Olie problemen 6r Gti

is er nog geen oplossing voor het olie verbruik? mijn garantie loopt nog tot maart 2013, ik hoop voor die tijd nog iets te horen van vw!

Melding van maken en als ze jouw motorolie gaan wegen vlak voor de laatste controlle er voor de zekerheid zelf nog wat uithalen, niet netjes maar dat weet je wel zeker dat je blok nog in de garantie periode uit elkaar getrokken wordt.

Ik zou mij kapot ergeren wanneer mijn nieuwe auto van bijna 30.000,- euro een olieboot zou zijn.
 
Die oplossing blijkt ook niet de oplossing te zijn. In de UK hebben al een aantal de gemodificeerde carterontluchting maar nog steeds een overmaat aan olieverbruik. Ik denk niet dat dit probleem ooit nog opgelost gaat worden voordat VW de 1.4TSI uit het gamma gooit. Stick Out Tongue
 
Ik heb de carterontluchting modificatie ook gehad, nu ongeveer 2d km gereden na de modificatie en uitlaat zie ik ondanks het regelmatg poetsen aardig
zwart worden.......olie pijl binnen kort even checken.

Toevallig geen koppel reductie gemerkt? Vooral bij lage toeren?

In de UK missen sommige GTI's namelijk na de update een goede 50nm aan koppel! Softwarematig foutje zou het moeten zijn.
 
Ik heb de carterontluchting modificatie ook gehad, nu ongeveer 2d km gereden na de modificatie en uitlaat zie ik ondanks het regelmatg poetsen aardig zwart worden.......olie pijl binnen kort even checken.

De uitlaat van mijn GTI heeft van binnen ook last van zwarte aanslag, maar gelukkig nog geen noemenswaardig olieverbruik (af kloppen!). In de eerste 3 à 4.000 km is het oliepeil ongeveer 1/3 van het bereik gedaald, vanaf dat moment superstabiel op hetzelfde niveau.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Mijne gaat nu de 20.000 aantikken, sinds er bij 14.000km de 0W40 olie in is gegaan is het verbruik van 1l op 1500km naar 0,25l op 6000km gezakt.

Voor diegene waarbij het olieverbruik dus erg hoog blijft, ook na de talloze oplossingen van VW, een goede oplossing. Conflict natuurlijk wel met de VW fabrieksgarantie, terwijl de 0W40 alleen maar beter is. Wel vervangen om de 15.000km.
 
Toevallig geen koppel reductie gemerkt? Vooral bij lage toeren?

In de UK missen sommige GTI's namelijk na de update een goede 50nm aan koppel! Softwarematig foutje zou het moeten zijn.

Nou eerlijk had ik het idee dat die wat minder fel oppakt dan voorheen......maar dacht kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten.
Maar nu ik jou verhaal uit UK hoor zou het wel eens kunnen kloppen.......vond het ook al raar dat ze je software aanpassen voor een carterontluchting modificatie!
 
heb mijn polo gti 6r nu van 25.000 tot 30.000 km gereden en een kleine liter bij moeten vullen, bij navraag bij de dealer blijkt omdat de olie rond deze stand aan het vervangen toe is kan het zijn dat er veel condens in de olie zit waardoor dit vrij normaal is.
Ben benieuwd wat het olie verbruik, na mijn beurt volgende week gaat zijn.
 
Hier wordt veel gesuggereerd dat je andere (dikkere) olie kan gebruiken!
Echter wanneer er geen goedgekeurde olie wordt gebruikt kan VW moeilijk gaan doen over garantie...
En dat zie ik nog wel gebeuren, als je hoort hoe Pon met service omgaat!

Zelf heb ik sinds enkele maanden een nieuwe Polo GTI, waar ik laatst een halve liter olie heb in gedaan na 5000km.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!