Het grote 'kleine vragen' topic

Is er iemand op het forum die een olie koeler op zijn/haar Polo 5 (6r, 6c) heeft gemonteerd?
Ik merk dat de olie erg snel warm wordt, bij 2 á 3 keer sterk optrekken al.

Binnenkort wil ik naar de Nordschleife (Nürburgring) waardoor ik de auto goed wil voorbereiden.
Door Misha Charoudin zijn video's te bekijken, weet ik dat mijn auto na een halve ronde al op 95+ graad celsius zal zitten. Niet goed!

Hel performance verkoopt een kit voor de WRC, maar ik vraag me af hoe, en waar dit het beste gemonteerd kan worden.
Daarom de vraag of iemand anders dit al gedaan heeft en wellicht een foto heeft.

octo_006_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand op het forum die een olie koeler op zijn/haar Polo 5 (6r, 6c) heeft gemonteerd?
Ik merk dat de olie erg snel warm wordt, bij 2 á 3 keer sterk optrekken al.

Binnenkort wil ik naar de Nordschleife (Nürburgring) waardoor ik de auto goed wil voorbereiden.
Door Misha Charoudin zijn video's te bekijken, weet ik dat mijn auto na een halve ronde al op 95+ graad celsius zal zitten. Niet goed!

Hel performance verkoopt een kit voor de WRC, maar ik vraag me af hoe, en waar dit het beste gemonteerd kan worden.
Daarom de vraag of iemand anders dit al gedaan heeft en wellicht een foto heeft.

Over een olie temperatuur van 95+ graden zou ik mij geen zorgen maken. Ik heb in Spanje in de bergen uren gereden met een olie temperatuur tussen de 105 en 120 graden. Niets aan de hand verder. Af en toe weer rustig aan rijden dan loopt de temperatuur weer terug naar 100 graden.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Bij hogere temperaturen gaat de viscositeit omlaag van de olie.
Hierdoor zal de 'kracht' dat de olie kan weerstaan tussen metalen delen afnemen, en daardoor zal er meer slijtage in de motor voorkomen.
Vooral bij de nokkenas is dit niet wenselijk haha!

Om die reden wil ik de auto voorbereiden tegen hogere temperaturen, die je ziet op een circuit.
Met een thermostaat die bij 92 graden omschakelt, zal de olie bij straat rijden niet 'te koud' worden.

Hogere olietemp zorgt er ook voor dat de olie minder lang goed blijft. :)
 
Kan iemand mij helpen? In het begin als ik achteruit reed gingen de spiegels automatisch naar beneden maar nu blijven de spiegels in positie staan en draaien ze niet automatisch naar de grond, weet iemand hoe dit kan? Ik heb een polo 2.0
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Kan iemand mij helpen? In het begin als ik achteruit reed gingen de spiegels automatisch naar beneden maar nu blijven de spiegels in positie staan en draaien ze niet automatisch naar de grond, weet iemand hoe dit kan? Ik heb een polo 2.0
Je moet dan het knopje om de spiegels te verstellen in de R positie hebben staan. Als het dan nog niet werkt, even de spiegel vanuit de R positie naar onder verstellen, even vasthouden, en weer terug naar 0, en dan weer naar R om te kijken wat hij doet. Als het op jouw Polo werkt tenminste, bij mijn Polo 6C niet.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en Jordyyy
Je moet dan het knopje om de spiegels te verstellen in de R positie hebben staan. Als het dan nog niet werkt, even de spiegel vanuit de R positie naar onder verstellen, even vasthouden, en weer terug naar 0, en dan weer naar R om te kijken wat hij doet. Als het op jouw Polo werkt tenminste, bij mijn Polo 6C niet.
Bedankt ik ga het proberen
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Kan iemand mij helpen? In het begin als ik achteruit reed gingen de spiegels automatisch naar beneden maar nu blijven de spiegels in positie staan en draaien ze niet automatisch naar de grond, weet iemand hoe dit kan? Ik heb een polo 2.0

kan zijn wat @Thomaskol zegt.
kijk ook even in je infotainment instellingen bij Spiegels en Wissers
daar moet het vinkje aanstaan bij de spiegel afzakking (oid)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Maat van mij krijgt de foutcode "P0501" wat te maken heeft met de vehicle speed sensor (VSS). Ik heb alle schema's doorlopen op internet maar ik krijg nergens gevonden waar de sensor zou moeten zitten. Iemand die mij kan helpen?

Betreft een Volkswagen handgeschakelde (5-bak) Polo 6n2 1.4 16V uit 2001 met motorcode AUA.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!