hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imitatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

MennoH zei:
Het staat niet op de rekening,maar ik heb de velgen uit vw brochure besteld, en dan mag je toch wel aannemen dat het origineel is en geen troep,en btw ik heb toch boavista besteld en geen imitatie troep. Ik zelf heb 2000 euro betaald voor velgen en banden dan mag je er toch wel vanuit gaan dat je originele velgen krijgt voor dat bedrag.

voor dat geld af fabriek vind ik wel

groeten ger
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Morgen nogmaals eens bellen, ik wil dat het voor eind deze week wordt opgelost anders gaan we een gerechtelijke proceduren starten, en aangifte van oplichting.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

MennoH zei:
Even een update 85% van de boa's zijn imi omdat een originele duur is let op 470 euro inclusief btw zonder band. dit wordt verteld door de dealer

Door die bewuste dealer? Waarschijnlijk wat hij verkoopt...
Wat een slecht verhaal dit, echt klote voor je.
Voor het geld en de wijze waarop je ze besteld heb mag je zeker van originele velgen uitgaan! Anders had hij je moeten wijzen op een goedkoper maar fake alternatief.


Zijn er hier nog meer die nepperds hebben gekregen terwijl ze dachten dat het originele waren?
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Net ens een mailtje gestuurd naar Pon met daarin de vraag of Boa's door VW/Conti geproduceerd worden of door derden, ben benieuwd, als je wil laat ik het je weten?!
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Nou even ter opheldering met mijn contacten in de audi/vw wereld gebeld.

Een orgineel zwarte boavista bestaat niet! Die bestaan alleen in immitatie of je moet de orginele boavista's zwart coaten.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

volgens vw bestaan erg wel degelijk originele boavista mat zwart ik heb gister 2 prijzen gekregen bij de dealer de imi kost 127 per velg en een originele kost 470 per velg, wie kan mij dan het verschil verklaren??
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Dat zou de prijs van een nepper en een originele moeten zijn. Maar jij hebt ze als fabriek af optie gemomen? Wat was de meerprijs en tov welke velgen betaalde je die meerprijs, heb je een trend-, comfort-, of highline?
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Ik heb ze als optie genomen, er zaten 15 inch lm velgen onder fabriek af.
Die heb ik ingeruild daar kreeg ik 750 euro voor terug, toen bleef er nog een rest bedrag over vann 1250 euro voor de boavista's.

Ik heb ook even andere dealers gebeld, martin schilder heemskerk, originele boavistas met banden kosten bij hem 2085 euro incl montage etc
dan zit er een conti band omheen
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Dan heb je dus de hoofdprijs betaald! Als je op een highline Boavistas wil betaal je fabriek af maar 750,-!!!! Extra op de standaard 15" wielen. En dan uiteraard op Conti's. Wat heb jij gekregen dan voor merk band?? Verhaal wordt steeds waziger. Dealer die neppa's verkoopt niet op Conti's.

Blijf het raar vinden, raarder worden!

Ben benieuwd naar de reactie van Pon. Die kúnnen dit toch niet weten, laat staan accepteren?!
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Originele zwarte boa's bestaan niet, wel zou je originele boa's kunnen coaten of spuiten. Voor een fors bedrag overigens, €2000,- voor de originele velgen incl conti banden. En coaten €250,- per velg.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Ik heb ze als optie genomen, er zaten 15 inch lm velgen onder fabriek af.
Die heb ik ingeruild daar kreeg ik 750 euro voor terug, toen bleef er nog een rest bedrag over vann 1250 euro voor de boavista's.

Ik heb ook even andere dealers gebeld, martin schilder heemskerk, originele boavistas met banden kosten bij hem 2085 euro incl montage etc
dan zit er een conti band omheen
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Zojuist hier bij de dealer geweest en ook even gevraagd bij het magazijn. Orgineel zwart bestond niet en kon hij ook niet vinden in het systeem.

Er waren 2 opties: Zilveren bestellen en dan spuiten/coaten
Zwarte Imitatie's bestellen.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Zo weer even een update.

Vanmiddag naar de dealer toe, of nieuwe velgen kiezen op hun kosten of het verschil terug van de imitatie velgen.

Vanmiddag dus onder handelen wss zal het wel uitdraaien op nieuwe velgen.
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

@Mennoh wat voor band heb jij dan (zogenaamd) fabriekaf gekregen? Want het kán dus niet. Ze kunnen de velgen niet fabriek af hebben besteld want het zijn geen originele en ik geloof echt nooit dat ze in de fabriek neppers monteren én dat ze een ander merk dan Conti monteren!!!?

@jeroenMPC als je dit laat doen zal het eerste wat ze zeggen zijn. Dit is niet meer origineel dus onze garantie vervalt of...? En Mennoh heeft fabriek af zwarte velgen mét een vreemd merk band :roll:
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

Aha daarmee geven ze dus toe dat ze nepzooi hebben verkocht:

Zonder het te vermelden
Eerst vol te houden dat ze dat nóóit zouden doen
Je voor een flink bedrag g.....d hebben
Het (weer)blijkt dat je wel erg veel energie en volharding moet tonen om je gelijk te halen

Dit zou voor mij wel zo'n vertrouwens breuk opleveren. Een dealer slogun is juist "wij gebruiken uitsluitend originele merkonderdelen"!

Straks krijg je bij jouw dealer nog een imitatiesetje distributieriem omgelegd en als hij breekt de reactie maar meneer u wilde de (goed)koopste oplossing toch.

Ga je naar Pon nog iets doen met dit verhaal en dit topic?
 
Re: hoe een orginele Boavista 17inch, onderscheiden van imit

@ maik motorsport velg is idd erg mooi


Mijn imi boa's komen dus bij FZ nederland vandaan en niet bij continental groep.

En ik heb er gewoon continental bandjes onder liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!