Het grote 'kleine vragen' topic

Even terug komend op dit probleem.
Vorige week donderdag de 2e hands pomp binne gekregen en maakte hetzelfde geluid. Meteen contact gehad met de sloperij, zaterdag ben ik langs gegaan en heb ik een andere pomp gekregen die erin gezet en het geluid bleef alsnog. Toen op hun advies ook de regel module vervangen en het geluid bleef hetzelfde.
De meneer bij de sloop wist toen ook niet meer wat het probleem kon zijn.
Uiteraard heb ik netjes me geld terug gekregen.
Maar nu ben ben ik er nog steeds niet uit wat het probleem is.
Ik zit te denken om de vagcom er een keer aan te hangen , kan ik daarop de werking van de brandstoftoevoer pomp zien?
Terug komend op dit probleem.
Zo juist langs de vw dealer gewees.
Accu spanning is gemeten en de werking van de dynamo en dat is allemaal in orde.
De pomp begint te ratelen zodra er een andere grote stroom verbruiker aan gaat.
Ook is die uit gelezen met vagcom en daar waren geen storingen te zien.
De monteur wist ook niet waar het aan kan liggen.
Ik vindt het toch wel heel apart dat het geluid begint zodra er een andere stroom verbruiker ingeschakeld word.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Massa kabel van de accu naar chassis is goed.
Als ik het knopje van de ac indruk zonder dat ik hem laat blazen gaat de motor net iets hoger stationair lopen om en nabij 800 toeren en dan is het geluid helemaal weg.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Hoi ik ben nieuw hier. Ik ben aan het kijken naar een Volkswagen Polo 6R of 6C na 2013. Ik vroeg me eigenlijk af wat er nou precies allemaal anders is qua techniek, motor e.d.? Ik weet wel de 6C op de MQB platform zit maar wat is nou eigenlijk het verschil en zou ik beter voor een 6R gaan en de rest in mijn zak houden of naar een 6C kijken? Ik kijk specifiek naar de 1.2 TSI..
 
Volkswagen  X  X 
Hoi ik ben nieuw hier. Ik ben aan het kijken naar een Volkswagen Polo 6R of 6C na 2013. Ik vroeg me eigenlijk af wat er nou precies allemaal anders is qua techniek, motor e.d.? Ik weet wel de 6C op de MQB platform zit maar wat is nou eigenlijk het verschil en zou ik beter voor een 6R gaan en de rest in mijn zak houden of naar een 6C kijken? Ik kijk specifiek naar de 1.2 TSI..

Qua motor zijn ze verschillend van elkaar.
6c 1.2 cjz motor heeft geen ketting meer zoals de 6r cbz maar een d-riem bijvoorbeeld. En qua vermogen doen ze niet veel onder van elkaar. 6c zit niet op een MQB platform , maar de Polo AW wel... dus vanaf 2017+

6c is eingelijk een face-lift van de 6r
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Heeft iemand toevallig een oud brandstof filer liggen van een polo 1.2 tsi?
Origineel nummers zijn;
1K0 201 051 B
1K0 201 051 C
1K0 201 051 K

Ik wel met dat filter even testen en uitsluiten dat mijn filter nog goed is.
Als iemand iets heeft laat het maar weten.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Motor lijkt heel lichtelijk wat geluid te maken bij warme motor en als turbo opkomt, kan mijn vinger er niet op leggen, recentelijk een keer met open luchtfilter gereden en konden niks horen, en turbo heeft niet al te veel speling lijkt het, inlaat is zo klein dat mijn vinger(s) er amper in passen[emoji23].
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thijspolo6r
Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat de auto van de fabriek in Nederland is?
Productieweek was week 21 en dealer heeft nog geen idee wanneer de auto in Nederland is enkel dat hij "onderweg" is.
 
Ben vandaag achter een functie gekomen, denk een beetje laat[emoji23].
Als ik een keer op de kofferdeksel knop klik op de sleutel, en dan de kofferdeksel openmaak gaat die open, en dan nadat ik die dichtmaak niet meer(met de ont- en vergrendel knippers van de knipperlichten), ik dacht dat ik dat knopje moest inhouden, en wachten om open te maken, denk dat dit de optie Soft Touch is, dat is in te schakelen op een 6R?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!