Installeren VCDS?!?

Dat wat Expor schrijft was iets waar ik toen ook tegenaan liep en dat was voor mij de oplossing. Het installeren van de drivers via apparaatbeheer was bij mij niet mogelijk, werd simpelweg niks gevonden...
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
helaas nog niet werkend. Ik heb de stappen doorlopen zoals hierboven beschreven.

2mm7apw.png


Ik heb nu de vcds van rosstech gedownload en het .inf bestand uit de vcds map gekopieerd naar mn desktop. Vervolgens vcds verwijderd en kabel aangesloten. Dan krijg ik nog steeds foutmelding. Maar ik kan nu wel de driver handmatig installeren (want die heb ik naar desktop gekopieerd). Ik kan alleen kiezen uit 4 soorten kabels...iemand een idee? :) Hoe staat de kabel vermeld in jullie apparaatbeheer?


2vdo8dl.png


Oh en als je de kabel aansluit in jouw handleiding, zit de andere kant dan in de auto?
 
Ik heb nu de vcds van rosstech gedownload en het .inf bestand uit de vcds map gekopieerd naar mn desktop. Vervolgens vcds verwijderd en kabel aangesloten.

Oh en als je de kabel aansluit in jouw handleiding, zit de andere kant dan in de auto?

Alleen de .inf is niet voldoende, je hebt in ieder geval deze bestanden nodig:
Capture.JPG

Het beste houd je deze volgorde aan:
- Nieuwste versie van de website installeren.
- Genoemde driver bestanden veilig stellen.
- de originele Ross-tech software verwijderen
- VCDS Versie die bij de kabel geleverd is installeren (het liefst in een virtuele PC met uitgeschakelde internetverbinding)
- Dan pas de kabel erin en de andere kant aan de auto met ingeschakeld contact.
- Driver installeren volgens deze methode: Ross-Tech: VAG-COM: USB Driver Installation for Windows Vista
Verwijs hierbij naar de driver bestanden die je eerder veilig hebt gesteld.

In het kort de stappen van bovenstaande link:
- Ga naar Apparaatbeheer
- Zoek het apparaat met het gele uitroepteken ervoor, waarschijnlijk Onbekend Apparaat of ROSS-TECH HEX-USB.
- rechtermuisknop stuurprogramma bijwerken
- Bladeren door mijn computer voor het stuurprogramma (dus niet automatisch)
- Zoek het stuurprogramma op deze locatie en blader naar de map waar je de driver hebt staan.
- Klik vervolgens op verder of op OK om de installatie te voltooien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt super die handleiding, enorm dikke thanks.
Helaas nog geen succes. Voel me echt beetje dom. Heb precies de stappen gedaan en zit daarnaast zelf in de it en krijg het niet werkend haha :(
Ik zal eens wat plaatjes posten. Volgens mij doe ik alles goed...
 
uploadfromtaptalk1394054270122.jpg
1. De niet herkende kabel

uploadfromtaptalk1394054292392.jpg
2.Ik kies voor handmatig

uploadfromtaptalk1394054340199.jpg
3. De map waarin de driver bestanden staan die je hierboven noemt

uploadfromtaptalk1394054376893.jpg
4. Helaas...

uploadfromtaptalk1394054413820.jpg
5. Na stap 2 kan je ook kiezen voor kiezen uit lijst. Dat ook geprobeerd.

uploadfromtaptalk1394054451326.jpg
6. Ik druk bladeren, op zoek naar de map met de driver bestanden

uploadfromtaptalk1394054490822.jpg
7. Alleen de inf is zichtbaar aangezien daarop automatisch gefilterd wordt. Andere bestanden staan ook in de map.

uploadfromtaptalk1394054532087.jpg
8. Ik kies de bovenste

uploadfromtaptalk1394054554319.jpg
9. Uiteraard kies ik Ja. Dit lijkt op de vista foutmelding zoals uit de Ross tech tutorial en kan genegeerd worden

uploadfromtaptalk1394054598744.jpg
10. No success :(

En sorry voor de amateuristische screenshots. Zit in auto en laptop heeft geen internet ;)
 
Ja zelfde issue.

Kan het met de 64/32 bit verschillen te maken hebben? Ik probeer het nu van een 64bit windows os. Op mijn bijgeleverde cdtje staat een versie voor 32 bit en 64 bit. Helaas klopt voor die 64 bit versie het wachtwoord niet (er staat fdsajkl_YYY maar werkt niet). Ik installeer dus de 32bit versie. Mn gevoel zegt dat de kabel desondanks gewoon goed herkend zou moeten worden.
 

Bijlagen

  • Untitled3.png
    Untitled3.png
    6.2 KB · Weergaven: 59
Zojuist was lennardqu bij mij thuis en hij had voor mij de gouden tip;
Koop een laptop voor 5 tientjes met WindowsXP erop. Inmiddels al eentje gevonden voor 4 tientjes.
Met de 12.12 versie en de bijgeleverde software schijnt dit zonder problemen super te draaien.
(en mijn vrouw blij dat ik haar vier weken oude laptop niet misbruik)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!