Het grote 'kleine vragen' topic

@FFA , dankjewel ik snap de vraag nu.

Ik heb toch maar even een aparte topic aangemaakt omdat ik na wat testen meer vragen er bij heb gekregen en het me niet handig leek om dit topic er verder mee te clouden. Dankjewel voor de aanvullende vragen, deze info heb ik in dat topic meegenomen.

@Robin, vanavond toch even alle banden er af gehad en uit nieuwsgierigheid voor en achter gewisseld. geluid is nog steeds bloed irritant maar wel minder hefig op hogere snelheid dan toen de band achter zat naar mijn idee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Even een vraagje waar ik zelf niet helemaal uitkomt.

Ik heb een nieuwe accu, deze is nog niet ingeleerd maar dit moet wel.
Nu was ik aan het kijken met obdeleven maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nou moet invullen.

Er staat:

Nominaal accu vermogen (60ah)
Accu fabrikant: dit is bosch maar moet 3 tekens zijn dus de afkorting voor een bosch accu ofzo?
Accu serie nummer: ?
Accu technology: Dit is EFB.

IMG_1360.jpeg
 
Zelf heb ik ATE blokken en schijven vóór, komt best veel stof vanaf (ook omdat het de vooras is natuurlijk).
Achter zit Brembo, maar deze hebben vrij snel de neiging om op rare plekken te gaan roesten, nu bij 3 auto's het geval.
Verder zijn van beiden de remprestaties naar verwachting en scherp. ATE heeft wel de neiging om de eerste paar keer remmen heel zacht aan te voelen en daarna ineens te grijpen. (als er dus iets wat temperatuur in zit)

Daarnaast hebben we ook een Polo 6c met Bosch rondom, ik kan je niet vertellen hoe de remstof situatie is, want er zitten stalen velgen omheen.

Eigenlijk zou ik gewoon gaan voor OEM vervanging. Ook geen perforatie & groeven, want heb je het nodig? Nee.
Dus VW eigen merk of iets dat daar op lijkt. Zinvol verhaal he? Je bent weer terug bij af maar hebt iets meer kennis nu Stick Out Tongue.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickkert
Zelf heb ik ATE blokken en schijven vóór, komt best veel stof vanaf (ook omdat het de vooras is natuurlijk).
Achter zit Brembo, maar deze hebben vrij snel de neiging om op rare plekken te gaan roesten, nu bij 3 auto's het geval.
Verder zijn van beiden de remprestaties naar verwachting en scherp. ATE heeft wel de neiging om de eerste paar keer remmen heel zacht aan te voelen en daarna ineens te grijpen. (als er dus iets wat temperatuur in zit)

Daarnaast hebben we ook een Polo 6c met Bosch rondom, ik kan je niet vertellen hoe de remstof situatie is, want er zitten stalen velgen omheen.

Eigenlijk zou ik gewoon gaan voor OEM vervanging. Ook geen perforatie & groeven, want heb je het nodig? Nee.
Dus VW eigen merk of iets dat daar op lijkt. Zinvol verhaal he? Je bent weer terug bij af maar hebt iets meer kennis nu Stick Out Tongue.
Haha heb ik zeker wel wat aan hoor, thanks!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
31 maart de wagen weg gebracht voor o.a. het slot. Niet ales reageerde meer en ook het rode knipperledje deed niets meer. Dat alles is gemaakt maar nu merk ik dat dat ledje bij het afsluiten soms niet knippert. Auto van het slot en opnieuw sluiten is dan de oplossing maar zo hoort het natuurlijk niet. Herkend iemand dit en zo ja, wat is daar aan te doen?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Rode led is voor als de safelock/deadlock vergrendeling actief is. (sowieso op de 9N/9N3)
Als ik het mij goed herinner kunnen de deuren vanaf de binnenzijde geopend worden als de led niet brand.

Als je 2x op de sluit knop drukt van je keyfob deactiveer je de safelock. (je hoort het slot ook overspringen, dan gaat deze van safelock naar alleen gesloten van buitenaf, beetje zoals de knop in de bestuurdersdeur)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!