Het grote 'kleine vragen' topic

Bedankt voor de inzicht heren! Dan zal ik maar even geduld hebben tot eind volgend jaar!
Ik las wel als het vermogen met meer dan 20% wordt verhoogd, dat je auto opnieuw gekeurd moet worden. Ook je verzekering moet dit weten.
Geen idee of dit nog steeds zo is. Op de site van de rdw kon ik het niet zo gauw vinden.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
G
Ik las wel als het vermogen met meer dan 20% wordt verhoogd, dat je auto opnieuw gekeurd moet worden. Ook je verzekering moet dit weten.
Geen idee of dit nog steeds zo is. Op de site van de rdw kon ik het niet zo gauw vinden.
Gewoon garantie houden en zelfs bij kopen als dat mogelijk is. Chippen kan altijd en als je een beetje kan “rijden” kan je ook anticiperen, zowel in de stad als op de snelweg wat je onder je gaspedaal hebt.

Zou dom zijn om je garantie te verspillen, dan kan je naar mijn mening beter een tweedehands auto kopen, waarom zou je dan uberhaupt de afschrijving betalen?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Sorry, dat ik het zeg. Bij de verzekering moet je gewoon je “mond” houden. Wat niet weet wat niet deert.

Ik hoor het vaker maar het slaat nergens op, als er 2 partijen zijn is er waarschijnlijk eentje fout en de verzekerinf zal het oplossen.

MAAR krijg je een formulier toegestuurd om je verhaal te doen en ipv dat je berteld wie fout was oid ga je vertellen,ja mijn auto is sneller als normaal heeft normaal 80 pk maar ik heb die gechipt naar 200 pk, waardoor die even snel is als een lamborghini dit en dat alsjeblieft zeg.

NATUURLIJK gaat de verzekering zeggen dit zijn niet onze polisvoorwaarden waaronder je verzekerd bent. Zoek het uit wij betalen niks.

Disclaimer: altijd eerlijk zijn met verzekeringen!

Garantie zeg ik qua chippen oke, verzekering zeg ik gezond verstand.

Kan iemand zich hier niet in vinden dan hoor ik graag een genuanceerd argument.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Sorry, dat ik het zeg. Bij de verzekering moet je gewoon je “mond” houden. Wat niet weet wat niet deert.

Ik hoor het vaker maar het slaat nergens op, als er 2 partijen zijn is er waarschijnlijk eentje fout en de verzekerinf zal het oplossen.

MAAR krijg je een formulier toegestuurd om je verhaal te doen en ipv dat je berteld wie fout was oid ga je vertellen,ja mijn auto is sneller als normaal heeft normaal 80 pk maar ik heb die gechipt naar 200 pk, waardoor die even snel is als een lamborghini dit en dat alsjeblieft zeg.

NATUURLIJK gaat de verzekering zeggen dit zijn niet onze polisvoorwaarden waaronder je verzekerd bent. Zoek het uit wij betalen niks.

Disclaimer: altijd eerlijk zijn met verzekeringen!

Garantie zeg ik qua chippen oke, verzekering zeg ik gezond verstand.

Kan iemand zich hier niet in vinden dan hoor ik graag een genuanceerd argument.
Eens wat niet weet wat niet deert. maar wat je idd zelf al aangeeft, stel jij hebt ongeval veroorzaakt en er vindt een technische onderzoek plaats. Dan kun je een probleem hebben en idd je verzekering zegt dan, zoek het uit we betalen niks.

Maar de kans is klein dat er een technisch onderzoek plaatsvindt. Uiteraard afhankelijk van het soort ongeval.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Mooi vraagje voor hier denk ik, in mijn 1.2 TDI hebben ze Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 gegooid (Dealer) nu kan ik voor een leuk bedrag Total quartz 0W-30 overnemen maar hiermee bijvullen mag zeker weer niet?

De motor verbruikt wel wat dus soms moet ik wel bijvullen (niet heel vaak hoor) en 0W30 is volgens mij ook wel erg dunne olie..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Mooi vraagje voor hier denk ik, in mijn 1.2 TDI hebben ze Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 gegooid (Dealer) nu kan ik voor een leuk bedrag Total quartz 0W-30 overnemen maar hiermee bijvullen mag zeker weer niet?

De motor verbruikt wel wat dus soms moet ik wel bijvullen (niet heel vaak hoor) en 0W30 is volgens mij ook wel erg dunne olie..
Vreemd dat ze die olie erin gestopt hebben. Voor zover ik weet hoort er 5W30 in een 1.2 TDI. Dit is ook wat VW aanbeveelt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Tweak
Vreemd dat ze die olie erin gestopt hebben. Voor zover ik weet hoort er 5W30 in een 1.2 TDI. Dit is ook wat VW aanbeveelt.
Klopt hier kwam ik ook achter toen ik olie wilde kopen.. Misschien maar gewoon dit 1 liter flesje keer opmaken (wat ik nog heb staan) en dan nieuwe olie erop.
Kan sowieso geen kwaad nieuwe olie en nieuw oliefilter.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Maar ik vermoed dat de 5W30 er wel voor zal zorgen dat het verbruik nog minder zal zijn? Of de motor heeft toch een beetje schade gehad door de carter die toen kapot gereden is. Toen ik de auto overnam wist ik dat het misschien ooit problemen zou kunnen geven. Hoewel het verbruik volgens mij nu niet zo heel erg is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Maar ik vermoed dat de 5W30 er wel voor zal zorgen dat het verbruik nog minder zal zijn? Of de motor heeft toch een beetje schade gehad door de carter die toen kapot gereden is. Toen ik de auto overnam wist ik dat het misschien ooit problemen zou kunnen geven. Hoewel het verbruik volgens mij nu niet zo heel erg is.
wat is de km stand? Wat verbruik is niet erg. Ik gebruik zelf de castrol 5w30 LL.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!