Het grote 'kleine vragen' topic

Ik wil de plastic bumperdelen eens aan gaan pakken van mijn auto.
Nu heb ik lang zitten twijfelen, maar vind ik hoogglans toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het gevoel dat het R-line effect hierdoor weg gaat.
Welk product adviseren jullie om deze delen toch weer iets nieuwer te laten lijken?
S.V.P. geen producten van 30+ euro, want volgens mij kan dat wel een stuk goedkoper.
Met een coating als gyeon trim blijft dit jaren netjes diep zwart. Is wel de duurste optie. Optie 2 is van poorboys world trim restorer waar vele goede recensies over zijn
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Eerder deze week een offerteaanvraag gedaan bij een demontagebedrijf voor een GTI achterbumper met PDC en GTI achterlichten, beide van de 6c. Zo op het oog in eerste instantie in nette staat. Vanochtend kreeg ik reactie met daarin een prijs waar ik behoorlijk van geschrokken ben. Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor zo'n achterbumper + achterlichten?

Edit: na het lezen van tal van negatieve reviews en een filmpje van de rijdende rechter ben ik afgehaakt. Totaalprijs voor bovenstaande zou volgens hen €1.400,- moeten zijn...
Ze zijn knetter gestoord, maximaal 500-600 en dan hou ik hem al aan de hoge kant, toevallig het autodemontage bedrijf "altijd raak penders"?
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Teun
Hoe heet het kunststof (plastic) gedeelte om het glazen panoramadak? Ontdekte vandaag dat er in klein scheurtje inzit
 

Bijlagen

  • 20210604_184817.jpg
    20210604_184817.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Ik had 3 1.2 tsi's voor mijn laatste Fabia 1.0 tsi. Deden niet voor elkaar onder. Vond de 1.0 zelfs ietsje sportiever aandoen; denk voornamelijk vanwege het 3 cilinder geluid. Prima motortje
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Eerlijke ervaringen gezocht:)

Ik heb zelf nog nooit met een 1.0 tsi gereden.
Maar zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben? Graag positief en negatieve berichten zodat ik een beetje weet hoe en wat :)

Ik heb namelijk interesse in een Seat Ibiza 6p uit 2016 deze zijn geleverd met de 1.0 3cil tsi.
Ik ben alleen de 1.2 tsi gewend Stick Out Tongue

Bijzonder goed eigenlijk.
Niet als daily gehad maar wel eens in gereden en dat valt eigenlijk niets tegen. Maat van mij rijdt erin komende van een Golf 6 R en is er nog steeds blij mee.

Ze rijden ook gewoon 200 op de teller :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Eerlijke ervaringen gezocht:)

Ik heb zelf nog nooit met een 1.0 tsi gereden.
Maar zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben? Graag positief en negatieve berichten zodat ik een beetje weet hoe en wat :)

Ik heb namelijk interesse in een Seat Ibiza 6p uit 2016 deze zijn geleverd met de 1.0 3cil tsi.
Ik ben alleen de 1.2 tsi gewend Stick Out Tongue
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind hem heerlijk rijden. Pittig, zuinig en zonder al te veel herrie.
 
Volkswagen  Polo 6c 2016  1.0 tsi 95 pk (134 pk na tuning bij Rica Noord) 
Eerlijke ervaringen gezocht:)

Ik heb zelf nog nooit met een 1.0 tsi gereden.
Maar zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben? Graag positief en negatieve berichten zodat ik een beetje weet hoe en wat :)

Ik heb namelijk interesse in een Seat Ibiza 6p uit 2016 deze zijn geleverd met de 1.0 3cil tsi.
Ik ben alleen de 1.2 tsi gewend Stick Out Tongue
Rijdt prima. Als je (na opwarmen) niet bang bent om hoge toeren te maken, dan is hij lekker vlot. Hij is wat luid dan, maar dat kun je ook ervaren als sportief. Rij je rustig, dan is hij redelijk stil. Zoals al eerder aangegeven is hij ook vrij zuinig (afhankelijk van rijstijl) en zo lang als ik 'm heb, heb ik er nog geen problemen mee gehad.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!