Mijn 9N

De voorruit van mijn Polo was weer een beetje beslagen. Hopelijk geen voorteken dat er water in de cabine binnenkomt. Ben al op zoek geweest maar kon niks vinden. Het baart me wel enige zorgen want in het verleden was een beslagen ruit altijd het gevolg van een lekke auto. Morgen maar grondig op zoek.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De voorruit van mijn Polo was weer een beetje beslagen. Hopelijk geen voorteken dat er water in de cabine binnenkomt. Ben al op zoek geweest maar kon niks vinden. Het baart me wel enige zorgen want in het verleden was een beslagen ruit altijd het gevolg van een lekke auto. Morgen maar grondig op zoek.
Effe in de reservewielbak kijken? Heb meerdere verhalen gehoord (en zelf meegemaakt) van poreuse achterlichtrubbers die lekten. Mijn reservewielbak was gevuld met een aantal liter water
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Daar had ik al gekeken en was droog, maar dan is meestal de achterruit beslagen volgens mij. Indien er water binnenkomt vermoed ik dat het ergens aan de voorkant is. Maar vooralsnog heb ik niks kunnen vinden. Helaas heb ik meerdere Polo's gehad die lek waren. Gekscherend heb ik wel gesproken van de Waterpolo en nu toch weer een aangeschaft....Als dat geen liefde is! Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en HoMi
Bij mij duurde het wel een minuut of vijf nadat ik de airco aanzette voordat de voorruit weer schoon was. Maar misschien ligt het aan het weer, ik hoop het maar.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Vooralsnog geen water gevonden en vanochtend waren de ramen ook niet beslagen. De stoffering van mijn deurpanelen is gaar en zodoende heb ik het plan opgevat om maar twee gave deurpanelen van de sloop te halen en ze helemaal te vervangen. Want die stof op zich maken lijkt me echt heel klote na het zien van een video.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Vooralsnog geen water gevonden en vanochtend waren de ramen ook niet beslagen. De stoffering van mijn deurpanelen is gaar en zodoende heb ik het plan opgevat om maar twee gave deurpanelen van de sloop te halen en ze helemaal te vervangen. Want die stof op zich maken lijkt me echt heel klote na het zien van een video.
Ik heb van 3drs nog mooie deurkaarten
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
De achterbank zit er ook in. Moest de gordels ook vervangen maar dat was ook niet zo spannend. De grote rugleuning loskrijgen was nog wel even wrikken.
Ik heb van 3drs nog mooie deurkaarten
Dank voor het aanbod maar ben net vanmiddag voorzien, hier op de sloop hadden ze er ook nog twee nette deurpanelen die ik heb gekocht.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dit wil ik bij mijn Polo nog eens gaan onderzoeken trouwens, ik heb elektrische ramen maar deze gaan niet open en dicht met de sleutel…
Hmm, volgens mij moet dit bij alle 9N-en lukken.

Ik wil het leer van de versnellingspook vervangen. Kan ik de knop later vastmaken met een tie wrap i.p.v. een klem?
Ja hoor. Zolang het maar blijft zitten. Ik zou zelf voor een klemmetje kiezen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vanavond heb ik voor het eerst een lang stuk op de autosnelweg gereden met mijn 9n en vond dat ie nog erg goed reed met 130 op de teller. Zelfs na een lange rit zitten de stoelen nog uitstekend.

IMG_6363.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Moest het deurpaneel aan de bestuurderskant er weer uit hebben helaas, want de bediening van de buitenspiegels deed het niet meer goed. De buitenspiegels wouden alleen nog naar boven draaien dus zag ik alleen de vogeltjes vliegen. Had de oude deur gelukkig nog niet naar de sloop gebracht in mijn opruimwoede en kon de kapotte omwisselen met de werkende. Nu doet de joystick het weer en hopelijk hoeven de deurpanelen er voorlopig niet weer uit.

Nu nog het leer van de versnellingspook vervangen en dan de bumper.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Zonet brandde er een oranje lampje op het dashboard. Nadat ik de auto uitdeed en weer startte was het weg. Heb op internet gezocht wat het lampje betekent maar kan het niet terugvinden. Het leek wel een Mercedeslogo met uitroepteken. Zegt iemand dat iets? Lampjes die spontaan beginnen te branden word ik zenuwachtig van.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Zonet brandde er een oranje lampje op het dashboard. Nadat ik de auto uitdeed en weer startte was het weg. Heb op internet gezocht wat het lampje betekent maar kan het niet terugvinden. Het leek wel een Mercedeslogo met uitroepteken. Zegt iemand dat iets? Lampjes die spontaan beginnen te branden word ik zenuwachtig van.
kun je het anders ff tekenen hoe hij eruit zag!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Haha
Waarderingen: SoloPolo
Wat ik wel had kunnen weten is dat het in de handleiding staat.
Het was deze:

9a657678fdb6f8e931bca3f5a36e0e3f.gif

De omschrijving erbij luidt:

Dit dashboardlampje geeft aan dat er een probleem met de stuurbekrachtiging van uw auto is. De stuurbekrachtiging zorgt ervoor dat u kunt sturen met minder krachtinspanning. Indien deze uitvalt, zult u merken dat het sturen een stuk zwaarder wordt. Wanneer de stuurbekrachtiging niet meer goed werkt, dan kan de oorzaak liggen bij een aantal onderdelen. De stuurbekrachtigingspomp kan kapot zijn, er kan een lekkage in de leidingen zijn of de multiriem kan zijn doorgeslipt.

Hiervan heb ik niks gemerkt, ik vind juist dat de Polo licht stuurt. Zo'n lampje gaat niet voor niks branden toch?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!