Het grote 'kleine vragen' topic

Iemand tips voor het opkrikken van de auto en op assteunen zetten bij de 6r? Is het vertrouwd om naast de versteviging van het dorpel de auto op te krikken zodat de assteunen geplaatst kunnen worden op de verstevigde rand ? Anders de assteunen op het subframe zetten, alleen ik vind het fijner wanneer deze hier niet op staan.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Iemand tips voor het opkrikken van de auto en op assteunen zetten bij de 6r? Is het vertrouwd om naast de versteviging van het dorpel de auto op te krikken zodat de assteunen geplaatst kunnen worden op de verstevigde rand ? Anders de assteunen op het subframe zetten, alleen ik vind het fijner wanneer deze hier niet op staan.
Gewoon op de rand van de dorpel, of onder het subframe gaat ook prima :)
 
Ja de rand loopt idd door, alleen de krikpunten zijn verstevigd (dikker) om bij op te krikken. Deze rand is echter 5-6cm breed, lijkt me dat je niet zomaar kan krikken over de gehele rand.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Moeilijk om zo via tekst te beoordelen maar ik probeer het toch.

Bochtje naar rechts, stapvoets, hoop gepiep (links voor?) maar met tussenpozen.
Wat kan dat zijn?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ja de rand loopt idd door, alleen de krikpunten zijn verstevigd (dikker) om bij op te krikken. Deze rand is echter 5-6cm breed, lijkt me dat je niet zomaar kan krikken over de gehele rand.
Kan die wel hebben hoor,
Maar dan gewoon opkrikken op de juiste punten en assteun onder subframe:)

@Ruud9N steentje tussen de ankerplaat(ijzer achter de schijf) en remschijf?
 
Top, ga ik daar eens verder in verdiepen welke ik daarvoor nodig heb en hoe dit werkend te krijgen
Het maakt alles al een heel stuk makkelijker als je een climatronic hebt. Dus dat je de houder al op je raam hebt. Mocht dit het geval zijn, is het alleen een kwestie van module plaatsen, bedrading leggen/aansluiten en coderen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Eerder deze week een offerteaanvraag gedaan bij een demontagebedrijf voor een GTI achterbumper met PDC en GTI achterlichten, beide van de 6c. Zo op het oog in eerste instantie in nette staat. Vanochtend kreeg ik reactie met daarin een prijs waar ik behoorlijk van geschrokken ben. Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor zo'n achterbumper + achterlichten?

Edit: na het lezen van tal van negatieve reviews en een filmpje van de rijdende rechter ben ik afgehaakt. Totaalprijs voor bovenstaande zou volgens hen €1.400,- moeten zijn...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Eerder deze week een offerteaanvraag gedaan bij een demontagebedrijf voor een GTI achterbumper met PDC en GTI achterlichten, beide van de 6c. Zo op het oog in eerste instantie in nette staat. Vanochtend kreeg ik reactie met daarin een prijs waar ik behoorlijk van geschrokken ben. Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor zo'n achterbumper + achterlichten?

Edit: na het lezen van tal van negatieve reviews en een filmpje van de rijdende rechter ben ik afgehaakt. Totaalprijs voor bovenstaande zou volgens hen €1.400,- moeten zijn...
125 voor de lichten.
350 voor een perfecte bumper
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Eventjes een niet-Polo gerelateerde vraag aangezien ik weet dat er hier ook een aantal oldtimer eigenaren actief zijn op het forum :)

Het betreft mijn Opel GT uit 1971 (mijn "andere auto" topic). Ik het de laatste tijd extreem druk heb met mijn studie, en het feit dat mijn GT zo'n 200km verderop in de garage staat, betekent dat ik mijn GT al lange tijd niet heb gebruikt. Hij zou halverwege maart voor de 2-jarige APK keuring moeten zijn gegaan, maar ik twijfelde of hij hier doorheen zou komen i.v.m. de voorremmen die links beter remmen dan rechts. Ik heb gekozen om hem tijdelijk te schorsen zodat ik dit euvel kan verhelpen wanneer ik hier tijd voor heb deze zomer.

Mijn vraag is nu: Op kenteken staat eerste toelating 20-06-1971, wat zou betekenen dat hij dan 50 jaar wordt en niet meer aan de APK plicht hoeft te voldoen. Weet iemand hier toevallig of dit ook geldt wanneer je je oldtimer uit de schorsing haalt? Of moet hij dan alsnog gekeurd gaan worden?

Ik wil er namelijk deze zomer wél mee gaan rijden, maar ik weet niet of ik voor die tijd de remmen op orde heb. (Betekent niet dat het gevaarlijk is, want bij "noodstops" staan er gewoon 4 mooie zwarte sporen op het wegdek. Het gaat mij meer om het feit dat ik niet weet of het APK afkeur zou zijn of niet!)
 
Ik zou denken dat na opheffen schorsing je auto nog steeds even oud is zeg maar. Dus dat in principe de apk verplichting er af is. Maar ik zou gewoon even bellen met rdw. Dan weet je het zeker.
De schorsing is natuurlijk omdat je de auto van de weg haalt en daardoor ook geen verzekering (of belasting als geldt dat niet voor jou) hoeft te betalen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Ik wil de plastic bumperdelen eens aan gaan pakken van mijn auto.
Nu heb ik lang zitten twijfelen, maar vind ik hoogglans toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het gevoel dat het R-line effect hierdoor weg gaat.
Welk product adviseren jullie om deze delen toch weer iets nieuwer te laten lijken?
S.V.P. geen producten van 30+ euro, want volgens mij kan dat wel een stuk goedkoper.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Ik wil de plastic bumperdelen eens aan gaan pakken van mijn auto.
Nu heb ik lang zitten twijfelen, maar vind ik hoogglans toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het gevoel dat het R-line effect hierdoor weg gaat.
Welk product adviseren jullie om deze delen toch weer iets nieuwer te laten lijken?
S.V.P. geen producten van 30+ euro, want volgens mij kan dat wel een stuk goedkoper.
WD40, moet je wel elke week dan even insmeren.

Zo deden we het ook altijd in de scootertijd.
Net als de uitlaat zodat die mooi bruin kleurde Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik wil de plastic bumperdelen eens aan gaan pakken van mijn auto.
Nu heb ik lang zitten twijfelen, maar vind ik hoogglans toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het gevoel dat het R-line effect hierdoor weg gaat.
Welk product adviseren jullie om deze delen toch weer iets nieuwer te laten lijken?
S.V.P. geen producten van 30+ euro, want volgens mij kan dat wel een stuk goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: aeonius
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!