Het grote 'kleine vragen' topic

  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bij mijn rechter achterwiel heb ik roest vorming. Nu weet ik niet goed hoe je die roest het beste een makkelijkste kan verwijderen. Iemand ervaring?

20200617_204527.jpg20200617_204519.jpg

Ook zag ik dat mijn koelvloeistof peil begint te dalen. Begin van het jaar (2 januari) ben ik bij VW dealer geweest en is het bijgevuld. Nu ziet het er zo uit:

20200614_183653.jpg

Volgens de dealer zou bijvullen tussen twee beurten (long life dus twee jaar) niet nodig moeten zijn. Wijst dit dalende peil op een lekkage? De auto is getuned.
Is een olie temperatuur van 96 °C normaal? Heb het een paar keer bekeken via OBS en was telkens 96 °C bij normale rijstijl.

Screenshot_20200615-161951_OBDeleven.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Er zit al een tijdje een rammel in mijn dashboard dus ik was vandaag even gaan kijken. Onder het stuur (achter het zekeringkastje) zit een zekeringhouder in de kabelboom waarvan de kabel is afgeknipt.

Screenshot_20200617-232302_Video Player.jpg

Hij zit aangesloten op een rood/gele kabel en er zit een 2 ampere zekering in.

Screenshot_20200617-234130_Video Player.jpg

Het lijkt op een restant van een hardwire voor een dashcam ofzo. Weet iemand wat dit nog meer zou kunnen zijn?

Achter de deksel aan de linkerkant van het dashboard (achter de lichtschakelaar) lijkt ook een massapunt te zijn aangelegd.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Bij mijn rechter achterwiel heb ik roest vorming. Nu weet ik niet goed hoe je die roest het beste een makkelijkste kan verwijderen. Iemand ervaring?

20200617_204527.jpg20200617_204519.jpg

Ook zag ik dat mijn koelvloeistof peil begint te dalen. Begin van het jaar (2 januari) ben ik bij VW dealer geweest en is het bijgevuld. Nu ziet het er zo uit:

20200614_183653.jpg

Volgens de dealer zou bijvullen tussen twee beurten (long life dus twee jaar) niet nodig moeten zijn. Wijst dit dalende peil op een lekkage? De auto is getuned.
Is een olie temperatuur van 96 °C normaal? Heb het een paar keer bekeken via OBS en was telkens 96 °C bij normale rijstijl.

Screenshot_20200615-161951_OBDeleven.jpg
Prima toch? Zit tussen min en max in!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Prima toch? Zit tussen min en max in!

Dacht alleen dat het peil aan het dalen was, omdat aan het begin van het jaar het peil ook al op min stond en toen is bijgevuld. Weet eerlijk gezegd niet wat het peil was na het bijvullen :rolleyes:. Met de (dacht ik) hoge olie temperatuur, was ik bang dat er misschien iets mis was. Maar dat is dan niet zo.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
De roest komt waarschijnlijk door slecht herstelde schade.
Een polo zou niet mogen roesten!
Ze zijn dusdanig behandeld dat het bijna onmogelijk is.

Bedankt voor de info. Goed om te weten! Vond het al apart dat ik niets kon vinden over roest hier op het forum, maar dat is dan de reden. Ga eens kijken hoe ik die roest weg ga werken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Is een olie temperatuur van 96 °C normaal? Heb het een paar keer bekeken via OBS en was telkens 96 °C bij normale rijstijl.

Screenshot_20200615-161951_OBDeleven.jpg
Dit is de koelvloeistof temperatuur, die hoort inderdaad rond de 95 graden te zijn dus is prima zo.
De olietemperatuur is vaak zelfs nog iets hoger. Bij mij rond de 100 °C als ik op de snelweg rij en rond de 115 °C bij flink doortrappen (dan praten we over langere tijden plank gas tot de 180km/u)
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Als de auto nog geen 10 jaar is kun je eens kijken of je kunt aankloppen bij VW. Er zou 10 jaar garantie op het spuitwerk (fabriek-af) moeten zitten. Als het gerepareerd is wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Hoewel Pon en garantie in 1 zin natuurlijk vloeken in de kerk is.

Dan ga ik van de week maar naar de dealer in de buurt, vragen hoe en wat. Ik ben minimaal de derde eigenaar (auto is geïmporteerd), dus ik weet niets van eventuele eerdere reparaties, maar dat hoor ik dan wel. Is het proberen in ieder geval wel waard. Bouwjaar is 2011, dus er zit nog garantie op de carrosserie. Bedankt voor de tip.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Dan ga ik van de week maar naar de dealer in de buurt, vragen hoe en wat. Ik ben minimaal de derde eigenaar (auto is geïmporteerd), dus ik weet niets van eventuele eerdere reparaties, maar dat hoor ik dan wel. Is het proberen in ieder geval wel waard. Bouwjaar is 2011, dus er zit nog garantie op de carrosserie. Bedankt voor de tip.
Damoet je wel kunnen aantonen dat de auto geen schade heeft gehad.
Plus het feit dat de auto is geïmporteerd en dus historie ontbreekt helpt niet mee.
 
Als ik mijn koppelingspedaal intrap met koude motor is er niks aan de hand. Is de motor warm (of nog warm van een vorige rit) kraakt het koppelingspedaal op het laatste stukje. Iemand enig idee waar ik moet beginnen te zoeken en tips om het te verhelpen?? Het pedaal zelf kraakt niet, het ziet ergens onder de motorkap.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Iemand die weet hoe je in een polo aw het volume van carplay kan verhogen? Is er een instelling die ik over het hoofd zie?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Iemand die weet hoe je in een polo aw het volume van carplay kan verhogen? Is er een instelling die ik over het hoofd zie?

De truc is dat je aan de volumetoets moet draaien terwijl het geluid dat je wilt wijzigen wordt afgespeeld (rare zin,maar ik krijg het niet beter uitgelegd)
bv. als je het volume van de navigatiestem wilt verhogen -> wanneer de navigatiestem spreekt snel aan de volumetoets draaien
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Dan ga ik van de week maar naar de dealer in de buurt, vragen hoe en wat. Ik ben minimaal de derde eigenaar (auto is geïmporteerd), dus ik weet niets van eventuele eerdere reparaties, maar dat hoor ik dan wel. Is het proberen in ieder geval wel waard. Bouwjaar is 2011, dus er zit nog garantie op de carrosserie. Bedankt voor de tip.

Vandaag naar langs erkend VW-schade hersteller geweest en die zag meteen dat de plek uitgedeukt is. Hij kon kleine oneffenheden zien, die wijzen op reparatie. Gezien in geen info heb van deze reparatie valt er niks te verhalen. Wordt dus zelf opknappen denk ik.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Ik ben op zoek naar nieuwe velgen+banden en toen kwam ik de velgen Borbet Y tegen en voor banden staan er 3 maten bij 195/45R16 205/45R16 215/40R16 welke is hiervan de beste voor mijn auto?
 
Volkswagen  Polo 9N3 comfortline  1.4 59kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!