Olie problemen 6r Gti

Een vraagje......,

Na 3300 km gereden te hebben begon het lampje van mijn olie te branden.......dealer gebeld en gevraagd hoe dit kon komen, hun antwoord kom even langs mogelijk hebben ze hem bij de 0 beurt niet goed afgevuld en in combinatie met iets of wat olie verbruik in het begin kan die nu laag staan.
Ik daar langs gegaan en wat blijkt, er moet gewoon 1.2 L olie bij :shock:........ze hebben gezegd dat ik dit in de gaten moet houden of dit zo aanhoud.
Nu reed mijn vader laatst achter mij aan en ik trok rustig op maar ondanks dat kwamen er bij het overschakelen wat " rook-pluimpjes " uit de uitlaat.

Iemand hier nog meer last van / van gehad?
 
Schijnt dat de GTI een best olieverbruikertje is. Mijne heeft net zoals jou bij 3300 km aangegeven dat het oliepeil laag is. Er ging 0.7l bij om ongeveer op de helft van het peilstokje te komen. Schijnt zo te horen, als het goed is kun je nu tot een KM of 10.000 zonder olie te hoeven bijvullen.

Over de rookpluimpjes. Tot hoever heb je het oliepeil bijgevuld? Als je hem te ver over het minimum heen vult richting maximaal dan gooit je blok overtollige spatolie eruit wat in rookpluimpjes uit de uitlaat komt. Altijd niet veel verder dan minimaal vullen.
 
Rookpluimpjes:

Kleur wit: Is (koel)water
Kleur zwart: Is olie of onvolledige verbranding.

Dat kan komen door je turbo die olieverbruikt en dat het dus in de je motor komt.
Hou dat roken goed in de gaten!
 
Polootje zei:
@Bas

En blauwe rook is toch ook olie? Maar dan is er toch meer aan de hand?

Dat is inderdaad olie. Kijk maar naar al die Hondatjes met B16, B18 en D16 vtec motoren... Als die volle bak de vtec inknallen, zie je bijna altijd flinke blauwe pluimen. Die blokkies verbruiken ook 1 liter op 3 tot 6000km
 
Vandaar heeft mijn vader een heel stuk achter mij gereden op de snelweg en daar ben ik het volgende wijzer van geworden...:
Als de motor warm is en ik een heel stuk rustig gereden heb en dan plots vol op het gas ga, dan geeft die even een rook pluim zo lang ik het gas erop hou 9donkere rook....niet blauw dus naar mijn mening moet dit dan brandstof zijn).
Echter als ik daarna een aantal keren het zelfde doet rook die niet meer......iemand een idee hoe dit zou kunnen??
 
Dat is olie (zwarte rook)...
Ik heb hetzelfde bij mijn GTI waargenomen...

Kijk maar eens of er roetaanslag op je uitlaateindstuk zit of eventueel zelfs op je gehele achterkant, dat is dus verbrande olie waarbij vaste roetdeeltjes achterblijven.

PS En mijn GTI verbruikt (helaas) ook wel wat olie... Maar dat zal na 5000 km. drastisch moeten verminderen volgens de dealer/importeur...
Zit niets anders op dan maar af te wachten en vaak olie te peilen en eventueel bij te laten vullen...
 
dit kwam ik tegen op een ander forum, iemand die het officieel heeft laten testen:

Can't wait to hear what my consumption test will show.

---------- Post added at 01:56 PM ---------- Previous post was at 12:44 PM ----------

Well, there you go.

600mL over 1300 km means ~930mL/2000km.

No new piston rings for me, for now.



VW vindt dit zelfs te laag olieverbruik om verdere actie te ondernemen, leuk zo'n Polo maar dankzij dit soort beleid koop ik voortaan geen VW meer :?
 
Hier al 2x moeten bijvullen. 0.7 liter bij 3300 km, 0.4l bij 5500 km. Staat nu bijna 8000 km op, verwacht de melding elk moment weer.

En dan verbruikt de mijne nog ,, weinig '' volgens de dealer. BS!
 
WBPoloGti zei:
Blijf het raar vinden het olie verbruik, bij mijn vorige merk ook het geval maar bij andere merken ( japanners ) nooit geen problemen gehad, totaal geen verbruik. :roll:
Dat waren dan wel ''standaard'' auto's dus geen ''snelle'' uitvoeringen maar blijf mij er toch over verwonderen, vooral van de mededeling: dit is normaal

Ik had een Mazda RX8 voor 1 jaar gereden en die had ook last van olieverbruik. Dat is dan misschien wel een heel ander motor dat erin zin, een wankelmotor, maar het verbruik was om te janken. Je gooit meer olie erin dan benzine Big Grin
 
Bij mijn Fiesta ST moest er elke 7.500km toch wel een half litertje bij.

Vind het eigenlijk best wazig dat die Polo's GTi van die olieboten zijn. Zal wel door het blok komen, 180pk uit een 1.4 is niet niks nml...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!