Het grote 'kleine vragen' topic

Ik heb een automatische lichtschakelaar gekocht van AliExpress maar krijg hem niet aan de praat ik kan hem niet vinden via Bluetooth ook met de app ElecGear kan die hem niet vinden als ik op scan druk iemand een idee hoe ik hem aan de praat krijg
 
Volkswagen  Polo 9N3 comfortline  1.4 59kw 
Ik heb een automatische lichtschakelaar gekocht van AliExpress maar krijg hem niet aan de praat ik kan hem niet vinden via Bluetooth ook met de app ElecGear kan die hem niet vinden als ik op scan druk iemand een idee hoe ik hem aan de praat krijg
Je schakelaar moet in ieder geval op OFF staan, en de auto (logischerwijs) op contact, als je dan nog een keer op scan drukt zou ie moeten verschijnen. Gebruik je Android of IOS?
 
Heeft iemand hier met een 2deurs Polo ervaring met extreem windgeruis bij snelheden boven de 80km/h? Het lijkt wel overal vandaan te komen. Ik heb de deurrubbers gecheckt (met de hogedrukreiniger weliswaar) en die lijken prima in orde. Ik heb zelfs de rubberen pakking onder de antennevoet vervangen omdat ik dacht dat het daar vandaan kwam. Het lijkt wel alsof ik in een fluitketel rijd, en da's behoorlijk irritant. Zelfs met de muziek op standje oorverdovend heb ik er nog last van.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, zijn er oplossingen voor? Ik hou niet zo van fluitketels namelijk, doe mij maar een waterkokerStick Out Tongue
 
Heeft iemand hier met een 2deurs Polo ervaring met extreem windgeruis bij snelheden boven de 80km/h? Het lijkt wel overal vandaan te komen. Ik heb de deurrubbers gecheckt (met de hogedrukreiniger weliswaar) en die lijken prima in orde. Ik heb zelfs de rubberen pakking onder de antennevoet vervangen omdat ik dacht dat het daar vandaan kwam. Het lijkt wel alsof ik in een fluitketel rijd, en da's behoorlijk irritant. Zelfs met de muziek op standje oorverdovend heb ik er nog last van.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, zijn er oplossingen voor? Ik hou niet zo van fluitketels namelijk, doe mij maar een waterkokerStick Out Tongue
Deur stellen??
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Heeft iemand hier met een 2deurs Polo ervaring met extreem windgeruis bij snelheden boven de 80km/h? Het lijkt wel overal vandaan te komen. Ik heb de deurrubbers gecheckt (met de hogedrukreiniger weliswaar) en die lijken prima in orde. Ik heb zelfs de rubberen pakking onder de antennevoet vervangen omdat ik dacht dat het daar vandaan kwam. Het lijkt wel alsof ik in een fluitketel rijd, en da's behoorlijk irritant. Zelfs met de muziek op standje oorverdovend heb ik er nog last van.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, zijn er oplossingen voor? Ik hou niet zo van fluitketels namelijk, doe mij maar een waterkokerStick Out Tongue
Deur rubbers checken doe je het best met een a4 tje.
Deur open,
a4 tje tussen de rubber en de deur.
deur dicht gooien en dan papiertje er tussen vandaan trekken.
Gaat dat strak zit je rubber goed.
Trek je hem er zo tussen vandaan dan zou je hem strakker kunnen afstellen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Deur stellen??


Deur rubbers checken doe je het best met een a4 tje.
Deur open,
a4 tje tussen de rubber en de deur.
deur dicht gooien en dan papiertje er tussen vandaan trekken.
Gaat dat strak zit je rubber goed.
Trek je hem er zo tussen vandaan dan zou je hem strakker kunnen afstellen.

Ga ik inderdaad eens naar kijken. Qua deur zelf sluit de deur van de onderkant tot het begin van het raam perfect aan, alleen daarboven steekt het raamframe een beetje uit. Ben bang dat als ik de deur ga bijstellen dat ‘ie boven goed aansluit ik aan de onderkant weer problemen ga krijgen.
 
Als je t zelf niet durft/kan.
Dan kan je gewoon naar een schade bedrijf gaan.
Gebeurt vaker.
Ook bijvoorbeeld ANWB veroorzaakt het bij het binnenkomen zonder sleutel.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Bovenkant raamframe iets voorzichtig ombuigen, je moet wel weten wat je doet. Misschien is men ooit de sleutel in de auto vergeten en binnen moeten komen door de bovenkant raamframe.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Als je t zelf niet durft/kan.
Dan kan je gewoon naar een schade bedrijf gaan.
Gebeurt vaker.
Ook bijvoorbeeld ANWB veroorzaakt het bij het binnenkomen zonder sleutel.

Bovenkant raamframe iets voorzichtig ombuigen, je moet wel weten wat je doet. Misschien is men ooit de sleutel in de auto vergeten en binnen moeten komen door de bovenkant raamframe.

Ik zie net dat het bij beide deuren zo is, dat vind ik nogal raar. Ik rij komende week ergens wel even langs bij een goede vriend die een garagebedrijf heeft, zal er vast wel verstand van hebben. Morgen het trucje van het papiertje eens proberen :) Thanks voor jullie hulp!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!