Het grote 'kleine vragen' topic

Ik was 660 euro kwijt voor een klasse 3 alarm bij een zeer professioneel bedrijf.
Ik heb een apart kastje naast de sleutel. Boven de spiegel knippert een rood
lampje als het alarm aan staat. Daarnaast heb ik ook een OBD killer (72 euro)
die gekoppeld is aan het alarm. Dus stroom van de OBD poort gaat eraf zodra
alarm erop gaat.
'T is bij mij via de dealer gegaan bij aanschaf, heb er ook niet zoveel voor betaald en zelfs een fixe korting gekregen, maar dat mocht ook wel voor de prijs van mijn Polo en de aflevertijd.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Als ik mijn auto afzet hoor ik nadat de motor stilvalt 3x een soort zuiggeluid met een lichte tik aan het einde onder de motorkap. Enig idee? En is dit goed? :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
1. Mijn ventilator in auto, werkt alleen op stand 4, maar op 1 2 en 3 niet.
Kwestie van zekeringen of?


2. Ik heb vandaag accu van auto vervangen, nu gaan ramen niet automatisch open en dicht, alleen met knop ingedrukt houden.
Moet m'n accu dan toch ingeleerd worden? Heb geen start-stop systeem.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Kan het niet zo zijn dat de aanjager ook niet een soort van defect is? Wanneer je alleen de weerstand vernieuwd dat deze dan binnen no time weer kapot is? Dat heb ik mij laten vertellen. Had het zelfde probleem. Bij mij maakte hij ook een vreemd geluid af en toe en niet veel later was hij defect.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Weet iemand toevallig hoe het ventiel met ontluchter knop heet, of weet iemand waar ik die kan aanschaffen.
Ben al best wel wat uurtjes kwijt met googelen maar word er niet wijzer van.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    129 KB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
@Ruud9N dit heb ik ook meegemaakt met mijn 9n3. Maakte ik een bepaalde aanpassing in '09 Centr. Electr' met VCDS dan gaat de kofferbak niet meer open. Oplossing was bij mij de aanpassing weer ongedaan maken en kofferbak ging gelijk weer open.
Ik vond het toen ook erg bizar want aanpassing had helemaal niets met kofferklep te maken.
Dank je @Brent Verhaegen, ik had zelf al zo'n vermoeden want het wel heel toevallig. Alleen snap ik niet waarom mijn oliepeilsensor daarvoor geen voeding kreeg terwijl er nu niets meer brandt.
Volgende keer als er iemand is die dergelijke aanpassingen kan doen, zal ik de regensensor maar weer aanzetten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
De brembo remschijven binnen gekregen alleen lees ik nu veel op het internet dat als je dit doet je ook je remblokken moet vervangen. Beestjes zijn afgelopen maart vervangen dus zijn nog z.g.a.n. is dit nodig? De een zegt van wel de ander zegt van niet. En moet ik voor de 6r dan de variant hebben met of zonder rem slijtage indicator?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Rem indicator is een draadje vanaf je remblok. Dus ff of wiel eraf of door je spaken turen.

Als je remblokken vervangen zijn en je schijven niet, slijten je blokken op het profiel van de schijf in. Zet je er nieuwe schijven op met oude blokken, dan kan dit een tijdje een piepend geluid of verminderde remkracht opleveren. Dit gaat wel weg en het hoeft niet persé, maar het kan....
 
Oke thanks!! Ik ga de remschijven dan gewoon monteren, en ik zal de blokken vlak schuren onder toezicht van een monteur zodat ik alles correct doe! Remblokken én schijven zijn afgelopen maart vervangen. Ik vervang ze vanwege kromgetrokken remschijven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Wat pigeom zegt, als je een remblok slijtage indicatie heb dan zit er een draadje aan 1 van je remblokken per kant.

Als ik nieuwe schijven erop zet dan kies ik altijd meteen voor nieuwe blokken.
Wat kost een setje blokken 40 hooguit 50 euro.
Maar dat is hoe ik erover denk.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Helaas wel weer een ander heel erg vreemd probleem.
Toen ik gisteren na de meting naar huis reed ging ineens het olielampje geel branden. (niet knipperen)
Olie-lampje-auto.jpg

De VW serviceapp. geraadpleegd en die zei oliepeil te laag, oke.
Thuis aangekomen oliepeil gemeten en inderdaad, deze was nog maar minder dan een kwart van wat hij had moeten zijn maar stond verre van droog. (moet ik toch beter op gaan letten want nog niet zo lang geleden nog gecontroleerd en toen was alles goed)
Vanmorgen met koude motor olie bijgegoten, gemeten en het peil was toen prima. Lopend boodschappen gedaan en opgeruimd, spullen gepakt en ik wilde wegrijden. Motor starten en PIEP, het lampje ging weer branden. Nogmaals oliepeil gecontroleerd en deze was nog steeds helemaal perfect.
Langs de VW dealer gereden en die hebben hem aan het diagnoseapparaat gehangen. Maar helaas, geen melding in de computer. Auto op de brug gezet, stekker los en doorgemeten. Blijkt dat de sensor geen voeding krijgt maar waar dat aan ligt kon hij mij niet vertellen. Doorrijden was geen probleem want het oliepeil was gewoon goed.

Nou vraag ik mij af, oliepeilsensor krijgt geen voeding meer. Wat voor voeding moet hij krijgen dan? Boterham met kaas of cornflakes? Stick Out Tongue M.a.w. iemand enige idee wat hier aan de hand is? Kan het een zekeringprobleem zijn?

Misschien een hele rare gedachte maar, op de meeting hebben ze met VagCom even gekeken of er nog iets gewijzigd kon worden aan mijn auto. Kreeg toen te horen dat de regensensor aan stond maar... ik heb (helaas) helemaal geen regensensor. :confused: Dus die is uitgezet. Zou het misschien met elkaar te maken kunnen hebben? o_O
Voor de goede orde, geen kwaad woord voor die jongen met de VagCom!! :)

Als er op de meeting met een china kabel is gekeken dan kan de labelfile niet kloppen en heb je nu een setting van je achterklep gewijzigd! (goedkoop is duurkoop ;) )

Wat betreft je olielampje, ik heb een keer het zelfde gehad bij mijn 9N, bleek de sensor in het motorkap slot te blijven hangen (microswitch), deze even gangbaar gemaakt en probleem was opgelost (zodra het lampje aan gaat wil de ECU 'zien' dat de motorkap open en dicht is geweest, eerder gaat het lampje niet uit..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!