Installeren VCDS?!?

deMercer

Voormalig teamlid
2,586
4
38
Van de week heb ik een VAGCOM-kabel gekocht. Installeren van de meegeleverde VCDS-versie (11.10.x ) ging goed. Het uitlezen van de auto ook, het aanpassen van instellingen helaas niet: de aangepaste codes werden door VCDS geaccepteerd, maar het opnieuw uitlezen gaf enkel de oude codes terug. Ook bleef alles werken als voor de aanpassingen.

De volgende dag na het aanzetten van m'n laptop kreeg een melding van de automatische update van VCDS: of ik versie 11.11.3 wilde installeren. Ja gezegd. En toen begonnen de problemen pas echt:
- installatie van de USB drivers voor de kabel lukt niet, zodat ik die versie van VCDS niet kan gebruiken
- (her)installatie van een oude versie: geeft hetzelfde probleem
- installatie van 11.11.3 op een andere laptop: idem dito

Oftewel, ik heb nu wel een VAGCOM-kabel en bijbehorende software, alleen praat de software niet met de VAGCOM-kabel. En het lukt me ook niet om de software dusdanig te installeren dat dit wel lukt. :confused:

Iemand enig idee? Alvast dank!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
- installatie van de USB drivers voor de kabel lukt niet, zodat ik die versie van VCDS niet kan gebruiken
- (her)installatie van een oude versie: geeft hetzelfde probleem
- installatie van 11.11.3 op een andere laptop: idem dito
- Verwijder alle versies en installeer alleen de versie die je op CD gekregen hebt, en gebruik deze alleen als je je internetverbinding uit hebt staan.
- Installeer de USB-drivers handmatig via : Apparaatbeheer -> rechtermuisknop op de VCDS kabel -> Stuurprogramma bijwerken en geef dan aan te willen bladeren naar de drivers in dezelfde de locatie waar VCDS geïnstalleerd staat, de nieuwere drivers worden dan met de juiste overschreven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor het meedenken, Webgangster. Een soortgelijk programma, jvPowerTools, heb ik gebruikt. Helaas...

- Verwijder alle versies en installeer alleen de versie die je op CD gekregen hebt, en gebruik deze alleen als je je internetverbinding uit hebt staan.

Klinkt als een zinnige tip. Ga ik gebruik van maken als ik VCDS weer heb geïnstalleerd. Overigens: ik had VCDS niet gestart toen 'ie met de vraag om de update kwam.

- Installeer de USB-drivers handmatig via : Apparaatbeheer -> rechtermuisknop op de VCDS kabel -> Stuurprogramma bijwerken en geef dan aan te willen bladeren naar de drivers in dezelfde de locatie waar VCDS geïnstalleerd staat, de nieuwere drivers worden dan met de juiste overschreven.

Op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd. Ga ik morgen - als ik daar nu nog mee ga stoeien, wordt het weer nachtwerk - ook zeker proberen. Thanks!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Euhm, je hebt een clone, dus die zal alleen werken met de versie die erbij geleverd is ;)
Daarom als er wordt gevraagd naar een update, nooit doen!
Verder alles volgen wat hierboven is gezegd en dan zou t moeten werken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik denk dat ik dezelfde kabel heb (hier via het forum gekocht) en ik merk dat alleen 11.3.0 stabiel werkt. Dat staat er trouwens ook bij in de bestandsnaam, de andere versie's zijn beta's. Ik merk ook dat de controller de wijziging accepteert, maar dat deze vervolgens niet wordt uitgevoerd. Ik ga er deze week even verder mee aan de slag, maar anders is het een miskoop.
 
Ik gooi de handdoek in de ring :-(

Voorbereiding: VCDS gedeïnstalleerd, HEX-USB expliciet gedeïnstalleerd, computer opnieuw opgestart, CCleaner gedownload, geïnstalleerd en gerund, computer opnieuw opgestart, losgekoppeld van het internet (WiFi uitgezet).

Installeren versie 11.3 => melding virusscanner dat er Trojan inzit
Installeren versie 11.10 => melding virusscanner dat er Trojan inzit
Installeren versie 11.8 => installeerbaar, maar wederom lukt het niet om uiteindelijk de driver voor de VAGCOM-kabel te installeren ...

Ga maar eens op zoek naar iemand in de buurt met werkende VAGCOM. Gelukkig is daar een mooi topic voor!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik gooi de handdoek in de ring :-(

Voorbereiding: VCDS gedeïnstalleerd, HEX-USB expliciet gedeïnstalleerd, computer opnieuw opgestart, CCleaner gedownload, geïnstalleerd en gerund, computer opnieuw opgestart, losgekoppeld van het internet (WiFi uitgezet).

