Olie problemen 6r Gti

dat is zeker wat, maar dat zit misschien ook tussen de oren. PK per liter cilinderinhoud is gelijk aan Impreza's en 1.8 turbo's (allemaal rond 120-130).

Komt waarschijnlijk wel bij dat het blok intern kleiner is en dus ook de internals wat fragieler zijn misschien? Maar dat zou het nog geen olieboot moeten maken denk ik..
 
PRIdEVisions zei:
korte vraag over die "rookpluimpjes" als smorgens je auto koud is, en je start hem en je vertrekt naar je werl, krijg je toch ook een witte rookpluimpjes ? Daarom moet het toch niets zijn met de waterkoeling toch ?


nee dan is het condens omdat de motor en uitlaat nog koud is

groeten ger
 
Tijdens normale buitentemperaturen boven 10 graden zou je ook bij het koud starten van de auto niks mogen zien. De pluimpjes bij lage buitentemperatuur komt omdat de warme lucht uit je uitlaat in contact komt met de koude buitenlucht. Zelfde als je uitademt.
 
Ik heb dit topic een poos geleden aangemaakt omdat ik er van geschrokken was dat naar 3200 km er 1.2L olie bij moest.......nu staat mijn km stand inmiddels op 10500 en tot mijn verbazing staat het olie pijl nog steeds 3 kwart Big Grin.
Nu heb ik wel een 2012 type motor blok maar wat de dealer dus zei van een langere inloop periode klopt dus wel.

Overigens geeft de mijne soms ook pluimpjes (gehoord van mij pa die er achter rijd) maar het is een donker pluimpje.....kan ook brandstof zijn want hij doet het niet altijd!!
 
Ik heb ook problemen met onze Polo Gti en zijn olie verbruik, hij loopt nu mooi 1liter op 850 kilometer en net de 5000 K gereden.
2x bij van der Velden in Zoetermeer geweest,prima geholpen trouwens, foto's gemaakt van onder en boven.
Ze weten het ook niet dus weer trip computer op 0 en dan kijken wanneer het lampje gaat branden.
Ben ik net door de monteur opgebeld dat hij met de importeur en fabriek... heeft gesproken......

Olie problemen zijn bekend bij de fabriek ze zijn nu bezig om het blok aan te passen en opnieuw te testen tot die tijd mag geeneen garage aan de auto sleutelen.
Alle olie word vergoed zodra lampje brand en regelmatig controleren.
Een nieuwe moter zou ook zomaar kunnen....... :shock:

Oftewel hou alles in de gaten...
 
Ik heb voordat ik de Polo heb besteld dit verhaal en andere over olie gebruik van deze blokken doorgemaild aan de verkoper....daarbij de melding dat als de wagen olie gaat gebruiken dat ie hem terugkrijgt.

natuurlijk niet zo zwart/wit maar ik zou daar niet blij mee zijn,hopen op een gemodificeerd blok.. ;)
 
Mijn info: Polo 6R GTI met ABT chiptuning

Km-stand: 25000

Oliestand: halverwege peilstok

Kortom: in mijn geval geen enkel issue met olie. Er is nog nooit olie vervangen. Ik geef mijn GTI geregeld de sporen, maar enkel en alleen als de motor-olie warmer is dan 85 graden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!