Installeren VCDS?!?

Heb toen de originele versie van VCDS op m`n pc geïnstalleerd (in mijn geval zaten daar de correcte drivers bij), vervolgens natuurlijk weer verwijdert.
De fake VCDS staat bij mij op een USB stick. Werkt prima hier op windows 8.1 64bit :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Excuus. Ik was even mis. Het volgende heb ik toentertijd naar meerdere forummembers gestuurd:

Dat is niet zo mooi dan. Je kan het beste het volgende doen.
- Installeer op je laptop virtualbox en maak hierin een virtuele machine aan.
- Installeer op deze virtuele machine Windows 7 64-bits
- Installeer op deze Windows 7 64-bits versie de volgende Vcds: http://www.sendspace.com/file/rpswfi
- Wachtwoord tijdens installatie van deze VCDS versie is: fdsajkl;YYY
- Na installatie voer het bestand DPInst.exe uit welke in de installatiedirectory staat van VCDS. (Kan zijn dat het bestand iets anders heet weet de naam niet meer helemaal zeker.
- Start VCDS hierna nog niet op! Schakel allereerst de internet verbinding voor je virtuele machine uit. (Virtualbox -> Machine selecteren rechtermuisknop -> Instellingen -> Netwerk -> Netwerkadapter inschakelen UITVINKEN!.
- Sluit vervolgens je kabel aan in de auto, zet auto op contact, start vcds op en voer de test uit en je bent klaar :)

Heeft iemand dit bestand nog?
Of een andere versie welke werkt? Ik heb zelf de 12.12 kabel liggen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Helaas blijf ik de melding krijgen dat de Interface niet gevonden kan worden.

Ik heb in Virualbox Windows 7 draaien met het bovenstaande programma van VCDS maar toch werkt het niet.
Voorheen heeft het altijd perfect gewerkt, iemand een idee wat het kan zijn?

Edit: hij zegt trouwens niets over een poort wat die voorheen wel altijd deed.
Of kan het zijn dat een Caddy uit 2006 gewoon niet gezien wordt? ( al lijkt mij dit sterk)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Interface moet hij sowieso vinden (wel checken dat je het apparaat handmatig verbonden hebt als je binnen een virtuele omgeving werkt ;)), of hij dan de CAN verbinding op kan zetten is een tweede maar in ieder geval het OBDII gedeelte moet werken ongeacht het voertuig.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Interface moet hij sowieso vinden (wel checken dat je het apparaat handmatig verbonden hebt als je binnen een virtuele omgeving werkt ;)), of hij dan de CAN verbinding op kan zetten is een tweede maar in ieder geval het OBDII gedeelte moet werken ongeacht het voertuig.

Hoe test je dit? bijna een jaar niet meer met het programma gewerkt, hehe.
In de virtuale omgeving zie ik wel USB Ross Tech staan bij apparaten en die klik ik dan ook aan, ga ik echter na de test -> USB dan zegt die direct Interface not found.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik heb dat ook wel eens en dan doe ik het volgende, VCDS afsluiten, kabel uit laptop halen (check dat hij weg is uit de virtuele omgeving). Dan weer kabel aansluiten, VCDS openen, en opnieuw test->USB.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik heb dat ook wel eens en dan doe ik het volgende, VCDS afsluiten, kabel uit laptop halen (check dat hij weg is uit de virtuele omgeving). Dan weer kabel aansluiten, VCDS openen, en opnieuw test->USB.

Dit werkte voorheen bij mij inderdaad ook, echter blijft hij nu "Interface not found" aangeven.
Momenteel hoef ik alleen maar een auto uit te lezen en niets aan te passen maar dat lukt ook niet zonder dat de test voltooid is :roll:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en na heel lang proberen en kl*ten is het me gelukt.
Als je Windows 8 hebt moet je de driver installeren op een speciale manier, namelijk via de uefi (voorheen bios). Daar moet je de 'driver check' uitzetten.
Dan kun je proberen je datum op 01-10-2013 te zetten, wifi uit, virusscan uit.
Je start dan het programma in een windows xp/vista of windows 7 compatible modus starten met administrator rechter.
Als je hem geinstalleerd hebt start je het programma wederom in een windows xp/vista of windows 7 compatible modus en administrator rechten. Het is echt een kwestie van proberen, proberen, proberen, proberen, k*utten, kl*ten en hannesen.

Veel succes ermee!
 
Ik doe het gewoon op Windows 7 :).

Het probleem is in elk geval verholpen het was ook echt een domme fout, haha.
Inplaatst van DPinst.exe uit te voeren had ik hem verwijderd. Nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd had en DPinst.exe hierna had uitgevoerd werkt alles weer perfect!
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!