Het grote 'kleine vragen' topic

Van het weekend maar ff doen dan.
Moet je toch met z,n 2e voor zijn, dat wordt dan pas in het weekend.
Ik voelde vannochtend met stationair draaiende motor met mijn voet op het koppelings pedaal een viberatie in het pedaal.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Klopt. Dit is normaal. Mits het natuurlijk bij jou extreem is.

Update: spoiler besteld bij de dealer 48 ekkies incl btw dus splinternieuw Big Grin valt reuze mee gelukkig fjuw!

Een ander vraagje die ik wou stellen is het volgende.
De volgende update is aanstaande en dat zijn de u leds koplamp units. Nu heb ik contact gehad met de verkoper en deze geeft aan deze zonder probleem op zijn polo 6r geïnstalleerd te hebben gehad. Tevens zie ik op mp soms wel eens een een advertentie voorbij komen "tussenstekker / adapter voor polo 6r xenon led"
Heb ik deze nodig om van halogeen naar xenon te gaan? Dit is de stekkerScreenshot_20180918-143218_Marktplaats.jpg

En dit zijn de lampen met ballast en xenon die ik ga kopen.

Screenshot_20180918-143404_Marktplaats.jpg Screenshot_20180918-143356_Marktplaats.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mijn auto is echt behekst volgens mij. :eek:

Vanmorgen reed ik weg met het brandende olielampje. Had niet anders verwacht. Eerst even de rekening betaald bij de VW. Het uitzetten van de regensensor kon hier niet mee te maken hebben zeiden ze. En ook kon het geen zekering zijn want schijnbaar zitten alle sensoren op 1 kabelboom o.i.d. Dus als de ene het laat afweten dan moet de rest dat ook doen.

Daarna naar België gereden om te tanken en ik moest shag meenemen. Ik wil de shag in de kofferbak leggen dus ontsluit de deur en wil de kofferklep openen. Maar helaas, dat lukt niet. Auto op slot, auto weer open maar helaas. Knopje van de sloten geprobeerd maar nee hoor. Moest hem met de sleutel ontsluiten. Deuren doen het wel normaal. Nou ja, oke dan.

Ik stap in en rij naar het tankstation. Heb toen niet gelet op de lampjes. Auto vol getankt en gedaan wat ik moest doen. Ik start de wagen en rij weg en ineens valt mij op dat ik geen PIEP meer hoorde en ook het lampje brand niet meer. (heb geen meetapparaten dus weet niet of hij nu wel voeding heeft)

Dus lampje is uit maar kofferklep werkt niet meer via de centrale deurvergrendeling en is van buiten af alleen met de sleutel te openen. Ik snap er echt helemaal niets meer van. o_O :confused:
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
@Ruud9N dit heb ik ook meegemaakt met mikn 9n3. Maakte ik een bepaalde aanpassing in '09 Centr. Electr' met VCDS dan gaat de kofferbak niet meer open. Oplossing was bij mij de aanpassing weer ongedaan maken en kofferbak ging gelijk weer open.
Ik vond het toen ook erg bizar want aanpassing had helemaal niets met kofferklep te maken.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Denk dat de motor stationair iets minder efficiënt is dan aan 2000 tr/min, en je dan wel 30% extra verbruik kan hebben wanneer er meer 'kracht' wordt gevraagd door bv. de aircopomp.

Maar wanneer je je motor op wat hogere toeren laat draaien (=wanneer je rijdt) zal deze impact wel wat minder zijn

Just my two cents [emoji4]
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Nou heh je blijft ook iedere dag bezig ook he met die poloStick Out Tongue rijd ik op de snelweg valt me op dat me linker tweeter ineens 80% minder vermogen levert. Dus ik fade het geluid naar links voor en vergelijk dit met rechts voor. En jawel rechts voor is prima en de linkse tweeter valt bijna helemaal weg (verliest in ieder geval compleet de bass en de tonen lijken hoger te worden) als ik mijn volume omhoog knal lijkt die "door te breken" en functioneert hij weer naar behoren. Maar goed is dit natuurlijk niet.

Wat kan dit zijn? Ben al aan het overleggen met @soundmachine maar die werkt dus ik dacht misschien hebben jullie enig idee. Ik denk zelf aan een tekort aan vermogen omdat ik er nu natuurlijk 2 tweeters bij heb gegooid.

Is dit correct en bied een versterker hier oplossing voor of zit ik er naast?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Sta stil voor mijn huis en zie dat het verbruik 0,9 l per 100 km is. Zet ik de airco uit
dan is dit 0,6 l per 100 km. Het bestaat toch niet dat als je met de airco aan rijdt dat
je verbruik met 30% stijgt........................:confused:
Daarom rij ik dus met ramen open vooral en gebruik de airco zo min mogelijk. Zelfde rijstijl en bijna geen airco gebruik levert mij zo'n 100 km extra op op één tank
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
De auto even nu die op het werk staat goed nagelopen en wat blijkt de deurspeaker hapert. De tweeter is niks mis mee. Vandaar dat ik ook op de conclusie kom dat de bass wegvalt. Tweeter heeft die helemaal niet duhh, maar oké leuk dit. Iemand dit al wel eens gehad? Als die opgeblazen zou zijn zou die continu kraken en geen zuivere bass meer hebben lijkt me?? Wat kan een hapering veroorzaken? Kabelbreuk? Achter in de radio zit het niet goed? Etc etc
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Opgeblazen. Heb ik ook gehad in m’n vorige polo. Dus wat wordt vervangen ben ik bang. Je kan sowieso eens je radio er uit trekken en wat aan de kabels rommelen natuurlijk. Maar zoals gezegd. Bij mij was het ook een gare speaker die het soms wel deed, en soms niet of gaar.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!