Olie problemen 6r Gti

Ik heb mijn polo nieuw gekocht in novemebr 2011,vanaf dag 1 een olie verbruik van 1 op 1000km
direct melding van gemaakt, en er is in augustus 2012 een carter ontluchting modificatie opgezet.
ging iets beter, na 2600km 1 ltr olie bijvullen.
hier werd ik niet vrolijk van, en heb de dealer aangegeven dat hij hem weer terugkrijgt voor nader onderzoek.
na een week kreeg ik bericht dat er een hele nieuwe motor in komt.
Bij km stand 13700 is de motor vervangen voor de nieuwe.
Vandaag 17-11 de auto opgehaald,en hopen dat het nu goed is.
Dit vindt ik wel een goede service van mijn dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn polo nieuw gekocht in novemebr 2011,vanaf dag 1 een olie verbruik van 1 op 1000km
direct melding van gemaakt, en er is in augustus 2012 een carter ontluchting modificatie opgezet.
ging iets beter, na 2600km 1 ltr olie bijvullen.
hier werd ik niet vrolijk van, en heb de dealer aangegeven dat hij hem weer terugkrijgt voor nader onderzoek.
na een week kreeg ik bericht dat er een hele nieuwe motor in komt.
Bij km stand 13700 is de motor vervangen voor de nieuwe.
Vandaag 17-11 de auto opgehaald,en hopen dat het nu goed is.
Dit vindt ik wel een goede service van mijn dealer.

Is er echt een nieuwe motor ingegaan of hebben ze de zuigerveren vervangen?
 
Motoren vervangen is niet de oplossing.

Ik ben al een lange tijd met (T)FSI motoren bezig en zowel de 2.0 als de 1.4 gebruiken graag olie.

Uit deze blokken word veel vermogen geperst en dat gaat ten koste van sommige eigenschappen.

De meeste olie die je verliest gaat langs de klepsteel, er zijn bedrijven waar je dit kunt laten doen ik zelf heb het ook al een aantal keer gedaan bij wat oudere tfsi motoren.

Bij mijn golf V gti was het zo erg dat er 1 liter in ging op 600KM, deze was dan ook wel geset tot 340PK

Dat deze blokken veel olie verbruiken weet VW zelf ook en ze weten al helemaal geen raad als ze complete blokken gaan vervangen.
 
Zelf nu van nieuw tot op heden met 21d km op de klok, een vastgesteld olieverbruik van 1 op 3000km.
De uitlaat is doorgaans meer zwart dan blinkend.

Nadat ik dit olieverbruik maar es aangekaart heb bij de leasemaatschappij, kwam er wel actie.
Ik werd door dealer ineens gebeld voor afspraak doorvoeren van de fabrieksmodificatie: nieuwe carter ontluchting plus software update.
Het zal mij benieuwen.

Ergerlijk vind ik dat zowel importeur PON, maar ook dealer niet zelf dit met je bespreken en/of contact met je leggen over deze door te voeren fabrieksmodificatie. Gemiste kans.
 
Zelf nu van nieuw tot op heden met 21d km op de klok, een vastgesteld olieverbruik van 1 op 3000km.
De uitlaat is doorgaans meer zwart dan blinkend.

Nadat ik dit olieverbruik maar es aangekaart heb bij de leasemaatschappij, kwam er wel actie.
Ik werd door dealer ineens gebeld voor afspraak doorvoeren van de fabrieksmodificatie: nieuwe carter ontluchting plus software update.
Het zal mij benieuwen.

Ergerlijk vind ik dat zowel importeur PON, maar ook dealer niet zelf dit met je bespreken en/of contact met je leggen over deze door te voeren fabrieksmodificatie. Gemiste kans.

Het doorvoeren van een fabrieksmodificatie doen ze ook pas bij je eerst volgende beurt (in jouw geval zou dat dus 30k beurt geweest zijn) EN ze doen er voortijdig pas wat mee als je een klacht in dient.

