Het grote 'kleine vragen' topic

De Polo geeft aan dat er een kapotte lamp is, en op het instrumentenpaneel tikt de richtingaanwijzer naar rechts ook snel.
Het probleem is alleen dat er niks kapot is.
Zou het helpen om de detectie uit te zetten op de knipperlichten?
Zou het kunnen dat, door corrosie, het lampje slecht contact maakt met zn metalen houdertje? Misschien even het lampje loshalen, beetje schoonmaken en weer terugplaatsen (met het makkelijkste lampje, achter, beginnen natuurlijk...). Ik heb hetzelfde gehad en bij mij was het euvel verholpen. Omdat ik toch bezig was, heb ik wel direct het lampje maar vervangen...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Binnekort maar eens mijn versnellingsbak olie verversen na 2ton. Kan nooit geen kwaad lijkt mij ookal zegt volkswagen dat het nooit vervangen hoeft te worden. De moeite is het ook niet.

Wie kan mij vertellen wat nou de juiste versnellingsbakolie is voor mijn 1.4tdi? Als ik op kenteken zoek kom ik meerdere olies met verschillende viscositeit tegen. Kan iemand tevens achterhalen op hoeveel NM de aftap en vul pluggen vastgezet dienen te worden?

Groet
 
Polo  6c  Verkocht 
Niemand die mij iets kan vertellen over welke specificering de versnellingsbak olie moet hebben voor mijn bak? Of waar ik deze informatie zou kunnen vinden?

75w80 GL4 is degene die het meeste naar boven komt maar ik wil het zeker weten.

  • VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/G 060 726 A2/G 070 726 A2)
  • VW G 052 512 (A2)
  • VW G 052 178 A2
  • VW G 052 171 A1/A2
 
Polo  6c  Verkocht 
Klein vraagje met grote uitleg.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Polo in ontvangst genomen, al vrij snel viel me op dat de auto een bonkend / kloppend geluid maakt bij remmen.

Uiteraard direct de dealer gebeld, mag niet kunnen bij een nieuwe auto. Ze geven aan dat ik pas over 2 weken terecht kan.

Mijn vraag is: Is het wel veilig om rond te rijden met dit geluid? In het remmen zelf is overigens niets te merken, dit werkt zoals het hoort.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
Belachelijk zeg; ik weet zeker dat mijn dealer in zo'n geval direct zegt: kom maar even langs
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Klein vraagje met grote uitleg.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Polo in ontvangst genomen, al vrij snel viel me op dat de auto een bonkend / kloppend geluid maakt bij remmen.

Uiteraard direct de dealer gebeld, mag niet kunnen bij een nieuwe auto. Ze geven aan dat ik pas over 2 weken terecht kan.

Mijn vraag is: Is het wel veilig om rond te rijden met dit geluid? In het remmen zelf is overigens niets te merken, dit werkt zoals het hoort.
Staat die ook "hoog"?

Misschien zitten er nog transportblokken onder, komt helaas vaker voor dan je denkt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!