Olie problemen 6r Gti

Niet helemaal het juiste topic denk ik, maar het lijkt me overbodig om een heel nieuw topic aan te maken. Dit is toch al een beetje het GTI problemen topic geworden dus vandaar.

Vanochtend kreeg ik een motormanagement lampje dat knipperde te zien op mijn dashboard gevolgd door een EPC lampje dat bleef branden. Bij het eerstvolgende stoplicht heb ik de auto uitgezet en opnieuw gestart. De auto reed toen weer normaal. Ben dus benieuwd of dit van tijdelijke aard is of niet. Ik dacht eindelijk dat mijn auto weer in orde was en hoop niet dat de ellende weer opnieuw begint!!!

De auto is gisteren terug gekomen van een grote beurt... Dat maakt het allemaal nog aparter. Dinsdag moet de auto sowieso weer naar de garage, want de remschijven voor moeten worden vernieuwd. Vanmiddag proberen om via VCDS de errorcodes te bekijken en zo snel mogelijk de dumpvalve er maar weer afhalen...:evil::(:???::-x:|:-(
 
Hallo iedereen,

Ben nieuw op het forum, dus zal me even voorstellen.
Mijn naam is Dennis en ik rijd momenteel een oudere Volkswagen Polo diesel handgeschakeld.
Zo betrouwbaar als een labrador dus.

Na enige tijd sparen, ben ik dus nu aan het rond kijken voor wat nieuws, en mijn oog viel op een het mooie, en compleet uitgeruste polo GTI.
Echter heb ik natuurlijk hier op forum, en op andere sites over de problemen gelezen.

De Polo GTI die ik op het oog heb komt uit 2011 en heeft reeds 55.000 km gelopen.
Zit uiteraard een DSG bak aan.

Mijn vraag is, als ik een proefrit ga maken, zijn er dan specifieke dingen/geluiden waar op kan letten zodat ik detecteren of de Polo gebreken heeft.
m.a.w. hoe kom ik erachter of ik problemen zou kunnen krijgen..

Ook ben ik benieuwd naar jullie advies in het algemeen om een tweedehands Polo aan te schaffen als particulier.

Hoop dat jullie advies hebben.
 
Ik weet niet waar je op kan letten maar puur uit interesse. Waarom kies je niet voor een golf 6 GTi of Audi S3. Die liggen kwa prijzen niet ver uit elkaar vergeleken met de Polo GTi.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ongelofelijk wat een ellende met dit blok. Ondanks dat er diverse ingrijpende technische oplossingen, met meer en minder succes, de revue passeren mis ik 1 ding. Standaard worden de VW's met een dunne longlife olie geleverd. Het eerste wat ik zelf zou doen is deze vervangen door een volsynthetische 5W-40 met VW 502.00 specificatie (zelf let ik ook altijd op de MB 229.5 norm, een van de hoogste). Ik zou bijvoorbeeld Shell Helix Ultra 5W-40 of Motul 8100 X-cess 5W-40 nemen.
 
Met de TSI blokken zijn sowieso veel problemen. Dit was bij de golf 6 ook en hier is een "geheime" terug roep actie op geweest. Ik heb veel eigenaren gesproken gezien ik eerst een golf 6 wilde halen en bijna niemand wist hiervan af en was ook niet aan de ketting veranderd.

Nu zeg ik niet dat mijn huidige BM blok goed is, maar bij dit blok waren al meerdere dingen door de dealer vervangen. Volkswagen zet nou niet echt bepaald een goede naam neer laatste tijd.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Hallo iedereen,

Ben nieuw op het forum, dus zal me even voorstellen.
Mijn naam is Dennis en ik rijd momenteel een oudere Volkswagen Polo diesel handgeschakeld.
Zo betrouwbaar als een labrador dus.

Na enige tijd sparen, ben ik dus nu aan het rond kijken voor wat nieuws, en mijn oog viel op een het mooie, en compleet uitgeruste polo GTI.
Echter heb ik natuurlijk hier op forum, en op andere sites over de problemen gelezen.

De Polo GTI die ik op het oog heb komt uit 2011 en heeft reeds 55.000 km gelopen.
Zit uiteraard een DSG bak aan.

