citaat > Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI (2011) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl

Olie verbruik: Goed nieuws! (75.000 km)

Nou inmiddels alweer dik op weg naar de derde grote beurt van de auto. Bij 60.000 waren er geen grote zaken aan de hand. Het gebruikelijke langslopen, wat bijstellen en dat was het wel.

Inmiddels ben ik gewisseld naar steevast euro 98 tanken. Het gekke is, de auto is dusdanig zuiniger op euro 98, dat ik goedkoper af ben dan wanneer ik euro 95 tank. Daarbij, sinds ik euro 98 tank is het olie verbruik ook drastisch afgenomen. Ik moet eigenlijk is peilen dit weekend. Maar ik rij nu nog steeds op de olie die er bij 60.000 kilometer erin gegooid heb. Da's toch nu al drie liter olie die ik er niet in heb hoeven gooien (1 liter per 5000).

Wie?

Ja mooi verhaal en je hoeft het echt niet voor mij te quoten want vanuit een technisch standpunt is het lariekoek dat het octaan gehalte van de benzine zorgt voor een lager olie verbruik. Als dat zo zou zijn dan zou het betekenen dat wanneer je een auto (dus niet alleen de Polo GTI maar ook oude auto's) hebt die olie verbruikt dat je het kan oplossen door brandstof met een hoger octaan gehalte te tanken.

Om een vergelijking te maken, "wanneer ik eerst met mijn rechterbeen uit bed stap voel ik mij fitter over de gehele dag dan wanneer ik met mijn linkerbeen eerst uit bed stap", verband slaat nergens op zeg maar
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!