Het grote 'kleine vragen' topic

Niet moeilijk doen gewoon een polo kopen en er thuis op de oprit erachter komen dat er al helemaal geen type aanduiding opzit :tearsofjoy:

Jij ook al haha.
Ik kwam er later zelfs achter dat ik geluk had, elec ramen achter , climatcontrol.
Toen wist ik nog niet dat er verschil in de modellen zat. Alleen geen panorama dak dat is wel een tegenvaller nu ik het weet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Manne
Bij mijn 9N3 van ondertussen bijna 10 jaar oud is de airco aan een hervulling toe.
Ik ben bij een onafhankelijke garage en bij een Profile Tyrecenter even prijs gaan vragen.

De onafhankelijke garage vraagt €80 voor het vacuüm zuigen, spoelen en weer hervullen.
Het Profile Tyrecenter vraagt €25 "werk" + €0,17/gram gas dat er moet worden bijgevuld.
Hebben jullie enig idee van hoeveel gas er ongeveer in een aircosysteem gaat? (Ruwweg natuurlijk)

Nu is het moeilijk om te bekijken waar ik nu juist het beste af ben ;)
Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ben net de airco bij de onafhankelijke garage gaan laten bijvullen. Voor €80 vacuüm gezogen, vacuümcheck, nieuwe olie (10ml) en UV-vloeistof (5ml) en dan 550g koudemiddel. Weer heerlijk koude airco. Bedankt voor jullie hulp :)
 

Bijlagen

  • IMG_20180614_134544.jpg
    IMG_20180614_134544.jpg
    878.2 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20180614_132407.jpg
    IMG_20180614_132407.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 31
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
als ik van de snelweg af kom en ik sta stil dan gaat de radiateurfan aan na een aantal minuten, vervolgens draaid die 10/20 seconden en gaat die weer uit.
Daarna blijft die 1/2 minuten uit en slaat die weer aan voor 10/20 seconden deze cyclus blijft die constant herhalen.
Ik vraag me af of dit wel goed is?
Bij andere merken slaat die aan en blijft die een paar minuten draaien.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Merk laatste tijd dat de motor wat soepeler stationeer loopt sinds ik een kabel die sluiting maakte bij cilinder 2 gemaakt heb waardoor de auto wat hikte bij stationeer, heeft iemand toevallig een video op hun telefoon van hun 1.2 tsi die stationeer loopt? Kan ik proberen te vergelijken of dit geluid normaal is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Koud stationair loopt de motor soms iets onregelmatig. Bougies zijn vers en de kabels ook. Toch nog steeds af en toe een soort heel klein hikje. Het is wel minder geworden met het vervangen van de bougiekabels. Misschien toch de bobine ook maar meepakken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!