Mijn vraag is, als ik een proefrit ga maken, zijn er dan specifieke dingen/geluiden waar op kan letten zodat ik detecteren of de Polo gebreken heeft.
m.a.w. hoe kom ik erachter of ik problemen zou kunnen krijgen..

Ook ben ik benieuwd naar jullie advies in het algemeen om een tweedehands Polo aan te schaffen als particulier.

Hoop dat jullie advies hebben.
Waarom kijk je dan niet naar een BlueGT? Dan gooi je er een chipje op en dan heb je in principe zelfde specs als de GTI alleen een stuk betrouwbaarder.

Waar je op kunt letten is of de auto niet stottert bij optrekken laag in de toeren. Ook kun je luisteren hoe de auto klinkt als je lichtjes de kickdown intrapt (dus dat je de kompressor hoort opspinnen). Het kan uiteraard zijn dat je nu niets hoort en dat de auto goed lijkt te werken. De historie qua olie verbruik wordt niet bijgehouden en ik kan je uit ervaring vertellen dat als dingen onder garantie vervangen zijn ze niet in het onderhoudsboekje komen. Dus vraag of er aanpassingen gedaan zijn (carterontluchting, nieuwe bougies, software update etc.). Bij mij begon de echte ellende vanaf de 60.000km. Het kan zijn dat je een blok hebt dat geen problemen zal geven, maar je zal net zien dat je straks met de gebakken peren zit.

Privé had ik mijn auto al lang weg gedaan in ieder geval en had ik gekozen voor een andere (fatsoenlijke!) auto. Zelf had ik, als ik dat geld privé aan een auto uit zou geven, bijvoorbeeld een mooie R32 gekocht ofzo. Het is echt leuk speelgoed als alles werkt, maar de kosten die de auto heeft als de mankementen eenmaal optreden staat echt niet in verhouding!

Ongelofelijk wat een ellende met dit blok. Ondanks dat er diverse ingrijpende technische oplossingen, met meer en minder succes, de revue passeren mis ik 1 ding. Standaard worden de VW's met een dunne longlife olie geleverd. Het eerste wat ik zelf zou doen is deze vervangen door een volsynthetische 5W-40 met VW 502.00 specificatie (zelf let ik ook altijd op de MB 229.5 norm, een van de hoogste). Ik zou bijvoorbeeld Shell Helix Ultra 5W-40 of Motul 8100 X-cess 5W-40 nemen.
Dit heb ik ook gedaan en het maakt echt geen verschil. Het probleem zat bij mij in de bak en in de verstuivers. Ik heb ook verhalen gelezen waar de problemen gelinkt worden aan het octaan gehalte van de benzine.
 
-verhaaltje-


Dit heb ik ook gedaan en het maakt echt geen verschil. Het probleem zat bij mij in de bak en in de verstuivers. Ik heb ook verhalen gelezen waar de problemen gelinkt worden aan het octaan gehalte van de benzine.

Het octaan gehalte neem ik altijd maar met een korreltje zout. Me broer rijdt zelf een leuke S40 T5 met ~300PK welke normaal octaan 102 tankt bij onze buren. Echter als hij een langere tijd in het westen zit tankt hij ook gewoon 95 of "super" zonder enige problemen.
Bij de golf 6 was het enkel de spanrollen (dacht ik uit me hoofd) die de dealer verving als je de mazzel had dat je geïnformeerd werd, en klaar was het.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Privé had ik mijn auto al lang weg gedaan in ieder geval en had ik gekozen voor een andere (fatsoenlijke!) auto. Zelf had ik, als ik dat geld privé aan een auto uit zou geven, bijvoorbeeld een mooie R32 gekocht ofzo. Het is echt leuk speelgoed als alles werkt, maar de kosten die de auto heeft als de mankementen eenmaal optreden staat echt niet in verhouding!

Denk dat dit het wel heel goed opsomt!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ja idd, best verhelderend! Ik ga is rond kijken naar een blue GT alhoewel ik daar ook verschillende geluiden over heb gehoord.
Wat voor verhalen dan? Een collega van me heeft er 1 (handgeschakeld) en die is er zeer tevreden over.

