Mijn 9N

Heb mijn auto uitgelezen n.a.v. het stuurbekrachtigingslampje dat begon te branden. Nadat ik alle foutcodes gewist heb waren er twee die terugkwamen. Namelijk deze twee:

2 Faults Found:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

Op de site van Gerrit Speek staat:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke verschijnselen:

Airco / Climatronic doet het niet

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen van/naar Motor (V154) defect
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Motor (V154) defect
Klep vuil, zit vast, defect
Potentiometer (G143) defect

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Motor (V154)
Check (meetwaardeblokken) / vervang Motor (V154)
Check / maak schoon / vervang Klep
Check (meetwaardeblokken) / vervang Potentiometer (G143)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gaat dit een dure reparatie worden?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dat heeft niks met het lampje te maken, maar met de airco/climatronic wat ook in de tekst staat.
Ik zou me niet zo druk maken over elk dingetje wat 1 keer 1 seconden oplicht.
Indien het lampje blijft branden zou ik er pas wat aan doen
Dat deze foutmelding losstaat van het lampje dat eerder even brandde snap ik. Nu ik echter deze foutcode aangaande de airco heb gevonden en die zich niet laat wissen, wat is dan raadzaam om te doen? Overigens koelt de airco wel, maar het moet van ver komen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dit wil ik bij mijn Polo nog eens gaan onderzoeken trouwens, ik heb elektrische ramen maar deze gaan niet open en dicht met de sleutel…
Dit word niet ondersteund door de bcm van een 9n3.
Wel kan het met de sleutel in de deur open en dicht draaien.
De stekker van een bcm is ook anders, (9n-9n3)
dus dat past ook niet.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Heb mijn auto uitgelezen n.a.v. het stuurbekrachtigingslampje dat begon te branden. Nadat ik alle foutcodes gewist heb waren er twee die terugkwamen. Namelijk deze twee:

2 Faults Found:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

Op de site van Gerrit Speek staat:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke verschijnselen:

Airco / Climatronic doet het niet

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen van/naar Motor (V154) defect
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Motor (V154) defect
Klep vuil, zit vast, defect
Potentiometer (G143) defect

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Motor (V154)
Check (meetwaardeblokken) / vervang Motor (V154)
Check / maak schoon / vervang Klep
Check (meetwaardeblokken) / vervang Potentiometer (G143)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gaat dit een dure reparatie worden?
De monteur van de garage waar ik mijn Polo vandaan heb reageerde niet bepaald vriendelijk nadat ik hem aangesproken heb op deze foutcodes die ik voor de volledigheid zelfs had uitgeprint. In plaats van samen naar een oplossing te zoeken, kreeg ik een preek over dat zij al weinig verdienen aan de auto's en ook moeten eten, terwijl we het niet over een prijs gehad hebben. Over twee weken kon ik hem bellen om een afspraak te maken en kreeg vervolgens zijn kaartje in de hand gedrukt.

Bij dat bedrijf koop ik dus niet weer een auto, ook al ben ik blij met mijn Polo. Ik ben meteen maar naar mijn eigen monteur gegaan en liet hem de uitdraai lezen die ik weer had meegekregen. Woensdag aanstaande buigt hij zich er even over. Uit nieuwsgierigheid naar wat ik kan verwachten heb ik enkele internetfora geraadpleegd betreffende deze foutcodes en kennelijk is het een bekend probleem met de kachel van de Polo dat heel duur is om te laten maken.

Aangezien ik de auto pas twee weken heb en het niet echt koud was, kan ik weinig zeggen over de kachel, maar hij doet het wel en de airco ook. Misschien dat een van de twee motoren stuk is, zo ja dan ben ik het haasje aangezien het hele dashboard en het stuur er af moeten om erbij te kunnen naar verluid.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De monteur van de garage waar ik mijn Polo vandaan heb reageerde niet bepaald vriendelijk nadat ik hem aangesproken heb op deze foutcodes die ik voor de volledigheid zelfs had uitgeprint. In plaats van samen naar een oplossing te zoeken, kreeg ik een preek over dat zij al weinig verdienen aan de auto's en ook moeten eten, terwijl we het niet over een prijs gehad hebben. Over twee weken kon ik hem bellen om een afspraak te maken en kreeg vervolgens zijn kaartje in de hand gedrukt.

Bij dat bedrijf koop ik dus niet weer een auto, ook al ben ik blij met mijn Polo. Ik ben meteen maar naar mijn eigen monteur gegaan en liet hem de uitdraai lezen die ik weer had meegekregen. Woensdag aanstaande buigt hij zich er even over. Uit nieuwsgierigheid naar wat ik kan verwachten heb ik enkele internetfora geraadpleegd betreffende deze foutcodes en kennelijk is het een bekend probleem met de kachel van de Polo dat heel duur is om te laten maken.

