Het grote 'kleine vragen' topic

Gewoon je gordel omdoen?! [emoji848]
Ik rijd op mijn werk af en toe korte stukken. (Ja ja finess voor een diesel ik weet het) ik werd er gek van.


Ik heb trouwens het geluid kunnen opnemen dat mijn auto maakt bij het uitzetten van het contact.

Het is een soort tik/zuig geluid, komt onder mijn motor afdekplaat vandaan en gaat gepaard met een lichte piep. Het is er 4x
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
@Laszlo zelfs met kleine stukjes autorijden kan je AANgereden worden door een tegenligger:tearsofjoy:dan is een autogordel best handig!
Klopt hoor. Ik ontken ook niet dat het minder brilliant is om die waarschuwing uit te zetten maar ik irriteerde me er aan. Draag verder altijd netjes mijn gordel echter op mijn werk niet en daar mag je niet harder dan 15km per uur rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Dank je! Ik wist helemaal niet dat mijn achterklep ook een setting had. Volgens mij is het niet gebeurt met een goedkope Chinese kabel. Maar misschien iemand die dat wel weet? Hij heeft bij velen aanpassingen verricht aan de auto's met b.v. alarm aanpassen.

Daar heb ik iets over gelezen ja, dat het lampje uitging als de motorkap open was geweest. Ook al heb je geen olie gepeild. Enig idee waar ik die sensor kan vinden? Denk dat hij zichzelf inmiddels gangbaar heeft gemaakt. Sinds hij afgelopen dinsdag ineens uitging is hij niet meer aan geweest.

De switch zit in je motorkap slot :) Zou inderdaad goed kunnen dat het zichzelf opgelost heeft, maar indien het nog eens voor komt weet je waar je kunt zoeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik rijd op mijn werk af en toe korte stukken. (Ja ja finess voor een diesel ik weet het) ik werd er gek van.


Ik heb trouwens het geluid kunnen opnemen dat mijn auto maakt bij het uitzetten van het contact.

Het is een soort tik/zuig geluid, komt onder mijn motor afdekplaat vandaan en gaat gepaard met een lichte piep. Het is er 4x


Volgens mij is dit gewoon de smoorklep. Als je je auto afsluit gaat die klep dicht om het zuurstof af te sluiten dacht ik. Mijn auto doet het ook en de Skoda 1.2 tdi van Mn moeder doet t ook
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Motor olie.


Olijfolie ruikt zo raar.
Remolie is voor de remmen.
Bak olie in een motor ruikt helemaal klote
En knipperlichtolie bestaat niet, is wel leuk om er een collega naar te laten zoeken.



Ik gok zo maar 5w30 5w40.
Maar dit is een gok, weet het geboortejaar van jou polo niet


Had al massage olie geprobeerd niet voor uit de branden joh

Reed wel heel relax dat wel hahaha

2011 is geboorte jaar
 
Volkswagen  Polo  1.2 highline "team" 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N, HoMi en Laszlo
Geen idee wat losse velgen zouden kosten? Maar de winterbanden zijn eigenlijk al ‘op’ met 3,3mm profiel. Althans. Overal wordt 4mm genoemd voor winterbanden. Maar je zal er vast nog wel een winter mee uit de voeten kunnen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!