Voorbeeldje..
Bij mijn 2010 BM was nagelen een zeer bekend en irritant fenomeen, een motormanagement update was al langer beschikbaar, maar dit is bij mij pas uitgevoerd omdat ik had besloten dit pas aan te geven bij de beurt zelf ipv vantevoren hierover een klacht in te dienen;)
In de voorgaande tijd ben ik ook wel eens vaker bij mijn dealer geweest voor comfort instellingen en toen hebben ze ook meteen een terugroepactie uitgevoerd die toch ooit eens zou moeten gebeuren.
 
VW  6R  1.2TDI 
Het doorvoeren van een fabrieksmodificatie doen ze ook pas bij je eerst volgende beurt (in jouw geval zou dat dus 30k beurt geweest zijn) EN ze doen er voortijdig pas wat mee als je een klacht in dient.

Voorbeeldje..
Bij mijn 2010 BM was nagelen een zeer bekend en irritant fenomeen, een motormanagement update was al langer beschikbaar, maar dit is bij mij pas uitgevoerd omdat ik had besloten dit pas aan te geven bij de beurt zelf ipv vantevoren hierover een klacht in te dienen;)
In de voorgaande tijd ben ik ook wel eens vaker bij mijn dealer geweest voor comfort instellingen en toen hebben ze ook meteen een terugroepactie uitgevoerd die toch ooit eens zou moeten gebeuren.


Het is inmiddels een algemeen gegeven dat sommige TSI 1,4 wat olie lusten.

VW zou daar richting klant dan ook oog voor moeten hebben, je wil toch je klant mogelijk ook behouden? Het zal dus best dat men voornemens zou zijn om de fabrieksmodificatie te doen bij 30d km beurt. Maar als je, zoals ik elke 4 weken komt olietanken bij de VW dealer, dan blijf ik van mening dat je je klant had kunnen informeren (= aandacht voor probleem en klant serieus nemen) en om dat direct uit te voeren of met de 30d km beurt. Niet nadat een leasemaatschappij eens navraag doet.
 
Het is inmiddels een algemeen gegeven dat sommige TSI 1,4 wat olie lusten.

VW zou daar richting klant dan ook oog voor moeten hebben, je wil toch je klant mogelijk ook behouden? Het zal dus best dat men voornemens zou zijn om de fabrieksmodificatie te doen bij 30d km beurt. Maar als je, zoals ik elke 4 weken komt olietanken bij de VW dealer, dan blijf ik van mening dat je je klant had kunnen informeren (= aandacht voor probleem en klant serieus nemen) en om dat direct uit te voeren of met de 30d km beurt. Niet nadat een leasemaatschappij eens navraag doet.

Dat is inderdaad een ander verhaal!
Dat is dus gewoon fout van de dealer dat ze niet eerder dit hebben opgebracht.

Hoe of wat oordeel ik niet over verder, maar een dealer wordt ook gesommeerd om al dan niet actief of passief om te gaan met modificaties.
En meestal is het passief.
In jouw geval had het misschien anders gedaan kunnen worden inderdaad, maar aan de andere kant heb jij ook gevraagd of er een oplossing voor was?;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Jahoor, mijn 5mnd oude Polo gti model 2013 doet het ook. Met 4300km ging er 2liter olie in. Ik sta er ook niet van versteld, als je zag wat voor rookpluimen het beestje uitstoten de eerste week alleen al kon het niet opzich laten wachten. Dinsdag gaat hij terug naar de dealer. Want in tegenstelling tot andere hier, durfde mijn dealer gewoon ren rekening te sturen à 65euries voor 2litertjes bijvullen. Pardon? 65euro iedere 10 tankbeurten? D8 het NIET! ;)

afijn, 2013 model heeft dus voor zover mij bekend geen modificatie's ondergaan.
Ook bij mij werd er gesproken over software update.

