Installeren VCDS?!?

Ik heb sinds kort een ODB-USB kabeltje en ik heb ook een probleem met de VCDS software.
Op de bijbehorende cd staan diverse Beta versies van VCDS waarvan VCDS 11.8 en VCDS 11.10 de nieuwste zijn.
VCDS 11.2 en VCDS 11.3 worden aangeprezen als de meest stabiele versies.
Daarvan heb ik VCDS 11.3 kunnen installeren en gebruiken. De nieuwere versies zien mijn kabeltje niet.
In de oudere versies heb ik minder interesse omdat ik graag up to date ben.
Echter het gebruik van VCDS 11.3 is eenmalig.
Als ik later weer VCDS start krijg ik de melding:
"VCDS werkt niet meer."
"U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken als u weer online bent."
De online oplossing zou VCDS 11.11 moeten zijn maar dat werkt bij mij niet.
Zoals ook in de melding te zien is heb ik geen internetverbinding open staan.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Verder werkte het kabeltje redelijk goed alleen kreeg ik geen verbinding met de CAN-bus. Status CAN-bus not ready.
Als ik de CAN Gateway via OBD protocol uitlees zie ik wel een aantal aangesloten ecu's maar de verlichting zit er niet op.
De CAN-high line en CAN-Low line zijn wel aangesloten op de OBD-plug en in mijn kabeltje dus ik vraag me af waarom dat niet werkt.
 
Heb ook wel eens gehad dat VCDS 11.30 elke keer alleen maar crashte, ik heb het zo opgelost:

Zorg ervoor dat de auto op contact staat en dat de deuren gesloten, maar niet op slot zijn.
Zorg ervoor dat bij het starten van VCDS de kabel aan beide kanten aangesloten is.
Als VCDS nog crasht, dan de USB-kant in een andere USB-poort stoppen. De kabel wordt opnieuw herkend waarna VCDS wel zou moeten starten.

Waar heb je de kabel vandaan ? Weet je zeker dat deze geschikt is voor de Boordcomputer van jouw auto ?
 
Ik heb gisteren in een nieuwe Polo gezeten met mijn laptoppie en de nieuwe serie vcds kabels 11.10
Ze werken en connecten maar daar is dan ook alles mee gezegd. Toen heb ik in overleg met mn leverancier de 11.10 versie eraf gekiept en de 11.3 versie geinstalleerd. Dit werkt nu perfect. Maar!! Je moet de kabel aan de auto pluggen die moet op contact staan en na het installeren eerst opnieuw opstarten en dan pas voor de 1e keer de kabel aan de pc hangen.

Het opstarten van vcds moet je doen door met de rechermuisknop erop te klikken en dan als admin uitvoeren te kiezen.

Daarna de kabel aansluiten. verbinding testen en opslaan ! auto op contact !!!!!!

Die laatste stap moet je altijd doen dan weet je zeker dat je ook een can verbinding hebt ;)
 
Waar heb je de kabel vandaan ? Weet je zeker dat deze geschikt is voor de Boordcomputer van jouw auto ?
Ik heb de VAG 11.10 kabel via internet gekocht van de firma ECUOBD en deze is m.i. geschikt voor mijn auto.
De ecu's van mijn auto heb ik uitgelezen, fouten gereset en ik heb een code gewijzigd en dat werkte allemaal.
Echter als ik later VCDS nog een keer wil gebruiken krijg ik het genoemde probleem.
Verder heb ik me in het begin, net als de starter van deze thread, toen de melding kwam dat er een nieuwe versie nodig was laten verleiden om de nieuwe versie te installeren. Dat werkte dus niet en herinstallatie van de versie 11.3 ook niet.
Ik heb het programma weer op gang gekregen door gebruik te maken van de system restore functie van Windows 7 om mijn Notebook weer in de situatie te krijgen zoals die was voor de eerste installatie van VCDS.
Ik moet nu iedere keer een stapje terug met de software voordat ik VCDS ga gebruiken anders krijg ik de foutmelding.
Daarom mijn opmerking dat ik VCDS eenmalig kan gebruiken.
 
Ik heb het programma weer op gang gekregen door gebruik te maken van de system restore functie van Windows 7 om mijn Notebook weer in de situatie te krijgen zoals die was voor de eerste installatie van VCDS.
Ik moet nu iedere keer een stapje terug met de software voordat ik VCDS ga gebruiken anders krijg ik de foutmelding.
Daarom mijn opmerking dat ik VCDS eenmalig kan gebruiken.
Als je VCDS opnieuw zou installeren volgens de methode die ik in bericht 5 van deze post heb gezet, dan zou het moeten werken zonder dat je System Restore gebruikt.
 
