Het grote 'kleine vragen' topic

Hikken en overslaan doet mijn motor ook.
Maar is even testen met de plantenspuit.
Is het ook te zien met vagcom?
Gaat de motor ook lager stationair lopen daardoor? Het lijkt alsof die van mij moeite heeft om “wakker” te blijven.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Hikken en overslaan van de motor, verlies van vermogen. Je kan het testen met een plantenspuit op nevelstand en dan zoeken naar vonk overslag
Verlies van vermogen, is dat minder vermogen over het gehele toerenbereik, of ook overslaan onder belading? Want ik lees vaak reviews dat de 1.2 tsi een aardig vlotte motor is, maar onze trekt geen worst van tafel, of dat is het feit dat we snellere dingen zijn gewent[emoji85]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Vagcom heeft een gedeelte genaamd misfires, die dus het overslaan registreert, alleen doet tie dat bij 50 of 100 keer in de zoveel tijd, weet ff niet de juiste eenheden.

@M_1.8T-1.2TSI, meestal zit de dip in de lagere toerentallen en als je ipv bijvoorbeeld zijn drie in zijn vier rijd en dan gas bij geeft. Je mist dan power en vaak wil tie dan ook schokkerig uit het lage toerental gebied komen.

Hoeft niet altijd zo te zijn maar dat zijn wel de meest voorkomende klachten en of het allemaal aan de bobines, kabels etc ligt, weet ik ook niet zeker, maar ik merkte bij verandering van bougies een groot verschil, positief gezien he.
 
  • Leuk
Waarderingen: M_1.8T-1.2TSI
Vagcom heeft een gedeelte genaamd misfires, die dus het overslaan registreert, alleen doet tie dat bij 50 of 100 keer in de zoveel tijd, weet ff niet de juiste eenheden.

@M_1.8T-1.2TSI, meestal zit de dip in de lagere toerentallen en als je ipv bijvoorbeeld zijn drie in zijn vier rijd en dan gas bij geeft. Je mist dan power en vaak wil tie dan ook schokkerig uit het lage toerental gebied komen.

Hoeft niet altijd zo te zijn maar dat zijn wel de meest voorkomende klachten en of het allemaal aan de bobines, kabels etc ligt, weet ik ook niet zeker, maar ik merkte bij verandering van bougies een groot verschil, positief gezien he.
Bij misfires staat er niks meer bij ons gelukkig, maar van schokken merken we niet zo veel lijkt het.

Maar als airco bijvoorbeeld aanstaat dan trekt die niet heel soepel op als de turbo opkomt, lijkt wat vermogen te verliezen heel even en dan daarna weer door te gaan, niet echt een gevoel dat de motor geen turbo heeft, maar alsof er een grote turbo opzit, maar die gelimiteerd is op lage druk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Zijn er mensen die ervaring hebben met dab+ via de mdi ingang? Nu ik de audio aardig voor elkaar heb is de fm ontvangst wel echt heel matig.
Dus ik dacht misschien is dab+ wel een uitkomt. Kan natuurlijk ook wel via bt radio luisteren etc. Maar dat vind ik ook niet ideaal.
Alle tips zijn welkom!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vandaag weer getankt bij LUKoil te Lommel. Ik tank daar altijd Euro98. Maar vandaag zag ik op de sticker ook iets staan van 10S ofzo. (vergeten om er een foto van te maken. :oops:)
In Euro98 zit wel ethanol maar toch geen 10%?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Mijn onderhoudsinterval teller loopt ineens op in plaats van omlaag. Anderhalve maand geleden stond ie nog op 5.300 en nu opeens op 5.600. Ik heb overigens 2 interval tellers. Die andere staat op 10.900........... Iemand bekend hiermee ?
824b21775434ead0570a47de5e4bc51d.jpg
34dc08564d25c15bd4f10f0e6c53c2a0.jpg
 
Mijn onderhoudsinterval teller loopt ineens op in plaats van omlaag. Anderhalve maand geleden stond ie nog op 5.300 en nu opeens op 5.600. Ik heb overigens 2 interval tellers. Die andere staat op 10.900........... Iemand bekend hiermee ?
824b21775434ead0570a47de5e4bc51d.jpg
34dc08564d25c15bd4f10f0e6c53c2a0.jpg


Verstuurd via mobiel
Foto 1 is je inspectie interval.
Foto 2 is je olie wissel interval.

Ligt er aan welke in welke LongLife categorie je auto valt.
Ik vermoed dat jou polo elke jaar voor inspectie moet en om de 2 jaar voor een olie wissel. Kijk als je 30k in het jaar rijd wordt dit vaak gecombineerd. Dan zal het display Olie+inspectie aangeven nu.

Als jij je polo op contact zet , wat staat er op het display ? Welke service wordt vermeld ?

En dat de teller stand oploopt qua beurt daar heb ik geen antwoord voor.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!