Mijn 9N

Climatronic, basisafstelling
Een 'Basic Setting' is nodig wanneer de Climatronic wordt vervangen, opnieuw wordt gecodeerd, of er wordt een motor(onderdeel) in vervangen.

Ga als volgt te werk:
  • auto op contact;
  • wis alle foutcodes die in in climatronic zitten;
  • ga naar [08 - Airco/Verwarming / Climate Control / Auto HVAC / Climatronic]
  • ga naar [Basic Settings - 04]
  • de verschillende aansturingsmotoren worden nu aangestuurd, de basisinstelling is succesvol afgelopen als alle teruggekoppelde waardes 0 zijn.

Hierbij de procedure
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Hierbij de procedure
Dank! Heb de basic settings gereset maar de beide foutcodes blijven.

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 29 May 2021, 12:17:45:0


Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,45,46,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 6Q0-820-045.LBL
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001097
Shop #: WSC 00788
VCID: 46FFD51B71BF
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.LBL
Controller: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
VCID: EAA7C1AB8567
2 Faults Found:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL
Controller: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 26254
Shop #: WSC 00788
VCID: 3B09B4EF3A7D
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 1C0 909 605 K
Component: 0J AIRBAG VW51 0N 0006
Coding: 12362
Shop #: WSC 00788
VCID: 2C2B87B3CF13
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6Q0-920-xxx-17.LBL
Controller: 6Q0 920 820 ‹w
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
Coding: 01141
Shop #: WSC 00000
VCID: 0277090B1D17
WVWZZZ9NZ3Y115175 VWZ7Z0B5734937
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: 08 GATEWAY CAN 1S33
Coding: 00014
Shop #: WSC 00788
VCID: F093D3C3A3BB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: None
Controller: Bit teA dre ssw
Component: e 17 eingeben
VCID: D1D5764708F1
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: None
Controller: 6Q0 423 156 M
Component: LenkhilfeTRW V210
Coding: 00140
Shop #: WSC 00000
VCID: 3905AEE73041
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 6Q0-959-433.LBL
Controller: 6Q0 959 433 G
Component: 1X Komfortgerát 0002
Coding: 00065
Shop #: WSC 00788
VCID: 3FF1C0FF2E65
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dat wordt dan toch vervangen..

Volgens mij is dit hem, maar voor zekerheid zou je even het onderdeelnummer moeten opzoeken

 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Heb mijn monteur er naar laten kijken en volgens hem doet de klep wel wat. Vervangen vindt hij vooralsnog niet nodig en later wil hij nog even onder het dashboard kijken. Wel constateerde hij dat de aircopomp wat traag werkt, hetgeen verklaart waarom het vrij lang duurt voordat het koel is in de auto bij hitte.

Ondertussen heb ik al een paar honderd kilometers gemaakt met mijn 9n en ik moet zeggen dat ik 'm erg fijn vind rijden. Beter dan de 6n en 6n2 als je het mij vraagt. Het optrekken gaat wel traag, maar dat was ik al gewend. De cabine is ook stiller dan de 6n en de 6n2, wat een stuk rustiger rijdt en waardoor de muziek beter klinkt. De speakers in de deur klinken zelfs zo goed, dat ik ze niet eens in de hoedenplank mis.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan en Sal
Ondertussen duizend kilometer gereden en ben nog steeds heel blij met mijn 9n. Toen ik vandaag parkeerde op een slecht wegdek, begon het lampje van de stuurbekrachtiging weer even te branden. Toen ik de auto even uitdeed en weer startte was het uit. Dat gebeurde een keer eerder in een soortgelijke situatie.