Als je VCDS opnieuw zou installeren volgens de methode die ik in bericht 5 van deze post heb gezet, dan zou het moeten werken zonder dat je System Restore gebruikt.
Dat zou je kunnen verwachten maar dat werkte bij mij niet zo en bij deMercer kennelijk ook niet. Ik had niet alleen VCDS gedeinstalleerd maar verder ook alle restanten die ik vond verwijderd.
Daarbij had ik ook de vermeldingen van Ross-Tech en VCDS, die in de Registry achtergebleven waren, verwijderd.
Dan blijft alleen System Restore over om je pc in dezelfde toestand te krijgen als bij de eerste installatie die wel een bruikbaar resultaat opleverde.
Overigens heb ik de genoemde System Restore gedaan voordat deze thread gestart werd want Ik heb mijn kabeltje al een aantal weken in mijn bezit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had niet alleen VCDS gedeinstalleerd maar verder ook alle restanten die ik vond verwijderd.
Daarbij had ik ook de vermeldingen van Ross-Tech en VCDS, die in de Registry achtergebleven waren, verwijderd.
- Terwijl je de kabel aangesloten hebt kun je hem nog via Apparaatbeheer verwijderen. Doe dit dan voordat je VCDS verwijderd.

- In C:\Windows\Inf blijven ook nog een een 2-tal bestandjes staan met driver-infomatie, genaamd oem**.inf en oem**.PNF
(**= 2-cijferig nummer)
Je kunt alle oem**.inf bestanden één voor één met Notepad openen en als er iets van RossTech in staat, dan gooi je deze en het oem**.PNF met hetzelfde cijfer weg.
Hiermee voorkom je dat Windows bij een volgende keer gebruik de door jouw geïnstalleerde driver vervangt door de nieuwere, die dus niet werkt.

Tip, begin met de hoogste cijfers, deze zijn het laatst geïnstalleerd. Je kunt natuurlijk ook met de zoekfunctie zoeken in deze folder, maar ik vind deze methode simpeler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- Terwijl je de kabel aangesloten hebt kun je hem nog via Apparaatbeheer verwijderen.
Dat klopt. Maar als je de kabel niet aangesloten hebt kun je hem ook nog via Apparaatbeheer verwijderen als je "Verborgen apparaten weergeven" aanvinkt. Voorwaarde hierbij is dat de variable devmgr_show_nonpresent_devices = 1 gedefinieerd staat.
In het algemeen is dit handig om apparaten te verwijderen waarvan je zeker weet dat je ze niet meer nodig hebt.
verborgen apparaten weergeven.jpg
 
Nogal een oud topic maar om de rest niet te vervuilen stel ik m`n vraag toch hier.

Is er iemand die mij kan voorzien van een hogere versie dan 11.11.0? Ik krijg deze niet meer aan de praat en het lijkt er zelfs op dat ze er een extra check in zit waardoor die na een bepaalde datum niet meer gebruikt kan worden. Op een nieuwe laptop zonder internet installeren levert namelijk direct een melding op dat VCDS geupdate dient te worden... Dat terwijl er nooit iets van VCDS op die laptop heeft gestaan...

Op m`n eigen laptop heb ik ondertussen ook al alles geprobeerd,
- inf files verwijderen
- volledige register nagelopen, driver verwijzigen verwijderd, VCDS uit software map verwijderd.
- Kabel gedeinstalleerd
- VCDS verwijderd en installatie mappen verwijderd

ook na het verwijderen van alle bovenstaande punten krijg ik ook 10.65 niet werkend, beide versies stonden overigens op de CD die bij de kabel zat...

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag, wil graag nog even met VCDS aan de gang!
 
Weet je zeker dat hij niet aangeeft dat de kabel zelf geupdate moet worden ? Dit lukt namelijk niet met kloon-kabels.
Staat versie 11.3 ook op de CD ? Volgens mij heb je met die versie meer kans.
Nop, echt de software die geupdate moet worden, zal vanavond even een printscreen maken.

In de 11.x reeks staat er alleen 11.11.0, de rest zit allemaal in de 10 waarvan 10.65 de hoogste is en ook niet werkt
 
Vandaag nogmaals geprobeerd met een frisse laptop, helaas hetzelfde resultaat. Volledig zonder internet geïnstalleerd zonder de kabel aan te sluiten wordt al meteen gevraagd om VCDS te updaten. Ik dacht dat er een datum-lock iets in de software zou zitten, daarom preventief de datum op de laptop al terug naar september 2012 gezet maar ook dat helpt niet.

Er lijkt echt iets in de software te zitten wat het onbruikbaar maakt maar wat het is???

Iemand die toevallig een iets betrouwbaarder installatiebestand heeft voor me?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!