Het grote 'kleine vragen' topic

Het is opgelost monteur heeft hem eruit gehaald en weer terug geplaatst. en nu hoor ik wel die klik systeem bij kleinbeetje aanraking(dan rem ik nog bijna niet
Als je die klik hoort gaat er een lampje branden bij de pook (als hij in zijn P staat) om de versnelling te kiezen.
Dus daarvoor hoef ik de ren ook niet meer ver in te drukken.

Ik heb geen idee wat het kon zijn.

maar toch bedankt mensen.
Ps je kon er niks op verstellen dat heb zelf gezien.
 
Volkswagen  Polo  1.4 75 PK 
Was vandaag met de OBDeleven wat aan rondneuzen in de auto en zag dat de motor door de tijd heen een aantal misfires heeft gehad.

20200707_222805.jpg

Als ik het mij goed herinner kunnen misfires geen kwaad motorisch gezien. Het betekent dat er bijvoorbeeld een bougie niet goed is ofzo. Klopt dit? De misfires zijn denk ik al een tijdje geleden, dus hoef ik mij hier geen zorgen over te maken.

Gelijk ook gekeken of zich engine knock voorgedaan heeft, maar dat is volgens mij niet het geval (kon je dacht ik zien aan de pre-ignition)

Screenshot_20200707-220740_OBDeleven.jpg

(Beetje moeilijk te zien, maar alle bitjes staan op nul)

Weet iemand hier iets over? Misschien één van onze OBD-experts op het forum bijvoorbeeld @#uranograu ;).

Was er nou een manier om uit te lezen of de motor ooit gepingeld heeft (zou de ECU natuurlijk moeten voorkomen)? Je kan de knock sensor uitlezen, maar dan krijg je alleen een spanning te zien (die mij niet zoveel zegt). Zelf zat ik naar het aantal misfires te kijken, maar dat heeft volgens niets met pingelen te maken. Verder kan je het aantal pre-ignations uitlezen, maar ook dit is als ik he goed begrijp iets anders als pingelen (https://en.wikipedia.org/wiki/Pre-ignition). Kan iemand hier iets over vertellen? Ben wel benieuwd of je zo de geschiedenis van de auto kan checken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Iemand hier die ervaring heeft met een cross polo interieur? (6C). Ben opzoek naar nieuwe stoelen, maar ze moeten wel wat comfortabel zitten aangezien ik best aan de lengte en gewicht ben (198cm)
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
6C interieur is niet plug en play in een 6R, de detectie voor de passagier is anders. dan moet je even een ander detectie matje erin maken.

Nu je het zegt geloof ik dat me dat ook al eens eerder verteld is hier op het forum.. Bedankt! Zou typisch iets voor mij zijn om die stoelen aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik zit in een tweestrijd. Ik vind dit (op zich) wel dikke velgen en leuk om op te knappen, maar ik denk deze enorm pauper staan onder de polo. Meningen?Screenshot_20200715-225841_Facebook.jpg
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!