Mijn 9N

Geen excuus nodig hoor @Ruud9N want ik kon me je reactie ergens wel voorstellen en in zekere zin heb je nog gelijk gekregen ook! Maar desondanks dank en van harte aanvaard!

Een goeie oude auto wegdoen om de koplampen is een beetje de goden verzoeken - waar ik me terdege bewust van ben - en het lijkt er op dat ze zich hebben laten verzoeken. Laat ik maar open kaart spelen. Er mankeren een paar dingen aan de auto, het een wat erger dan het ander. Het ergste wat ik als eerste ontdekte bewaar ik even tot het laatst.

Het interieurlicht doet het niet - wordt nog naar gekeken door de garage - en sinds vandaag heeft de c.v. ook kuren, de bestuurderskant gaat nog wel op slot, maar niet meer open. Met als gevolg dat ik via de passagierskant uit de auto moet kruipen met mijn bijna twee meter lengte. Doe dan de deur niet op slot hoor ik u denken, maar dat gebeurt vanzelf op mysterieuze wijze!, zodra ik plaatsneem in de wagen! <-- dit is te repareren, dus niet zo erg. Erger is het volgende.

Ik ontdekte dat de vorige eigenaar met een potje verf in de weer is geweest om roestplekjes weg te werken en dat de wagen vermoedelijk schade heeft gehad bij het achterwiel rechts. Dit ontdekte ik al op de dag van de aankoop bij thuiskomst, direct gebeld met de garage maar kon mijn geld niet terugkrijgen helaas. Inruil was wel mogelijk maar ze hadden niks anders van mijn gading. Nu dit er weer bij doet me echt meer en meer neigen naar inruilen, helaas heb ik sinds ik de wagen heb beide spiegels er afgereden (iets dat me nog nooit eerder gebeurd is met andere auto's) dus er lijkt wel een vloek op te rusten.

Met de vorige had ik dit gedoe niet, maar ja, die koplampen....
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Vind gelijk krijgen vaak best wel leuk maar in dit geval niet. De goden verzoeken vind ik het ook niet. Je wil nu eenmaal iets en daarvoor heb je actie ondernomen. Ik heb ook wel eens aan inruil zitten denken maar (het geld even niet meegerekend) denk dan vaak, nu weet ik wat ik heb maar ik weet nooit wat ik terug koop.
En ik heb het al eens eerder gezegd (wat mij veel commentaar opleverde) maar ik denk echt dat er maar weinig mensen een auto wegdoen omdat deze zo goed is. M.a.w. je koopt dus vaak de ellende van een ander. (uitzonderingen daargelaten) Dat heb ik met deze wagen ook gedaan.

Hoop dat je hem snel weer in z'n oude glorie kan herstellen en voor niet al te veel geld.

Slotproblemen herken ik maar godzijdank hoef ik geen klimacties te ondernemen en/of gaan mijn deuren vanzelf op slot.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en SoloPolo
Ben dezelfde mening toegedaan wat betreft het wegdoen van een auto waar niks aan mankeert. De vorige was mijn eerste die ik verkocht enkel en alleen vanwege de looks van de koplampen.

Dan zijn er nog veel meer die zeggen dat er sowieso geen goeie Volkswagens bestaan, laat staan Polo's. Op autoweek werd ik zowat gelyncht nadat ik weer een Polo kocht (zo kwam ik hier terecht).

Nu wil het toeval dat ik beide auto's bij dezelfde garage heb gekocht. Ook hadden beide auto's hetzelfde aantal vorige eigenaren en zijn beide geen import. Hierdoor leek het mij een vrij veilige aankoop en zodoende ben ik wat nalatig geworden en heb mijn huidige auto onvoldoende onderzocht voor ik hem kocht. Gelukkig werd ik maandag teruggebeld door de betreffende garage. Er is mij toegezegd dat er woensdag aanstaande naar de auto gekeken wordt. Het zal me benieuwen wie de rekening hiervan krijgt want daar zal het aantal sterren van afhangen van de te volgen review die ik zal schrijven.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Sinds vandaag doet de centrale vergrendeling van mijn auto het weer, desondanks laat ik er woensdag nog wel naar kijken natuurlijk. Vind de auto overigens prima rijden en hij start ook elke keer zonder problemen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Sinds vandaag doet de centrale vergrendeling van mijn auto het weer, desondanks laat ik er woensdag nog wel naar kijken natuurlijk. Vind de auto overigens prima rijden en hij start ook elke keer zonder problemen.
CV doet het weer.....wat gaan ze dan woensdag vinden als je er naar laat kijken?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
CV doet het weer.....wat gaan ze dan woensdag vinden als je er naar laat kijken?
Ja hij doet het maar voor hoe lang?