Het trage optrekken is eigenlijk het enige minpuntje aan de auto, maar dat was me al bekend van de vorige modellen die ik bezat. De volgende Volkswagen wordt dan ook zeker een tdi. Misschien een Golf of toch weer een Polo. Een 6r lijkt me ook wel leuk met de tijd, maar dat het drie pitters zijn schrikt me wat af. Voorlopig is dat sowieso nog niet aan de orde, want deze wagen bevalt goed en vooralsnog is het steeds starten en rijden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ondertussen duizend kilometer gereden en ben nog steeds heel blij met mijn 9n. Toen ik vandaag parkeerde op een slecht wegdek, begon het lampje van de stuurbekrachtiging weer even te branden. Toen ik de auto even uitdeed en weer startte was het uit. Dat gebeurde een keer eerder in een soortgelijke situatie.

Het trage optrekken is eigenlijk het enige minpuntje aan de auto, maar dat was me al bekend van de vorige modellen die ik bezat. De volgende Volkswagen wordt dan ook zeker een tdi. Misschien een Golf of toch weer een Polo. Een 6r lijkt me ook wel leuk met de tijd, maar dat het drie pitters zijn schrikt me wat af. Voorlopig is dat sowieso nog niet aan de orde, want deze wagen bevalt goed en vooralsnog is het steeds starten en rijden.

Ik heb een 6R met een 4 pitter en 105 PK ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Ondertussen duizend kilometer gereden en ben nog steeds heel blij met mijn 9n. Toen ik vandaag parkeerde op een slecht wegdek, begon het lampje van de stuurbekrachtiging weer even te branden. Toen ik de auto even uitdeed en weer startte was het uit. Dat gebeurde een keer eerder in een soortgelijke situatie.

Het trage optrekken is eigenlijk het enige minpuntje aan de auto, maar dat was me al bekend van de vorige modellen die ik bezat. De volgende Volkswagen wordt dan ook zeker een tdi. Misschien een Golf of toch weer een Polo. Een 6r lijkt me ook wel leuk met de tijd, maar dat het drie pitters zijn schrikt me wat af. Voorlopig is dat sowieso nog niet aan de orde, want deze wagen bevalt goed en vooralsnog is het steeds starten en rijden.
Is de accu/dynamo nog wel in orde?
Misschien dat je accuspanning te laag word waardoor de stuurbekrachtiging als 1e de melding geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Het lampje van de stuurbekrachtiging heeft nog niet weer gebrand en heb de accu nog niet gecheckt. Niet dat ik de wereld rijd, maar het is steeds starten en rijden met deze 9n. Ook is de cabine droog gelukkig, hetgeen bij al mijn 6n Polo's niet zo was. Het enige aan elektronica dat defect is is de cruisecontrol.

Ja, de 9n bevalt goed, kan alleen niet wennen aan die Lupo koplampen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Zoals gezegd kan ik niet wennen aan de koplampen van de 9n. Heb overwogen om zelf de facelift te gaan doen maar vind dat te veel werk voor een auto met al 210k op de teller, die niet te tunen is noch een speciale uitvoering. En ook na de facelift word ik niet meteen omvergeblazen door het uiterlijk van de 9n3.

Geld voor een 6r heb ik nog niet, dus moet ik sparen. Tot die tijd zonder auto zie ik ook niet zitten, dus overweeg ik een 6n2 totdat ik een 6r kan betalen. Heb een leuke zwarte zien staan die me wel wat lijkt.

Alhoewel ik de auto nog niet verkocht heb, komt er vanavond iemand kijken die helemaal vanaf de andere kant van het land moet komen. Denk dus dat ik 'm vanavond kwijt ben.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb vandaag een proefrit gemaakt in een 6n2 maar dat vind ik echt helemaal niks. Het is een 9n3 geworden, weer een grijze dus kan ik mijn profielfoto houden. Zelfs het interieur is hetzelfde als van mijn 9n. Vrijdagmiddag a.s. kan ik 'm ophalen met een nieuwe apk er op.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix, kawazxr en HoMi
Sorry maar blijf het apart vinden. Je verkoopt een 9N die je kent en koopt dan een andere 9N die je helemaal niet kent omdat je niet zonder auto wil zitten.
Hoop voor je dat deze zonder problemen zal zijn.

Mag ik vragen in hoeverre je er nu mee opgeschoten bent?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!