Installeren versie 11.3 => melding virusscanner dat er Trojan inzit
Installeren versie 11.10 => melding virusscanner dat er Trojan inzit
Installeren versie 11.8 => installeerbaar, maar wederom lukt het niet om uiteindelijk de driver voor de VAGCOM-kabel te installeren ...

Ga maar eens op zoek naar iemand in de buurt met werkende VAGCOM. Gelukkig is daar een mooi topic voor!

bij mij krijg ik ook een melding van m'n virus scanner, maar heb al wel gelezen dat 't voor kan komen aangezien de geleverde versie gehackt is om te werken met je kabel.
ik heb gekozen om de melding te negeren en m'n computer scherp in de gaten te houden en tot nu toe gaat 't nog goed ;)
(hoop zeer zeker niet dat ie 't af laat weten aangezien ik dan een probleem heb Stick Out Tongue)

maar succes met 't zoeken van iemand ;)
btw al eens geprobeerd een driver van 10.6.x te installeren?
allicht dat dat uitkomst biedt en anders gewoon weer deïnstalleren ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Installeren versie 11.8 => installeerbaar, maar wederom lukt het niet om uiteindelijk de driver voor de VAGCOM-kabel te installeren ...
Heb je een sticker met een versienummer op de kabel en of de verpakking zitten ? Die versie installeren vanaf de CD die je erbij geleverd hebt gekregen en de drivers handmatig installeren op de manier die ik hierboven noemde. Trojan melding zou ik niks van aantrekken, als je het zeker wil weten dan scan je met nog een extra (online) virusscanner. Een goede is Jotti's malware scan
 
Tjonge jonge ik schrik me nu ineens kapot.

Zit nu bij Ger thuis en mn telefoon begint te rammelen als un gek dat jullie allemaal klagen over de VCDS kabels :'(

Ik heb zelf persoonlijk de kabels getest op een nieuwe transporter bij ons op het werk met VCDS 11.8 en daarna die verwijderd via CCleaner en toen nogmaals alles getest met 11.10 dus ik weet echt 100% zeker dat iedere kabel goed is.

Mocht er iemand behoeft aan hebben om de software via mij rechtstreeks te krijgen en dus niet vanaf die bijgeleverde cd (die heb ik niet stuk voor stuk gecheckt) Neem dan een usb stick mee naar de meeting dan kan ik je evt alle versies op de usb stick kopieren.
 
Tjonge jonge ik schrik me nu ineens kapot.

Moet je niet doen, jôh :)

Zit nu bij Ger thuis en mn telefoon begint te rammelen als un gek dat jullie allemaal klagen over de VCDS kabels :'(

Ik heb zelf persoonlijk de kabels getest op een nieuwe transporter bij ons op het werk met VCDS 11.8 en daarna die verwijderd via CCleaner en toen nogmaals alles getest met 11.10 dus ik weet echt 100% zeker dat iedere kabel goed is.

Dat had je mij inderdaad eerder gezegd. En volgens mij is de kabel ook echt niet het probleem, maar inderdaad de software.

Mocht er iemand behoeft aan hebben om de software via mij rechtstreeks te krijgen en dus niet vanaf die bijgeleverde cd (die heb ik niet stuk voor stuk gecheckt) Neem dan een usb stick mee naar de meeting dan kan ik je evt alle versies op de usb stick kopieren.

Dat is een goed idee! Ga ik doen :grin:

Oh, en als iemand een laptop met werkende VCDS / VAGCOM + kabel bij zich heeft en drie instellingen bij mij wil aanpassen: heel graag :lol:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Bij mij werkt de kabel alleen met de stabiele versie 11.3 goed. Bij de andere versies krijg ik GEEN verbinding met de auto. De Polo heeft kennelijk een andere BCM dan de Transporter.
 
Bij mij werkte 11.3 ook goed, heb er wel alles mee kunnen doen wat ik wilde. De vraag is of er met nieuwere versies meer dingen kunnen.

In feite kan je er hetzelfde mee als de oudere versies, er zijn alleen meer labels beschikbaar zodat je weet welke bit en byte waarvoor dient ;)
Tenzij Ross-tech nieuwe functies aan het programma toevoegt natuurlijk, dan is het een ander verhaal.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb gisteren nieuwe kabels en software ontvangen.

Degene die hier problemen hebben met de installatie kunnen mij een PB sturen dan zal ik een nieuw cdtje opsturen of evt meenemen naar de meet!
 
Ik heb gisteren nieuwe kabels en software ontvangen.

Degene die hier problemen hebben met de installatie kunnen mij een PB sturen dan zal ik een nieuw cdtje opsturen of evt meenemen naar de meet!

Kun je de inhoud van een werkend cd'tje niet beter in een zip mapje zetten en dat via de mail versturen naar iedereen die problemen heeft? ;)
scheelt weer in 't verzenden van cd'tjes ed ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!