Het grote 'kleine vragen' topic

Toch knap dat ze in België flinke wegenbelasting betalen, waar ze dat precies aan besteden is mij een raadsel
rarara, 5 regeringen en al die randdebielen die er rond werken he plus ons stijf koningshuis en aanverwanten.. die moeten ook leven he.
ze zijn nu al voor de 5de X de voegen van het viaduct in Gentbrugge op de E17 aan het herdoen, en het trekt nog altijd op Nieks, en e moeten er met zwaar vervoer boven 3,5t met verlaagde snelheid van 70 over rijden, (zogezegd om het geluid te verminderen wat geen hol uitmaakt want heb zelf al metingen gaan doen) maar ja, en op de E17 tussen de afrit Beervelde en de wisselaar van de E17 en de R4 rond Gent daar kan je bij regen op middenvlak en rechtervak waterskiën, zo diep zijn de sporen in het wegdek, dus hoe los men dat hier op? met een bordje spoorvorming over X aantal km en bordje wegdek ik slechte staat. van die bordjes staat het vol in ons land.
het gezegde arm arm België komt hier regelmatig uit ieder belgenmond gevallen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Misschien een hele domme vraag waar het antwoord ongetwijfeld ''nee'' op is.
Maar, in 2010 is de Polo uitgeroepen tot auto van het jaar. En volgens mij een aantal jaar daarna ook. Is deze sticker te bestellen?
Bij de Polo's waarbij ik dit heb gezien zit hij vanuit de binnenkant tegen de achterruit aangeplakt.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Toch knap dat ze in België flinke wegenbelasting betalen, waar ze dat precies aan besteden is mij een raadsel
Flinke wegenbelasting?
Belgische vriend betaald voor zijn Renault Megane CC diesel ongeveer evenveel dan ik voor mijn Polo 1.4 benzine.
Maar ja, dat verschil zie je ook wel aan onze wegen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Sinds een tijdje lekt mijn achterruit. Komt van bovenuit in het midden, dus denk eigenlijk dat het via het derde remlicht naar binnen komt.
Nu zit ik nog ruim in de garantie en is het dus geen probleem. (Gaan we na de vakantie weer achteraan)
Toch vroeg ik me af of dit vaker gebeurt bij AW Polo's?

Ik wil m'n auto niet meteen wegdoen zoals SoloPolo ;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Sinds een tijdje lekt mijn achterruit. Komt van bovenuit in het midden, dus denk eigenlijk dat het via het derde remlicht naar binnen komt.
Nu zit ik nog ruim in de garantie en is het dus geen probleem. (Gaan we na de vakantie weer achteraan)
Toch vroeg ik me af of dit vaker gebeurt bij AW Polo's?

Ik wil m'n auto niet meteen wegdoen zoals SoloPolo ;)
Zit alles wel goed bij de ruitensproeier?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Zit alles wel goed bij de ruitensproeier?
Dat is dus voor de garage om uit te zoeken onder garantie Stick Out Tongue
Maar er loopt niet per se een straaltje naar beneden bij gebruik van de achterruit sproeier. Het ruikt ook niet naar ruitenwisser middel.

Verder was ik gewoon benieuwd of iemand dit eerder voorbij heeft zien komen
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Belgen betalen een schijntje aan “bijtelling” en volgens mij heeft bijna iedere Belg een leaseauto
Meeste leaswagens hier zijn vooral bedrijfswagens, volledig firma wagen of als deel van het loonpakket. (Kijk maar op de parkings van de dealers, staat er vol van 2de hands)

Particulier is dit bij ons nog redelijk beperkt.
Ik koop altijd mijn wagen gewoon. Rij er ook minstens altijd 8j a 10j mee. Tenzij ik tegenslag heb natuurlijk.

Iedere 4j ongeveer een nieuwe wagen onder je kont is mss wel leuk voor verschillende redenen. Al incl, geen keuring doen en zo meer.. maar ik kom hier zelf toch veel goedkoper uit als ik hem zelf aanschaf. En na een paar jaar 3j is em betaald en heb ik enkel nog wegentaks (wat bijna niets is voor men AW, dit jaar dacht ik 138€, was vorig jaar nog 124€) en heb een heel goeie verzekeringsmaatschappij waar alles in zit voor een spotprijs.
Dus mij hoor je niet klagen als eigenaar
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Mijn auto trekt weer flink naar rechts.

Uitgelijnd etc. Wie kan me een richting opsturen wat het kan zijn BVB!
Ik bedoel het niet onaardig en ik hoop dat iemand je kan helpen, maar volgens mij heb je die vraag al eerder gesteld. Als een goede garage je al niet kan helpen.... Het was opgelost en nu is het dus weer terug?

 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ik bedoel het niet onaardig en ik hoop dat iemand je kan helpen, maar volgens mij heb je die vraag al eerder gesteld. Als een goede garage je al niet kan helpen.... Het was opgelost en nu is het dus weer terug?

Bedankt voor je reactie. Klopt het was opgelost door de banden te wisselen, maar nu is het weer terug.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik ben momenteel op zoek naar een (oem) achterspoiler voor de 6R en kwam onderstaand tegen:

Nu is mijn vraag of de bluemotion spoiler (PN: 6r6827567) zonder de zijkappen te gebruiken is en eventueel met de BlueGT zijkappen (PN: 6R6 805 945 B 041, 6R6 805 946 B 041).
Of heb je hier een ander spoiler onderdeelnummer voor nodig?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!