Ik heb gisteren als vervangend vervoer een BlueGT gehad met DSG en ik vond het een zeer fijne auto! Vooral als je bedenkt dat het ACT blok een stuk betrouwbaarder is en daardoor nagenoeg probleemloos is. Wat betreft de snelheid; ook de BlueGT is snel zat!!

De auto is uiteraard wel wat minder fel in verhouding tot de GTI.. Voorbeeld daarvan is het niet hebben van een sound aktuator (wel power, maar minder geluiid), minder fel qua toeren tijdens optrekken (max 6000 voor de BlueGT tov 7000 voor de GTI) en voor mijn gevoel was het onderstel minder stug van de auto die ik heb meegekregen. Mijn collega daarentegen heeft wel een stug onderstel. Heb hem namelijk ook even in de DSG versie laten rijden om zo het verschil te ervaren tussen de handbak en de DSG bij de BlueGT.

Maargoed we raken offtopic. Maak anders even een nieuw topic aan als je meer info/hulp wil hebben over de keuze.
 
Topic dood?

Ik had een Polo GTI uit 2011 op het oog maar na het lezen van alle verhalen op het internet toch maar vanaf gezien.
Begrijp ik nou dat er nog steeds geen oplossing is voor dit probleem? En is het ook niet opgelost met de nieuwe motorcode vanaf 2012 CTHE ??

bes wel triest
 
Hoi

ik heb sinds half jaar een polo gti uit 2011 met 51.000 en na maand bleek er al 1.5 liter olie in te gaan. na paar maanden het in de gaten te hebben gehouden in juli olieweging laten doen en bleek 1.2 ltr per 1000 km. Pon geeft gedeeltelijk coulantse en zal de olie sproeiers vervangen door kleinere van een T.S.I 1.2 sinds paar maanden is dit enige wat ze vervangen voorheen vervingen ze ook de zuigerveren.

mijn vraag ??? heeft iemand al ervaringen met deze vervanging ?
 
Beste mypolo lezers.

Ik ben al een tijdje in het bezit van mijn polo 6r gti uit het jaar 2011 dec. Ik heb nu nog stage 1 met een aagepaste uitlaat geen milltek of wat dan ook het is op maat met de hand gemaakt. Over 2 weken komt er een downpipe van supersprint en een cold air intake van volkswagen racing en natuurlijk om het af te sluiten een stage 2 chip en remap voor de eps en de unlocking voor de launch control.

Ik merk ook wel dat ik af en toe olie bij moet vullen als ik naar mijn tellerstand kijk is het altijd om de 2500 0,25 of 0,3 l bijvullen. Als je op lange afstand met warm weer flinkt gast kan het ook zijn dat die meer dan normaal op maakt. Nou ben ik bij de dealer langs geweest om verhaal te halen en bleek dat het normaal zou zijn.

Heeft er iemand al een oplossing of is dit gewoon een ziekte die niet te genezen is?
 
Volkswagen  Polo gti 6r  1.4 tsi gti 
Dit is een bekend probleem wij doen deze zuigers modificeren bij de oude zuigers op moment dat de zuiger naar beneden komt blijft olie hangen boven ,deze problemen hadden oude golfjes ook 1.4 .1.6 16v beste oplossing is nieuwe zuigerveren cilinderwanden honen gaatjes booren bij zuigers
 
vw polo 6r 1.2TDI BM  comfortline  1.2TDI 
Dit is een bekend probleem wij doen deze zuigers modificeren bij de oude zuigers op moment dat de zuiger naar beneden komt blijft olie hangen boven ,deze problemen hadden oude golfjes ook 1.4 .1.6 16v beste oplossing is nieuwe zuigerveren cilinderwanden honen gaatjes booren bij zuigers
En hoeveel kost dit grap bij elkaar ?
 
Volkswagen  Polo gti 6r  1.4 tsi gti 
Ketting moet dan ook vervangen worden ivm rekken storingen om exact prijs te weten kan ik morgen kijken voor je als je pm stuurt met kenteken zal ik morgen kijken
 
vw polo 6r 1.2TDI BM  comfortline  1.2TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Loudfast
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!