TO BE CONTINUED
 
Gister stond de teller van mijn Polo GTI van juli 2012 op 10.000 km en het olieverbruik is keurig want hebt er gister voor de eerste keer slechts 0.3 liter bijgegooid om oliepeil weer op maximum stand te krijgen . Heb in het begin wekelijks olie gepeild want was er na het lezen van de diverse berichten van hoog olieverbruik niet helemaal gerust op maar zag al na een paar duizend kilometer dat het bij mij wel goed ging met olieverbruik . Blijft toch een apart verhaal dat niet alle 1.4 TSI 180 pk motoren er last van hebben .Ik heb wel de 1e 2000km normaal ingereden zonder boven de 3000 toeren door te trekken en daarna regelmatig het gas erop maar ik houd wel altijd in de gaten dat de motor goed op temperatuur is dus boven de 85 graden .
 
Ik zit nu ook bijna aan de 10.000 km maar ik heb de 1.2 TSI 105 pk.
Ik hoef geen olie bij te vullen want het oliepeil staat nog hetzelfde.
Dus het olie probleem komt alleen voor bij de 1.4 TSI?
Of zijn er ook gevallen bekend bij de 1.2 TSI?
 
Bij mij hebben ze bij de 30.000km (eerste grote beurt) mijn carterontluchting aangepast + software update. Ik had namelijk toen aangegeven dat ik al 2L olie moest bijvullen op 30.000km. De medewerker van de garage zei eerst zelfs dat die hoeveelheid normaal is voor 30.000km :shock:. (offtopic: hij vroeg ook of mijn auto handgeschakeld of automaat was :roll:)

Er is dus een slang op de carter gekomen die er voor zorgt dat de motor beter wordt gekoeld ofzo. De exacte details van de aanpassing weet ik (helaas) niet. De auto heeft nu langer nodig om op temperatuur te komen (15-20min) en koelt ook sneller af. Indien bijvoorbeeld de olie temp 96 graden is en ik zet de auto even een half uur stil, dan is de temperatuur gedaald naar < 80 graden. Dit had ik voor de modificatie nooit.

Ik heb de auto netjes ingereden en laat de auto altijd warm worden (olietemp 90 graden). Indien de 90 graden niet bereikt is laat ik de auto ook niet meer dan 3000 toeren maken. Mijn GTI is uit begin 2012.

Edit: ik merk dat als ik eventjes stil sta of een tijd rustig rijd en dan flink gas geef dat hij minder fel is. Iemand anders hier ook last van? Las wel eerder in dit topic dat er berichten uit de UK zijn van een vermogensreductie van 50nm..
 
Ook hier een software update en Carterontluchting aangepast. Mag terug over 1000km.

Heb het ''verhaal'' van de carterontluchting aangehaald toen mijn auto voor de 30.000 km beurt moest maar dealer wilde niet zo maar de carterontluchting aanpassen.
Gebeurd dus naar mijn idee niet zo maar of ''standaard'' bij iedere auto.
Eerst duidelijk krijgen wat het verbruik is, moet nu doorrijden totdat de melding komt dat er olie bij moet en dan maar eens kijken of het acceptabel is of niet.
We wachten het maar af
 
Ik had al vanaf begin af aan problemen met het olieverbruik van mijn Polo GTI, naar eigen inschatting verbruikte deze tot wel 1L op de 1000KM. Carterpan is vervangen, aangezien deze lekte. Vervolgens is het carter-ontluchtingssysteem vervangen, dit was namelijk de oplossing bij veel GTI's met het bekende olieprobleem. Ook dit hielp niet. Inmiddels ben ik 3 oliemetingen verder, en het verbruik lag in de laatste meting op 0,7L op de 1000KM. Nu onderneemt men dan eindelijk actie, een nieuwe motor (momenteel heb ik er 50.000 KM op staan) en een nieuwe DSG bak. De nieuwe bak krijg ik omdat de GTI schokt bij het optrekken. Te vergelijken met het (te snel) op laten komen van de koppeling bij een handgeschakelde bak. Hopelijk ben ik vanaf januari van al het gezeur af. Kwaliteit hoor, Volkswagen..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!