Het grote 'kleine vragen' topic

Hoe lang moet een accu meegaan?
Heb op 09-03-2015 een VMF 44Ah accu erin gezet. Zou denken dat hij toch meer dan 4 jaar moet meegaan.

Wilde gisterenavond wegrijden maar kreeg hem met pijn en moeite gestart. Moest maar een klein stukje (ca. 2 km.) maar het regende met bakken. Na een goed uur weer naar huis en toen was starten geen enkel probleem. Wagen heeft wel een week stil gestaan maar volgens mij moet dat niet veel uitmaken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
avond heren dames, ik heb een vraag ben aangereden en bumper is gescheurd recht achter.

nu zijn er twee optie laten maken via de dealer en dat kost 911 euro. moet nieuwe bumper besteld worden en gespoten worden.

Optie 2 is bij een anderen dealer die gaat em dan schuren en weer maken en dat kost 280 euro.

vraag me af kan dit goed gemaakt worden?

hoor graag jullie advies of ervaring?

Geld op je rekening laten storten. bumper zoeken voor 100/150 euro en die laten spuiten.
als je mazzel hebt en je kan hem in kleur vinden ben je klaar.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: mike12322
Geld op je rekening laten storten. bumper zoeken voor 100/150 euro en die laten spuiten.
als je mazzel hebt en je kan hem in kleur vinden ben je klaar.
zo soort gedachten had ik ook.
Sinds wanneer betalen verzekeringsmaatschappijen nog direct uit aan de verzekerde? Meestal gaat dat toch direct naar het schadebedrijf.
ik was begin dit jaar ook betrokken bij een ongeluk als derde persoon, vrouw reed tegen een boom en tak raakte mijn voor bumper.

Kreeg toen 500 via verzekering en heb het niet laten maken. kon het haast niet zien..
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Sinds wanneer betalen verzekeringsmaatschappijen nog direct uit aan de verzekerde? Meestal gaat dat toch direct naar het schadebedrijf.
Als jij hem bij een schadebedrijf laat maken dan kunnen ze dat meteen overmaken. Maar tijdje geleden reed er iemand achteruit zonder uit z'n doppen te kijken en raakte nét mijn achterkant. Schadebedrag is op mijn rekening gestort. Even daarvoor ook, jongen met een bal, idemdito. Paar jaar eerder, iemand die achterop knalde, ook idemdito. Maar misschien ligt het ook aan de voorwaarden van je verzekering.

Ja, maar dat is van meer factoren afhankelijk.

Hoeveel sluipverbruik heeft de auto.
Hoe koud is het.
Laad de accu goed bij, is de laadspanning voldoende

Etc
Dank je. Accu was helaas overleden. :(

Sluipverbruik lijkt mij bij een 9N nog niet echt aan de orde.
Temperaturen vallen nog wel mee.
Dat zou ik niet weten.

Ze zeiden ook dat er een 55Ah in moest i.p.v. een 44Ah maar ik zou niet weten hoe ik dat kan checken.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Hallo allemaal!
Ik ben Mathijs en ik ben nieuw hier. Ik klus best veel aan mijn polo 9n uit 2005. Nu heb ik gister een t-ford toeter erbij gezet (op de legale manier ;)), en ik heb per ongelijk kortsluiting gemaakt met de stroom van de radio. Op zich geen probleem zou je denken, gewoon zekering vervangen. Nu is deze nog heel, en kan ik ook geen 12v meer meten op de zekering in het zekeringenkastje. Nu loop ik vast. Kan iemand me helpen?

Mvg mathijs
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 75pk 
Kan je iets beter beschrijven wat je exact heb grdaan.
En waar je wat heb gedaan. Want een toeter en radio zitten in mijn beleving een stuk van elkaar..


En bedrading van de toeter loopt niet bij de radio.
En de radio niet bij de toeter.

Dus als je wil. Zo veel mogelijk info.
Sl
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Hey,

ik heb de toeter (natuurlijk) onder de motorkap gemonteerd. Vervolgens de - van de toeter op het chassis gezet. Toen een 2-polige kabel (waarvan één de + van de toeter, en één + van de + pool vanaf de accu. Daarna heb ik de + vanaf de accu op een relais gezet die geschakeld wordt door de + en - pool van de radio (met een schakelaar ertussen). De + van de toeter ook op het relais gezet, en vervolgens heb je een werkende toeter. Bij het aansluiten van de + en - van de radio om het relais te schakelen, heb ik kortsluiting gemaakt. Om terug te komen op mijn vorige post, nu krijgt zelf de zekering van de radio geen +12v meer.

Bedankt, Mathijs
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 75pk 
Vandaag ging bijna direct na het starten het motorlampje geel branden. (ik weet niet of hij ook rood kan worden)
Wilde hem eerst hier op de hoek uit laten lezen maar die accepteren geen creditcard en ik had geen cash bij.
Toen maar richting de Wekkerstraat gereden maar onderweg bedacht ik mij en ben naar de garage gegaan waar ik laatst de bobine erin heb laten zetten. Diagnose: kortsluiting in de Lambdasonde.
De monteur zei dat hij dit al eens eerder had meegemaakt met een Polo. Schijnbaar ligt de bedrading (achter de bumper?) niet goed beschermd tegen de elementen en (sorry voor mijn taalgebruik, zijn zijn woorden) verkankeren de draden van binnen uit. Tenminste, dit is wat ik er van heb meegekregen.

Iemand bekend met dit probleem?
Iemand bekend met een evt. oplossing.
Het lampje is na de diagnose niet meer gaan branden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!