Het grote 'kleine vragen' topic

Kan iemand mij vertellen of het ingewikkeld is de kleppendekselpakking van de 1.2 tdi te vervangen? Ik trok de motorkap los beschermplaat er af en toen zag ik toch veel neer buisjes en slangetjes dan ik ooit heb gezien . Hij zweet er enorm olie, zo erg dat je hem binnen in de auto ruikt als je voor het stoplicht staat
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
even terug komend op OBDELEVEN wat kan je daar nou allemaal mee?
het zelfde als vcds ( vergelijkbaar ect)


@Robin haas Tja wat is lastig, als je weet wat je doet valt het mee.
wel je verstuivers er uithalen brandstof leidingen los ect,
Hier heb je wel het juiste gereedschap voor nodig .

indien je er geen verstand van heb zou ik het lekker laten uitbesteden
 
even terug komend op OBDELEVEN wat kan je daar nou allemaal mee?
het zelfde als vcds ( vergelijkbaar ect)


@Robin haas Tja wat is lastig, als je weet wat je doet valt het mee.
wel je verstuivers er uithalen brandstof leidingen los ect,
Hier heb je wel het juiste gereedschap voor nodig .

indien je er geen verstand van heb zou ik het lekker laten uitbesteden

@pigeon corrigeer me als ik het verkeerd heb.

Odbeleven is een kleinere en wat goedkopere vervanger voor het vcds systeem wat veel van jullie kennen.

Echter is dit wat makkelijker in gebruik en je hoeft niet veel kennis van longcoding te hebben om wat leuke extra's aan of uit te zetten in je auto, daar hebben ze apps voor uitgevonden wat je met credits (gratis te verdienen) kan aanzetten (Needle zweep, anti theft, etc)

Verder kun je er alles mee wat je met vcds ook kan en kun je je hele auto ermee scannen. Zo zie je of er foutmeldingen zijn en zo ja wat de foutmelding is. Je kan je accu er mee controleren, brandstoffilter primen, en vast nog veel meer. Ik vind het een erg gebruiksvriendelijke interface hebben en het werkt erg fijn. Aanrader dus voor die centjes.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
@Robin-1991 thanks, dan laat ik het lekker door de garage doen!

Heb de polo gister wel zelf een grote beurt gegeven. Het interieur filter leek wel de originele, en op het brandstof filter was met een stift 2014 geschreven. Als het allemaal echt al zo lang geleden is was het wel nodig

Is er hier nog geen topic met de actuele kilometerstanden van de 1.2 tdi’s? De mijne heeft al 348k gelopen.. ben wel benieuwd eigenlijk of er meer zijn die dat redden
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
Yup, wat @Laszlo zegt, long coding is mogelijk en bij de 6c zijn er veel dingen benoemt in de aanpassingen.

Ben nu beetje aan het rondneuzen en het werkt wel makkelijk, vooral het feit dat de aanpassingen in een geschiedenis worden bewaard.
maar die credits. wat kosten die nauw eigenlijk. das voor mij nog niet zo duidelijk. Krijg je bij aankoop een x aantal credits of moet je direct je ccart tevoorschijn halen. Moet je betalen per aanpassing? ben benieuwd?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Het staat ook haarfijn uitgelegd op de site. Bij de pro versie krijg je er 200 of iets. Anders iets van 100 credits voor 12 euro [emoji106]

Edit: niet zo haarfijn op de site. Vrij onhandig zelf. Ik had t schijnbaar via YouTube gezien.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Pro versie (ontgrendelen voor long coding) kost iets van 35 euro. (De app) verder krijg je iedere dag aanmelden 1 credit en kan je 5 reclames per dag bekijken voor 1 credit per reclame. Een aanpassing kost voor mij 10 credits. Inmiddels heb ik er al 30 met aanmelden en reclames. Voor de wat nieuwere auto's zal er meer beschikbaar zijn maar kost dat misschien iets duurder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
dat credit gebeuren is vrij teleurstellend zeg
Klopt. Maar als je de pro versie aanschaft kun je alles zelf bij longcoding doen als je de codes hebt :) credits zijn er puur voor de mensen die niet veel kaas gegeten hebben van vcds. En na aanschaf van de pro kun je hier prima iedereen voor hulp vragen voor codes (hoop ik zo Big Grin)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!