Aangezien ik de auto pas twee weken heb en het niet echt koud was, kan ik weinig zeggen over de kachel, maar hij doet het wel en de airco ook. Misschien dat een van de twee motoren stuk is, zo ja dan ben ik het haasje aangezien het hele dashboard en het stuur er af moeten om erbij te kunnen naar verluid.
Ik had zelf dat mijn clima zelf ma bepaalde om harder of zachter te gaan blazen aangezien ik een doner heb heb ik eerst het dashbord paneel over gezet tot nu toe geen last meer
Maar komt het terug gaat alles uit die doner omtrent de clima LOL
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Voor dat lampje, controleer alle zekeringen die op je accu zitten even (dus niet in je interieur). Bij deze type zekeringen komt het vaak voor dat ze een heel klein scheurtje hebben die storingen kan veroorzaken. Kwestie van heel goed kijken of liefst even los maken met 2 boutjes 10mm, als deze stuk is ben je voor max. 3 euro klaar :)
Het lampje heeft nog niet weer gebrand, dus daar maak ik me niet zo druk meer om. Echter baart de foutcode die bovenkwam me wel enige zorgen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De monteur van de garage waar ik mijn Polo vandaan heb reageerde niet bepaald vriendelijk nadat ik hem aangesproken heb op deze foutcodes die ik voor de volledigheid zelfs had uitgeprint. In plaats van samen naar een oplossing te zoeken, kreeg ik een preek over dat zij al weinig verdienen aan de auto's en ook moeten eten, terwijl we het niet over een prijs gehad hebben. Over twee weken kon ik hem bellen om een afspraak te maken en kreeg vervolgens zijn kaartje in de hand gedrukt.

Bij dat bedrijf koop ik dus niet weer een auto, ook al ben ik blij met mijn Polo. Ik ben meteen maar naar mijn eigen monteur gegaan en liet hem de uitdraai lezen die ik weer had meegekregen. Woensdag aanstaande buigt hij zich er even over. Uit nieuwsgierigheid naar wat ik kan verwachten heb ik enkele internetfora geraadpleegd betreffende deze foutcodes en kennelijk is het een bekend probleem met de kachel van de Polo dat heel duur is om te laten maken.

Aangezien ik de auto pas twee weken heb en het niet echt koud was, kan ik weinig zeggen over de kachel, maar hij doet het wel en de airco ook. Misschien dat een van de twee motoren stuk is, zo ja dan ben ik het haasje aangezien het hele dashboard en het stuur er af moeten om erbij te kunnen naar verluid.
Lekkere monteur. Klantvriendelijkheid is hem vreemd.

Probleem met de kachel had ik ook meteen na aankoop. Tijdens de proefrit wel wat geprobeerd maar net als bij jou waren de temperaturen niet echt koud en verwarmen deed hij perfect. Later bleek dat hij eigenlijk nog maar 2 standen kende, koud en heet. Geintje heb ik toen in Duitsland laten repareren. € 777,?? incl. nieuwe remschijven (niet gemonteerd) en een set nieuwe ruitenwissers voor en achter. Daarna geen problemen mee gehad al doet nu stand 1 van de ventilator het niet.

Het schijnt ook te kunnen zonder alles te verwijderen maar dat kunnen maar weinig mensen en kost (dacht ik) meer tijd. Weet het niet meer precies, is ook al 7 jaar geleden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Lekkere monteur. Klantvriendelijkheid is hem vreemd.

Probleem met de kachel had ik ook meteen na aankoop. Tijdens de proefrit wel wat geprobeerd maar net als bij jou waren de temperaturen niet echt koud en verwarmen deed hij perfect. Later bleek dat hij eigenlijk nog maar 2 standen kende, koud en heet. Geintje heb ik toen in Duitsland laten repareren. € 777,?? incl. nieuwe remschijven (niet gemonteerd) en een set nieuwe ruitenwissers voor en achter. Daarna geen problemen mee gehad al doet nu stand 1 van de ventilator het niet.

Het schijnt ook te kunnen zonder alles te verwijderen maar dat kunnen maar weinig mensen en kost (dacht ik) meer tijd. Weet het niet meer precies, is ook al 7 jaar geleden.
Fijn dat je er daarna geen last meer mee had. Of ik zo'n bedrag wil spenderen aan deze auto heb ik ernstige twijfels over.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ik denk dat er bij Ruud een andere klep defect was, bij jouw Polo gaat het om de actuator die de recirculatie klep bediend, mogelijk kun je hier ook makkelijker bij sowieso.
Er staat nog wel een fout bij over de "adaption", je kunt even (laten) proberen om de kleppen hun basispositie opnieuw te laten herkennen via de tester/VCDS voordat je meteen een nieuwe laat monteren. Ik meen dat de klep zelf 125 euro kost, arbeidsloon is afhankelijk van welke garage je kiest en of ze er gemakkelijk bij kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en SoloPolo
Ik denk dat er bij Ruud een andere klep defect was, bij jouw Polo gaat het om de actuator die de recirculatie klep bediend, mogelijk kun je hier ook makkelijker bij sowieso.
Er staat nog wel een fout bij over de "adaption", je kunt even (laten) proberen om de kleppen hun basispositie opnieuw te laten herkennen via de tester/VCDS voordat je meteen een nieuwe laat monteren. Ik meen dat de klep zelf 125 euro kost, arbeidsloon is afhankelijk van welke garage je kiest en of ze er gemakkelijk bij kunnen.
Dank! Ik heb zelf VCDS lite dus dat ga ik eerst even proberen! En als ik met 125 euro plus arbeidsloon alles werkend heb ben ik blij.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ik denk dat er bij Ruud een andere klep defect was, bij jouw Polo gaat het om de actuator die de recirculatie klep bediend, mogelijk kun je hier ook makkelijker bij sowieso.
Er staat nog wel een fout bij over de "adaption", je kunt even (laten) proberen om de kleppen hun basispositie opnieuw te laten herkennen via de tester/VCDS voordat je meteen een nieuwe laat monteren. Ik meen dat de klep zelf 125 euro kost, arbeidsloon is afhankelijk van welke garage je kiest en of ze er gemakkelijk bij kunnen.
Heb hier naar gekeken maar welk kanaal is van de air flap?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!