Installeren VCDS?!?

Hmm.. tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met mijn kabel en software :roll:
buiten dan het feit dat ik even zelf opzoek moest naar de driver voor de software (was niet bijgeleverd) :lol:

Enige (flinke) nadeel aan mijn software versie is het ontbreken van heel erg veel labelfiles (en dat de software als virus wordt gezien door de virusscanner).
Dus mocht je nog geïnteresseerd zijn, dan kan ik je wel mijn software even toe mailen? ;)
Het gaat om vcds versie 10.6.0 met de driver van 10.6.4 ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmm.. tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met mijn kabel en software :roll:
buiten dan het feit dat ik even zelf opzoek moest naar de driver voor de software (was niet bijgeleverd) :lol:

Enige (flinke) nadeel aan mijn software versie is het ontbreken van heel erg veel labelfiles (en dat de software als virus wordt gezien door de virusscanner).
Dus mocht je nog geïnteresseerd zijn, dan kan ik je wel mijn software even toe mailen? ;)
Het gaat om vcds versie 10.6.0 met de driver van 10.6.4 ;)
als je hem zou willen mailen/we-transferen/dropbox-en heel graag! Altijd de moeite waard om te proberen, zeker icm een mooi pdf'je ;)
 
Nogal een oud topic maar om de rest niet te vervuilen stel ik m`n vraag toch hier.

Is er iemand die mij kan voorzien van een hogere versie dan 11.11.0? Ik krijg deze niet meer aan de praat en het lijkt er zelfs op dat ze er een extra check in zit waardoor die na een bepaalde datum niet meer gebruikt kan worden. Op een nieuwe laptop zonder internet installeren levert namelijk direct een melding op dat VCDS geupdate dient te worden... Dat terwijl er nooit iets van VCDS op die laptop heeft gestaan...

Op m`n eigen laptop heb ik ondertussen ook al alles geprobeerd,
- inf files verwijderen
- volledige register nagelopen, driver verwijzigen verwijderd, VCDS uit software map verwijderd.
- Kabel gedeinstalleerd
- VCDS verwijderd en installatie mappen verwijderd

ook na het verwijderen van alle bovenstaande punten krijg ik ook 10.65 niet werkend, beide versies stonden overigens op de CD die bij de kabel zat...

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag, wil graag nog even met VCDS aan de gang!

Vandaag nogmaals geprobeerd met een frisse laptop, helaas hetzelfde resultaat. Volledig zonder internet geïnstalleerd zonder de kabel aan te sluiten wordt al meteen gevraagd om VCDS te updaten. Ik dacht dat er een datum-lock iets in de software zou zitten, daarom preventief de datum op de laptop al terug naar september 2012 gezet maar ook dat helpt niet.

Er lijkt echt iets in de software te zitten wat het onbruikbaar maakt maar wat het is???

Iemand die toevallig een iets betrouwbaarder installatiebestand heeft voor me?


Ik heb ook hetzelfde probleem als sjengcity. Terwijl die een paar weken geleden zonder problemen werkte. Ik gebruikte toen versie 11.11.

Dit is de error die hij aangeeft,

 
Kan m'n vorige post niet bewerken. Maar ik heb ook al deze stappen gevolgd, (zonder resultaat)

- inf files verwijderen
- volledige register nagelopen, driver verwijzigen verwijderd, VCDS uit software map verwijderd.
- Kabel gedeinstalleerd
- VCDS verwijderd en installatie mappen verwijderd
 
Stomme / overbodige opmerking misschien, maar ik lees dat de poort configuratie in windows verkeerd kan zijn?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Hoe kan ik deze goedzetten?
"You need to go into device manager and hunt for the lead and then look at the settings. One of the settings will have the port number. In the start-up screen for VCDS, the is a test setting of some sort - I forget now - go to the test, and ensure the com port in use is the same as the one in your device manager. Then save the test BEFORE you get excited try and reprogram the toilet flush module."
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Je moet de software ook de module laten Flashen, is dit wel gebeurd?