Er is in eerste instantie een afspraak gemaakt dat ze kijken naar de interieurverlichting die niet reageert op de deuren. Problemen met de c.v. kwamen daarna en aangezien ik de auto pas net heb, heb ik dit ook direct maar even gemeld.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dus je lichtzoemer werkt nu en je cv?
Alleen als je je deur open doet werkt je binnenverlichting niet meer, terwijl die eerst constant bleef branden?

Ik zou voor de zekerheid een ander lampje even proberen of even doormeten bij de lamp, kan je dat uitsluiten.

Even gewoon voor het uitsluiten, heeft je binnenverlichting een schakelaar in de unit en staat die wel goed?
 
Dus je lichtzoemer werkt nu en je cv?
Alleen als je je deur open doet werkt je binnenverlichting niet meer, terwijl die eerst constant bleef branden?
De lichtzoemer werkt nu en de binnenverlichting ook. Dat is allemaal in orde.
Ik zou voor de zekerheid een ander lampje even proberen of even doormeten bij de lamp, kan je dat uitsluiten.

Even gewoon voor het uitsluiten, heeft je binnenverlichting een schakelaar in de unit en staat die wel goed?
Dat staat goed. Wat alleen nog niet werkt is het dashboard lampje van deur open. Enig idee hoe ik dat kan fixen?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Het interieurlicht werkt weer naar behoren en de ramen gaan ook weer open als ik de sleutel omgedraaid houd in het slot. Zo kan ik de stoel eerst even naar achteren klappen met de hand door het open raam als mijn herdershond meegaat, want die springt meteen naar binnen als de deur opengaat. En die wil ik op het plaid op de achterbank waar ze meteen terecht komt zodra het portier opengedaan wordt.

De auto bevalt goed en is in principe wel een blijvertje. Vergeleken met een 9n rijdt ie auto nagenoeg hetzelfde maar misschien ietsje soepeler. Vind de 185/55 banden wel wat aan de kleine kant (zaten ook om de 9n die ik had) en ga op zoek naar andere, mits mijn monteur volgende week kan uitsluiten dat de auto alleen wat oppervlakkige roest heeft. Met de verkoper heb ik dit punt nadrukkelijk benoemd, dus als er toch sprake is van rot aan de onderkant die niet oppervlakkig ga ik verhaal halen. Dit is waarom ik juist een auto koop bij een garage die er prat op gaat vakkundig te zijn en dat ook in de naam voert. En de neus waar het allemaal om ging, vind ik stukken mooier dan van een 9n. Al met al heb ik geen spijt van mijn keus.

Indien mijn 9n3 goed is aan de onderkant ga ik als eerste betere speakers in de deuren zetten en de deurpanelen vervangen. Deze huidige zijn niet mooi meer en dan vervang ik ze liever. Bij mijn 9n heb ik dat ook gedaan en het hele interieur vervangen met dat van een 9n3, toevallig hetzelfde als van deze. Dat doe ik tegelijk want anders moet ik de deurpanelen er twee keer in en uitzetten, wat ik echt een rotklus vind, ook erg moeilijk.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ze hebben het slot vervangen maar een open-deur-verklikker lampje heb ik niet gezien. Aangezien jij schreef dat je er ook geen hebt ga ik er gemakshalve vanuit dat die er gewoon niet op zit.
Lijkt me bijzonder eerlijk gezegd. Heeft ie ook geen plingeltje als je lampen nog aan staan en je je deur open hebt?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Lijkt me bijzonder eerlijk gezegd. Heeft ie ook geen plingeltje als je lampen nog aan staan en je je deur open hebt?
Ja dat werkt nu wel nadat ze het slot vervangen hebben, maar een lampje wat aangeeft dat de deur open is zie ik niet. De 9n had het wel, maar @Brent Verhaegen gaf aan zo'n lampje ook niet op zijn 9n3 te hebben gezien. Ze kunnen uiteraard beide stuk zijn, als jij of iemand kan uitsluiten dat zo'n lampje er wel op zit hoor ik dat graag.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!