hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imitatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Ja, dat kan uiteraard altijd. Maar mijn auto moet perfect rijden en er perfect uitzien. Dus ik stoor mij wel aan het trillen van het stuur en geregeld naar de garage te moeten. Toch vind ik de Boavista's erg mooi op de Polo. Daar heb ik zeker geen spijt van.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

@Brindo & Soedje

Ik heb mijn imi's ook drie keer weg moeten brengen om te balanceren, maar (sommige) dealers zijn laks en blijven maar eindeloos gewichtjes bij plakken. Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan, gewoon alles eraf en beginnen bij nul. Netjes alle gewichtjes op de juiste plekken geplakt, en dit voor alle velgen gedaan.Natuurlijk moet je er wel het materiaal voor hebben.

Anders haal je gewoon zelf alle gewichtjes eraf en breng je dan je auto weg om te balanceren ;)
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Poeh, dit lees ik nu, net nadat ik mijn Denvers heb vervangen door Boavista's :(
Ik wilde sowieso winterbanden en heb die op andere velgen laten zetten. Het zijn Boavista's geworden omdat ik dat (nog steeds) een mooie velg vind.

Ik weet dat ik immitatievelgen heb, vond de originele gewoon te duur. Het is al eerder gezegd, in hoeverre is immitatie anders dan origineel? Kan het niet alsnog uit dezelfde fabriek komen waarbij 'origineel' af fabriek een VW-stempeltje in de velg krijgt?

Hoewel. als ik naar de mijne kijk, lijken ze toch iets anders te zijn dan de originele. Zo te zien hebben die van mij een lichte kromming naar buiten in de spaken, waar de originele volgens mij vlak zijn?

Ik hoop van het balanceergedoe gevrijwaard te blijven, kan me verschrikkelijk ergeren aan onbalans. Enneh, BM heeft nu een setje originele te koop.....
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

brindo zei:
Helaas niet, het wordt nu de 3e keer op 8.000 km. Ik rijdt geen stoep op-af en doe geen gekke dingen. Het stuur trilt steeds harder rond de 80km. p/uur.
Dus geen China made wielen meer voor mij...

Dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de velgen maar met de kwaliteit van je plakloodjes... Big Grin
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Contact met de dealer gehad, gezegt dat ik niet meer met de verkoper in contact wil komen dat konden ze begrijpen en gaan het tot de bodem uitzoeken wordt vanmiddag terug gebeld
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

BJF zei:
(...) Ik weet dat ik immitatievelgen heb, vond de originele gewoon te duur. Het is al eerder gezegd, in hoeverre is immitatie anders dan origineel? Kan het niet alsnog uit dezelfde fabriek komen waarbij 'origineel' af fabriek een VW-stempeltje in de velg krijgt?

Hoewel. als ik naar de mijne kijk, lijken ze toch iets anders te zijn dan de originele. Zo te zien hebben die van mij een lichte kromming naar buiten in de spaken, waar de originele volgens mij vlak zijn?

(...) Enneh, BM had nu een setje originele te koop.....
Mezelf maar even quoten.

Heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan kijken bij BM. Blijkt dat de immitatievelgen die ik had toch wel anders zijn, zoals boven omschreven, boller. De originele hebben vlakke spaken.
Even slikken, toch maar de originele gekocht en de immitaties ingeruild. Was ik uiteindelijk nog goedkoper uit dan bij de dealer.

Nog even van gedachten gewisseld met de BM-ers, maar de immitatie velgen komen wel degelijk uit (een) andere fabriek(en). Meestal uit China. Die van mij waren wel goeie klonen volgens hen, de originele bouten pasten goed -wat kennelijk niet altijd het geval is.
Ook werd mij verteld dat dealers vaak bij BM hun velgen kopen!?

Ik ben nu helemaal happy, die immitatievelgen zaten mij toch niet helemaal lekker. Nu ik originele heb gaan de Denvers definitief in de verkoop.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

ze zouden idd contact opnemen maar de geen de ons geholpen had gister was 's middags vrij
Hij belt als het goed vandaag terug. en anders bellen wij gewoon weer
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Even een update 85% van de boa's zijn imi omdat een originele duur is let op 470 euro inclusief btw zonder band. dit wordt verteld door de dealer
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

MennoH zei:
Even een update 85% van de boa's zijn imi omdat een originele duur is let op 470 euro inclusief btw zonder band. dit wordt verteld door de dealer

Nou dat kan, dan zullen wel alleen de auto's af fabriek orgineel zijn. Maar staat bij jou op de rekening dat het orginele zijn??
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Het staat niet op de rekening,maar ik heb de velgen uit vw brochure besteld, en dan mag je toch wel aannemen dat het origineel is en geen troep,en btw ik heb toch boavista besteld en geen imitatie troep. Ik zelf heb 2000 euro betaald voor velgen en banden dan mag je er toch wel vanuit gaan dat je originele velgen krijgt voor dat bedrag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!