Module? De kabel bedoel je? Een week geleden had ik er geen problemen mee. Dus lijkt me sterk dat ik de kabel moet flashen.

Heb van Jan versie 10.6.0 gekregen. Deze geinstalleerd en ik krijg de melding "cable not found" als ik Vcds probeer op te starten :(.

Ben 3uur bezig geweest met tutorials lezen, drivers installeren, andere versies proberen, maar ik kriig steeds die kut melding van "interface not found".

Uit woede heb ik de kabel en cd in de otto gegooid. Morgen word de otto opgehaald. Mag die mooi liggen te verotten tussen al dat vuil Stick Out Tongue.

Versie van de kabel is VAG118.
 
Ik heb ook hetzelfde probleem als sjengcity. Terwijl die een paar weken geleden zonder problemen werkte. Ik gebruikte toen versie 11.11.

Dit is de error die hij aangeeft,

Weliswaar een kick van een oud topic, maar ik krijg precies dezelfde fout met mijn nieuwe kabel van dhgate. Ik heb internet uit staan en datum van laptop staat op 1 oktober 2013. Ik krijg echter al eerder een fout, namelijk als ik de kabel in de usb poort steek. Iemand enig idee? :) Datum op maart 2013 hielp niet

bikop3.jpg
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    21.3 KB · Weergaven: 32
  • Knipsel2.PNG
    Knipsel2.PNG
    14.8 KB · Weergaven: 36
mijn dhgate kabel van 20 euro werkt niet zo out of the box. Virusscanner uit, datum terug. Maar kabel wordt niet door windows herkent. VCDS werkt dus al helemaal niet. Wordt er hier nu aangeraden om de nieuwe software van de site te halen? Kan iemand deze work around beschrijven?
 
Dit heeft geen zin gezien het geen legitieme kabel is. Als je andere software van de website afhaalt kan je hem zelf kapot maken.
Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe de tut er precies uitzag of naar wie ik hem had gestuurd maar daar kon je iig wel de goede software downloaden..

Op Tweakers worden nu zelfs ook al VAG aanpassingen aangeboden, 20 euro per aanpassing. Wat een belachelijke prijs, ben je zo een meijer kwijt voor iets wat 5 tellen duurt.

2vkgsg5.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Lijkt me dat je opzoek moet naar de drivers, aangezien deze niet geïnstalleerd lijken ;)
(anders wordt de kabel wel herkend en ook weer gegeven in de lijst met aangesloten randapparatuur, zoals je weergeeft op je laatste foto)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik had ergens iets gelezen van de software downloaden van de site, installeren, en dan verwijderen. Dan zou de driver blijven staan. Maar goed, ik wil het graag precies weten omdat ik zoals je al aan geeft geen zin heb mn kabel onklaar te maken.
 
Klinkt stom, maar ook al een andere USB poort geprobeerd?
Bij de voorzijde van mijn computer pakt die maar één of twee USB poorten van de beschikbare vier. Zolang je USB interface niet wordt herkent moet je het echt bij de software zoeken.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Het kan zijn dat je een 32bit kabel hebt en je dus onder 32bit Windows moet draaien. Ik heb gelezen van iemand dat het volgende kan werken onder 64 bit (LET OP: zelf niet geprobeerd dus op eigen risico).

1. Kabel uitpluggen (belangrijk).
2. Laatste VCDS van RossTech website halen.
3. Installeer software (inclusief drivers).
4. Kabel NIET inpluggen, VCDS via Programma's Toevoegen/Verwijderen van de PC verwijderen.
5. Na het verwijderen kabel inpluggen. Hij wordt nu als het goed is herkend en geïnstalleerd. Het idee is dat de driver achterblijft bij het verwijderen van VCDS. De laatste versies komen echter wel met een 64bit driver dus op deze manier kan je de oude kabel gebruiken met de nieuwe driver.
6. Installeer nu de software meegeleverd op de CD.
7. Start VCDS, hij zou nu moeten werken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!