Olie problemen 6r Gti

Poloabt zei:
Mijn info: Polo 6R GTI met ABT chiptuning

Km-stand: 25000

Oliestand: halverwege peilstok

Kortom: in mijn geval geen enkel issue met olie. Er is nog nooit olie vervangen. Ik geef mijn GTI geregeld de sporen, maar enkel en alleen als de motor-olie warmer is dan 85 graden.
Idem hier dan met km stand 17000....

Hoe bevalt de chip en hoeveel pk's heb je nu?
 
Ik kon hem ook deze week al krijgen als ik erop stond maar de dealer vroeg vriendelijk of het gezien de enorme drukte een week later mocht.

Maar goed,afgeleverd is afgeleverd!

Ik wens je alvast veel plezier met je GTI :cool:
 
Hahah nou het is maar een dagje ;)
Bedankt iig, jij natuurlijk ook! Het is zo woensdag! Cant wait!

Zal het olieverbruik goed in de gaten houden en hier mijn bevindingen posten, om een beetje ontopic te blijven!
 
Om ook dit archief even aan te vullen :roll:

Mijn Gti van 2010 heeft/ had ook olie problemen ongeveer een liter per 900-1000 km.
Morgen de auto ophalen ze hebben de zuigerveren vervangen.
We gaan het meemaken!

Ik zal jullie op de hoogte houden of dat de oplossing is.
 
Hoi Appelsientje,en is het vervangen van de de zuigerveren de oplossing geworden?

Want dan rij ik vanmiddag meteen naar de garage :) Nu al 3 x 1000 K gereden en 3x een liter olie erbij en ze mogen nog steeds niets doen van de fabriek.
Ben er wel een klein beetje :( over.
 
Ik durf het nog niet te zeggen. De eerste paar 1000 km zou die evenveel moeten verbruiken daarna moet het af gaan nemen. Er zit net 600km op afgelopen Zaterdag gecontroleerd en zat nog gewoon vol.

Overigens wel even opletten de dealer beweert dat je de wagen niet hoeft in te rijden na het vervangen van de veren. Ik heb daar een beetje een hard hoofd in en doe gewoon rustig aan. Is er iemand die iets technischer is?
 
als je zuigerveren vervangen zijn.

is de cillinderkop gedemonteerd en dus ook een nieuwe koppakking. doe het de eerste 1000KM even rustiger aan. zodat alles zich kan zetten.

Daarna: Vol Gas :cool:
 
Klinkt in ieder geval beter dat je na 600K nog op een goed olieniveau zit ;) en inrijden lijkt mij wel verstandig,al zou je met je GTI wel geduld moeten hebben.
Ik ga denk ik maar even een garage afspraak proberen te maken voor de zuigerveren,want hij rookt en stinkt ook erg.
En volgende week zouden we ermee naar Oostenrijk mee rijden :roll: Dacht het maar niet.
Nu maar met de Mini.
 
Die ,, oplossing '' was er al vlak nadat de Polo GTI is uitgekomen hoor. Het is de oplossing voor het enorme olieverbruik, maar niet de oplossing van het nog steeds erg hoge olieverbruik waar vele, na wisseling van zuigerveren, mee kampen.

Het blijft een olieboot, doe je niks aan. :)
 
Heb nu 5000 km gereden met de GTI. Na 3000 km een 0,6 liter en nu de rest van de fles 0,4 liter. Ben eigenlijk een rustige rijder, veel stadsverkeer. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken?

Tweede vraag: De eerste fles was Shell Helix Ultra Extra 5w/30, longlife. Prijs, ik geloof tegen de 30 euro als ik me goed herinner. Ik heb nu een fles MPM, Motoroil 5W-30 Premium Synthetic LL III VW 504.00/507.00 in de auto liggen. Gisteren gehaald, prijs 18 euro. Iemand hier ervaring mee?
http://www.mpmoil.nl/index.php?id=produ ... 0synthetic
 
Ik zit op bijna 18000 km. Er is 1 liter olie in gegaan, en ik zal weer eens pijlen.
Veel woon-werk verkeer wat redelijk rustig is. Rij hem altijd warm voordat ik echt gas geef en doe dan ook de laatste paar km dan rustig aan.
 
Staat nu 24k op veel lie problemen gehad. Revisie van het onderblok gehad (garantie) en tot nu toe probleem weg. Daarna problemen gehad met de turbo die elke weer weg viel weer terug gebracht weekje weg en is eindelijk weer gemaakt.

Heb jammer genoeg erg spijt van de aankoop ben ervan overtuigd dat ze teveel vermogen uit een te klein blokje hebben gehaald.
 
Ja hoor gistermorgen 1140km op de tacho en het bekende lampje ging branden....

Olie tot het minimum gedaald en dit met een vrij rustige inrijstijl...

Meteen een email naar de dealer om even "bewijs" te hebben van het verhaal...halve liter bijgevuld...nu maar weer afwachten.

I smell shit... :(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!