Het grote 'kleine vragen' topic

Vraagje: onderweg naar Italië wil ik natuurlijk voor onderweg wel eten en drinken mee nemen, dus dan lijkt een koelbox mij een goed idee. Heeft de Polo van 2017 in de kofferbak ook een 12V aansluiting? Mocht dit niet zo zijn is het ook geen probleem, maar het maakt het wel makkelijker! Ik hoor graag!
Zit er niet in, was alleen in 2009 en 2010 standaard. Zelf maken dus.
 
Alles kan! Zo hadden wij vroeger een 12v-230v omvormer achterin liggen. Zo hielden mn ouders mij en mijn zusje stil tijdens de rit naar Italie. DVD in de laptop, laptop aan de lader en rijden maar!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Hey mannen. Vraagje. Mijn partner heeft vandaag een fraaie VW Polo 1.4 MPI DSG gekocht uit 2010. Echter zat er geen map bij waar de onderhoudsboekjes in kunnen.
Iemand enig idee waar ik deze goedkoop kan krijgen, of iemand die er een voor mij heeft? Ik hoor graag :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Hey mannen. Vraagje. Mijn partner heeft vandaag een fraaie VW Polo 1.4 MPI DSG gekocht uit 2010. Echter zat er geen map bij waar de onderhoudsboekjes in kunnen.
Iemand enig idee waar ik deze goedkoop kan krijgen, of iemand die er een voor mij heeft? Ik hoor graag :)
Even op ebay.de zoeken naar "VW Bordmappe"
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Dus, heb leuk mijn auto laten uitlijnen. Maar nu merk ik sinds een aantal dagen dat mijn auto een beetje aan het zoeken is. Ik blijf corrigeren, ook al staat het stuur recht. Of zou het kunnen dat ik vanuit stilstand bij het stoplicht de auto flink op z’n staart heb getrapt en de banden voor (vermoed ik) begonnen te spinnen? Heel vervelende zoekende wegligging heeft ie op het moment..
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Dus, heb leuk mijn auto laten uitlijnen. Maar nu merk ik sinds een aantal dagen dat mijn auto een beetje aan het zoeken is. Ik blijf corrigeren, ook al staat het stuur recht. Of zou het kunnen dat ik vanuit stilstand bij het stoplicht de auto flink op z’n staart heb getrapt en de banden voor (vermoed ik) begonnen te spinnen? Heel vervelende zoekende wegligging heeft ie op het moment..
Heb je een foto van het uitlijnrapport? (niet dat ik die kan "lezen"), maar anderen wel.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Heb je een foto van het uitlijnrapport? (niet dat ik die kan "lezen"), maar anderen wel.
Bij nader in zien. Ik ben gewoon gek. Blijkbaar is mijn manier van sturen niet goed. Mijn pa constateerde dat hij gewoon kaarsrecht rijd. Anders had hij ook moeten trekken naar 1 kant tijdens stevig remmen of stevig optrekken. Twee handjes aan het stuur en dan is alles goed!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Bij nader in zien. Ik ben gewoon gek. Blijkbaar is mijn manier van sturen niet goed. Mijn pa constateerde dat hij gewoon kaarsrecht rijd. Anders had hij ook moeten trekken naar 1 kant tijdens stevig remmen of stevig optrekken. Twee handjes aan het stuur en dan is alles goed!
Twee handjes aan het stuur is wel verstandig, maar je moet niet blijven corrigeren om rechtuit te kunnen rijden. Kan ook aan de weg liggen, die lopen ook wel eens scheef af. Meerdere keren uitproberen op verschillende wegen en snelheden.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Twee handjes aan het stuur is wel verstandig, maar je moet niet blijven corrigeren om rechtuit te kunnen rijden. Kan ook aan de weg liggen, die lopen ook wel eens scheef af. Meerdere keren uitproberen op verschillende wegen en snelheden.
Heb ik nu dus gedaan. Niets aan het handje. Ik moet niet zo pietje precies zijn
Ben wat dat betreft net mn vader die wordt ook gek als iets niet goed is
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: H11, XConvict en Sal
Iemand ervaring met de automatische verlichting module van ome alie? Ik heb deze vandaag binnen gekregen en geplaatst maar gebeuren hele rare dingen in de auto zal morgen ochtend een filmpje uploaden om het duidelijker te maken, maar contact aan en starten branden de lampen. Echter wanneer ik de motor uit zet en de auto afsluit, gaat alles aan (voorgloeien) en dan weer uit continue. In display geeft ie dan ook aan “kein schleussel”, lijkt me dat er ergens iets goed fout gaat. Iemand die raad weet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik heb op dit moment Front assist op mijn Polo 6C, is het mogelijk om daar Adaptive cruise control in te bouwen?
Even op google kijken en je vindt redelijk snel je antwoord met een ja of een nee.

"It's frustrating- much of the hardware is there, but it's still tricky and expensive to add ACC! For regular cars with Front Assist, there is a 'mid' version of the ABS/ESP module, which can activate the autonomous braking but not much else. A 'low' version would be just regular ABS/ESP, but that's not available in the UK on the current Polo. ACC requires a 'high' version of the ABS module, which can gently brake the car to match the speed of the vehicle in front. I think the DSG cars might have a 'high+' version which can brake to a stop, but I'm not sure if that's just programming or a different module.

So, to change to have ACC, you'd need the upgraded ABS/ESP module, new steering wheel buttons, and if the car only has a speed limiter from the factory, then new indicator stalks to remove those extra switches. The switches etc wouldn't be too much of a job, but the new ABS module is probably quite expensive."

Kortom, het is mogelijk.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW en Sal
Even op google kijken en je vindt redelijk snel je antwoord met een ja of een nee.

"It's frustrating- much of the hardware is there, but it's still tricky and expensive to add ACC! For regular cars with Front Assist, there is a 'mid' version of the ABS/ESP module, which can activate the autonomous braking but not much else. A 'low' version would be just regular ABS/ESP, but that's not available in the UK on the current Polo. ACC requires a 'high' version of the ABS module, which can gently brake the car to match the speed of the vehicle in front. I think the DSG cars might have a 'high+' version which can brake to a stop, but I'm not sure if that's just programming or a different module.

So, to change to have ACC, you'd need the upgraded ABS/ESP module, new steering wheel buttons, and if the car only has a speed limiter from the factory, then new indicator stalks to remove those extra switches. The switches etc wouldn't be too much of a job, but the new ABS module is probably quite expensive."

Kortom, het is mogelijk.
dus als ik het goed begrijp..
mijn wagen met DSG heeft vanuit de fabriek speed limiter en ook cruise control, en op men stuur links CNL in plaat van ACC. dus als ik een stuur met ACC links monteer zou in ik theorie moeten kunnen ACC programmeren en doen werken als er natuurlijk een high versie van het ABS systeem aanwezig is?
en hoe kom ik te weten of ik een high versie ABS heb of niet?

ben hier wel benieuwd naar :)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
dus als ik het goed begrijp..
mijn wagen met DSG heeft vanuit de fabriek speed limiter en ook cruise control, en op men stuur links CNL in plaat van ACC. dus als ik een stuur met ACC links monteer zou in ik theorie moeten kunnen ACC programmeren en doen werken als er natuurlijk een high versie van het ABS systeem aanwezig is?
en hoe kom ik te weten of ik een high versie ABS heb of niet?

ben hier wel benieuwd naar :)
Hoe en wat exact weet ik niet. De vraag was of het mogelijk is, en op basis van de gevonden reactie op internet lijkt het mogelijk te zijn. Wat je dus precies nodig hebt moet je verder proberen uit te pluizen.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!