Het grote 'kleine vragen' topic

Stotteren is een te groot woord, dat klopt. Het zit hem natuurlijk in de balans koppeling op laten komen/gas geven, die ken ik.. Het doet zich voor wanneer je in het "grijze" gebied rijdt waarbij je denkt dat terugschakelen naar de 1e een te lage versnelling is, en naar de 2e eigenlijk net te hoog. Daarbij schakelde ik altijd naar de 2e in mijn fsi, want die kon dit heel makkelijk oppakken zonder deze lichte trekjes te vertonen. De tsi daarentegen kan dit een stuk minder, want deze geeft dan wat sneller kleine rukjes bij het wegrijden (nog na het loslaten van de koppeling). Het is uiteraard ook gewenning maar ik zal eens proberen wat vaker naar de 1e terug te schakelen.
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Okay helder! Deze klacht herken ik niet. Mijn Polo klapt alleen iets bij het gas geven nadat ik gas los heb gelaten. Heb hier al eens een topic over gestart. Echter nog niet iemand gevonden die de symptomen herkent.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Okay helder! Deze klacht herken ik niet. Mijn Polo klapt alleen iets bij het gas geven nadat ik gas los heb gelaten. Heb hier al eens een topic over gestart. Echter nog niet iemand gevonden die de symptomen herkent.
Bij mijn is dit vooral als de airco aanstaat, zet deze is uit en kijk of die dan nog steeds zo klapt.

Ik heb gemerkt dat als de airco aanstaan het toerental heel snel terug valt met het intrappen van de koppeling.
 
Bij mijn is dit vooral als de airco aanstaat, zet deze is uit en kijk of die dan nog steeds zo klapt.

Ik heb gemerkt dat als de airco aanstaan het toerental heel snel terug valt met het intrappen van de koppeling.

Klopt. Dat heb ik ook gemerkt. Aircocompressor maakt bij warme temperatuur ook geluid. Is een kwaaltje van dit merk aircocompressor. Maar ook met AC uit doet hij het ook, alleen minder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Avond allen,
Ik vind mijn tsi bij het aangrijpen van de 2de versnelling bij een laag toerental een beetje zenuwachtig. Extra gas bij geven helpt dan veelal wel maar ik zou graag wat meer o mijn tweede versnelling willen kunnen rekenen, bijvoorbeeld bij het filerijden. Nu ben ik benieuwd of dit "aangrijpen" ook beter wordt wanneer je de auto stage 1 laat chippen?

Ik heb/had hier ook last van in mijn 1.2 als de airco aan stond.
Voor mij was de oplossing gewoon iets hogere toeren rijden.
Als je de snelheid rijdt die tussen eerste en tweede versnelling hangt zal ik gewoon de airco niet te hard laten werken :rolleyes:.
Weet er verder ook geen oplossing voor.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik merk dat als ik gas geef, mijn polo niet goed reageert. Eerste centimeter van de slag is vrijwel altijd zonder acceleratie. Iemand enig idee?
Ik zou eerst het 1e probleem is oplossen, die met je motor vermogen.
Ik zou eens beginnen met een luchmassa meter.
Uiteraard eerst even de meetwaardes controleren. Of de auto naar een garage brengen
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Ik weet niet of dithet juiste topic ervoor is, maar als het niet het juiste topic is dan moet een mod maar even ingrijpen.

Ik heb vorige week mijn polo gekocht, en nu vandaag deed ik mijn (bestuurders) raam naar beneden en wilde niet meer omhoog.
Met open raam naar de garage gereden en die zeiden raammechanisme kapot, kost 200euro.
Dus ik heb de verkoper gebeld en die zegt dat het niet onder de (wettelijke) garantie valt, dat heeft alleen betrekking op de motor etc.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb het raam wel "getest" en hij ging wat moeizaam bij de testrit, maar dat kon geen kwaad werd me verteld.
Ik ben geen monteur dus ik nam aan dat dat ok was. De garage kreeg het raam niet meer dicht omdat de kabel ergens omheen zat gerold oid. Dus ik heb nu een auto voor de deur staan die een open raam hedt, dicht gemaakt met ducttape.
Heeft iemand hier meer verstand van? ik kan op internet niet heel veel vinden over wat er nou exact wel en niet onder garnatie valt, maar vind het een beetje gek dat dit niet onder garantie zou vallen.
Wat kan ik doen? kan ik garantie eisen? Ik heb helas weinnig verstand van autos dus sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik ben een beetje in paniek.
Ik heb net vorige week al mijn spaargeld uitgegeven aan een auto en heb niet even nog 200E liggen voor reparaties.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI Bluemotion 
Wat kan ik doen? kan ik garantie eisen? Ik heb helas weinnig verstand van autos dus sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik ben een beetje in paniek.
Ik heb net vorige week al mijn spaargeld uitgegeven aan een auto en heb niet even nog 200E liggen voor reparaties.
Heb je de auto gekocht met garantie, bijv. BOVAG? Lees dan eerst die voorwaarden door. Als je de auto zonder garantie hebt gekocht, heb je (juridisch) geen poot om op te staan. Als garagehouder zou ik geen slechte recensie op internet riskeren voor 200 euro, maar zo heb je verschillende bedrijven Stick Out Tongue
 
Even een vraagje voor de leden die hun polo gechipt hebben.
Deze week heb ik mijn polo laten chippen en zag dat de turbodruk nu ongeveer 1,1 Bar is. Voor zover ik weet was de originele druk ongeveer 0,9-1 Bar.
Ik dacht dat met chippen de druk naar 1,5 Bar zou gaan, wat is bij jullie de turbodruk?


Voor de geïnteresseerde is hier het resultaat:
chip_resultaat.jpg
140,2pk @ 4930rpm
252,8Nm @ 2726rpm
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140pk door ATM-chiptuning 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!