Het grote 'kleine vragen' topic

Volgens mijn kan het alle 2.

Toch zou ik er geen total olie ingooien maar gewoon castrol oid zo duur is een liter ook niet via internet.
Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me :). Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.
Nu is de stand 177xxx ik heb laatst de olie bijgevuld @ 171875 en volgens mij zit die nu wel weer op minimum. Dus mag weer vullen.

Hmm 1 liter op de 5000 is toch wel veel denk ik zo.
Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me :). Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.

Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.
Ik kan het niet laten zien maar voor heen stond er 5w30/0w30 in het systeem.
Dus het kan allebei.

Ook 10w40 kan er in maar dan word je interval 15000 of 1 jaar.
 
Ik ga wel over naar die 5W30 als er nieuw filter op zit en dit flesje dus op is.
Heb net gevuld maar hele liter kan er ook niet in.. Heb de helft erin gegooid en hij zit nu alweer op de max? Dus dan is het eigenlijk ook
niet 1 liter op 5000 denk ik?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Wat ik altijd heb begrepen is dat je nooit olie van verschillende diktes(viscositeit) mag mengen.

Ik zou of bijvullen met de olie die erin zit of verversen.

Ik zou zelf nooit op die paar euro bezuinigen om de juiste olie erin te gooien.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me :). Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.

Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.
Dat klopt niet, want er kan ook 50700 in.

Je hebt ook olie die 5w30 is maar geen 504/507 spec heeft. Dus bijvoorbeeld een 5w30 half synthetische olie.

Dus een olie die een 504 00 of 507 00 spec heeft is echt geen synoniem voor 5w30 viscositeit!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Olie peilen met een warme of een koude motor geeft het verschil ongeveer 250 ml
Een AW moet als hij koud gemeten en gevuld word tot 3/4 van de max af, daarna peilen met een warme motor het oliepeil staat nipt onder de max.
Hoe het zit bij een 6R weet ik even niet meer
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
De vraagsteller "sleutelt" graag zelf aan zijn auto en is gezien zijn historie op dit forum niet zonder enige kennis van een VW Polo. Als je dan nu deze vraag stelt, dan kan ik die niet serieus nemen.
Olie peilen met een warme of een koude motor geeft het verschil ongeveer 250 ml
Een AW moet als hij koud gemeten en gevuld word tot 3/4 van de max af, daarna peilen met een warme motor het oliepeil staat nipt onder de max.
Hoe het zit bij een 6R weet ik even niet meer.

Ondanks dat ik vind dat je soms azijn in je dieet hebt, heb je ergens wel gelijk.

Dit was zo specifiek. Met warm en koud peilen bij een polo AW.

“Hoe het zit bij een 6R weet ik even niet meer”

Dan word er geïmpliceerd dat er bij een polo 6r ook een andere manier kan zijn, behalve koud en op een vlakke ondergrond.

Sleutelen is subjectief.

Als je dan deze posts leest en mijn historie kent, had ik wel verwacht dat je ziet waar mijn vraagstelling vandaan komt.

Maar van jou ben ik ook nooit een ander soort reactie gewend geweest hoor.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Hoi H11, ik zie dat je mijn tekst gekopieerd hebt en dat het vragen bij jou heeft opgewekt?
Ik geef aan dat het bij een 6R anders in het instructieboekje staat, volg deze instructies gewoon ook op.
Uiteraard ben ik wel benieuwd naar jouw eventuele mogelijkheden die ik geïmpliceerd zou hebben?

Volgens mij moet het allemaal niet zo moeilijk zijn, zorg dat je oliepeil altijd precies tussen de min en de max staat (warm of koud) en het is allemaal oke.
Als je het ff niet meer weet, pak het boekje en lees hem even door. Is soms best verhelderend Big Grin
Verwacht geen romantische actie triller:sweatsmile:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!