Olie problemen 6r Gti

Twee maanden geleden een compleet nieuwe motor geplaatst ( na 19500 km ) in onze polo gti ivm hoog olieverbruik.
Nu na 1900 km met het nieuwe blok wederom 1 liter olie moeten bijvullen door de garage.
Volgens de garage komt dit wel meer voor bij nieuwe motoren.Hoop dat dit zo is want anders gaat mijn geloofwaardigheid in VW toch wel naar beneden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Twee maanden geleden een compleet nieuwe motor geplaatst 9 na 19500 km ) in onze polo gti ivm hoog olieverbruik.
Nu na 1900 km met het nieuwe blok wederom 1 liter olie moeten bijvullen door de garage.
Volgens de garage komt dit wel meer voor bij nieuwe motoren.Hoop dat dit zo is want anders gaat mijn geloofwaardig in VW toch wel naar beneden.

Tja, daar moet je dan mee leren leven. Het verbruik zal niet minder worden. Ik ga er van uit dat alle updates al toegepast zijn. VW vindt verbruik van 1 op 2000 binnen de toleranties.
Even naar de Lidl, voor 12,95 koop je 5 liter synthetische olie (WW longlife specs), iedere 2000 km een litertje erbij, niets aan de hand.
 
In het begin na 2000km was het peil wel iets gezakt maar inmiddels staan er bijna 18.000km op de teller en er is geen druppel meer uit gegaan.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Bij mij hebben ze bij de 30.000km (eerste grote beurt) mijn carterontluchting aangepast + software update. Ik had namelijk toen aangegeven dat ik al 2L olie moest bijvullen op 30.000km. De medewerker van de garage zei eerst zelfs dat die hoeveelheid normaal is voor 30.000km :shock:. (offtopic: hij vroeg ook of mijn auto handgeschakeld of automaat was :roll:)

Er is dus een slang op de carter gekomen die er voor zorgt dat de motor beter wordt gekoeld ofzo. De exacte details van de aanpassing weet ik (helaas) niet. De auto heeft nu langer nodig om op temperatuur te komen (15-20min) en koelt ook sneller af. Indien bijvoorbeeld de olie temp 96 graden is en ik zet de auto even een half uur stil, dan is de temperatuur gedaald naar < 80 graden. Dit had ik voor de modificatie nooit.

Ik heb de auto netjes ingereden en laat de auto altijd warm worden (olietemp 90 graden). Indien de 90 graden niet bereikt is laat ik de auto ook niet meer dan 3000 toeren maken. Mijn GTI is uit begin 2012.

Edit: ik merk dat als ik eventjes stil sta of een tijd rustig rijd en dan flink gas geef dat hij minder fel is. Iemand anders hier ook last van? Las wel eerder in dit topic dat er berichten uit de UK zijn van een vermogensreductie van 50nm..

Het schokken is erger geworden. Zo erg zelfs dat ik zondag met pech langs de snelweg heb gestaan omdat mijn motormanagement lichtje (katalysator storing) ging branden tot 2 keer toe. Ik heb in de aanlopende maanden ervoor ook last gehad van meerdere vermogensdalen. De auto stotterde dan en had amper vermogen. De automaat begon ook voordat ik pech kreeg steeds terug te schakelen wanneer ik op de cruise control reed (van de 7 naar de 6)..

De auto staat momenteel bij de dealer. Toen ik vertelde dat de auto heel erg stotterde dacht de medewerker in eerste instantie aan een kapotte bobine. Het blijkt nu dus dat de auto nog maar op 2 cilinders rijdt. Heb gebeld en ze zijn momenteel aan het onderzoeken waar het aan ligt. Ze konden me nog geen duidelijkheid geven wanneer de auto klaar is of wat het probleem is. Hoop niet dat ik nu in de "reparatie molen" terecht kom en in de toekomst met enige regelmaat bij de dealer sta...

Bij mij komt het over alsof er wel iets serieus aan de hand is, aangezien niemand mij duidelijkheid kan geven op dit moment. Ik wacht maar af... Nu ben ik dus tijdelijk berijder van een Beetle :oops:

Update: Het blijkt dat door mijn Forge Blow Off Adapter er iets van mn turbo kapot is gegaan (????). Ook mijn hele versnellingsbak is kapot, of in ieder geval de platen. De bak moet nu uit Duitsland besteld worden (garantie). Dus ik ben mijn Polo nog wel een paar dagen kwijt. En heb t gevoel alsof de garage mij nu de schuld geeft. Ze klonken niet vriendelijk aan de telefoon in ieder geval... Ik heb de auto altijd netjes warm gereden (90graden) en hem zéker nooit afgetrapt. Kan mij in geen mogelijkheid voorstellen dat de Forge adapter tot schade kan leiden aan de turbo.. Het leuke is dat ik aan het begin toen hij bij de garage al aan het grappen was dat ze waarschijnlijk niks konden vinden en dat ze het waarschijnlijk op de actuator zouden gooien. En wat blijkt....

Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen met de auto gehad na plaatsing van de actuator. Integendeel, de auto reed zelfs fijner. Ik heb wel sinds de carter aanpassing, zoals hierboven in mijn oorspronkelijke post (zie quote) beschreven, een vermogens afname gemerkt.

Persoonlijk ben ik er wel een beetje klaar mee met het hele gedoe. De garage was altijd heel vriendelijk en nu krijg ik alleen maar boze mensen aan de telefoon...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik stond pas in Veenendaal achter een GTI voor het stoplicht richting de oprit A12. Toen die GTI wegtrok zag ik heel duidelijk een smerig bruin pluimpje uit de uitlaat komen. Ik vermoed dat deze eigenaar ook een kannetje olie achterin heeft staan..
 
Dat zou net iets voor mij zijn. Ik zou slapeloze nachten hebben als ik aanhoudend dit soort problemen zou hebben.
Een nieuwe auto hebben van een ooit respectabel merk die toch echt behoorlijk duur is en dan gewoon een 5 literse kan olie achter de voorstoel moeten hebben staan omdat de techniek gewoon niet deugt.

Je zou zo'n ding toch van gif de Maas in rijden.....

Ik leef mee met iedereen die met dit soort problemen te maken heeft.

Als ik zo'n niet fatsoenlijk te repareren GTI zou hebben ruilde ik hem van de week nog in en zou mijn verlies te koop toe nemen. (en ja ik weet dat dit veel geld is)
Als straks de garantie verlopen is en de problemen zijn niet opgelost kost het veel meer.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Wederom na 1100 km 1 liter olie bij moeten vullen.
Auto heeft nu 4 dagen bij de dealer gestaan i.s.m Pon hebben ze twee carterontluchtingen vervangen.bij het eerste motorblok hadden ze 1 ontluchtingvervangen.
Heb afgelopen weekend aan dealer aangegeven dat ik de polo gti niet meer vertrouw.Zit ook nog steeds met dsg problemen ratelen,stoten etc.etc.
Heb aangegeven dat ze met Pon tot een goede inruilprijs moeten komen voor een nieuwe polo gt blue of een nieuwe golf 7.
Ben benieuwd wat ik terug krijg voor de polo.
 
Ik heb vorige week een check laten doen. De dealer had mij namelijk geadviseerd om elke 2000km langs te komen om door hun het olie te laten peilen. Op die manier konden ze dan de meet resultaten bijhouden en eventueel actie ondernemen indien het verbruik erg hoog was. Er was 0.1L olie verbruikt na ongeveer 2000km. Dat is dus opzich goed nieuws.

@foxyvos: Die problemen heb ik ook gehad en die zijn bij mij allemaal opgelost. DSG stotteren kwam door slechte bougies en een defecte koppelingsplaat. Ze hebben die toen vervangen. (mijn auto stond toen ook een week bij de dealer) Ook de carter ontluchting heb ik er nu inmiddels 30k km opzitten. Ik ondervind op dit moment geen problemen. Heb ook nog steeds eerlijk gezegd geen volle 100% vertrouwen in de GTI.
 
Gisteren besloten om onze polo gti in teruilen bij onze dealer.Het vertrouwen in onze polo gti is ondanks een nieuw motorblok geen 100%.We blijven wel polo rijden want het is een polo blue gt geworden zwart met alle opties behalve xenon.In deze polo zit een ander type motorblok dus we gaan er vanuit dat dit meer zekerheid opleverd.
Wel dank aan onze dealer Borchwerf want deze kwamen ons kwa inruil heel erg toegemoet.Dus in deze barre tijden voor de autodealers mag dat ook wel eens gemeld worden.
 
Hier een GTI 2012 eigenaar.
Ik heb meer gelezen over olie problemen bij de GTI. Ik begreep dat er na de invoering in 2010 wat aanpassingen aan het model zijn doorgevoerd aan bijvoorbeeld, bougies, bobines, injectoren.
Persoonlijk heb ik vrijwel geen issues. Bij de 30dkm beurt hebben ze de olie vervangen en gaven ze aan dat er niet heel veel in zat, maar ik heb ook nooit olie bijgevuld sinds de eerste km's. Nu staat er 45dkm op de teller en nog steeds nooit een olie lampje gehad of bij moeten vullen.
Wel doe ik persoonlijk niet zo aan inrijden. Je moet gewoon altijd zorgen dat je auto warm rijdt en ook weer even laat afkoelen, daar tussenin is het gewoon rijden zoals je er altijd mee rijdt Big Grin

lucky me I guess
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!