Het grote 'kleine vragen' topic

De tijd is toch gekomen dat ik de polo weer op zijn originele veren ga zetten.
Ik begin me steeds meer te irriteren aan het stugge, met name in de bebouwde kom, dat “stuiteren” en het overgevoelig reageren op een slechte asfalt weg ben ik inmiddels wel zat.

Nog meer mensen die dit ondervinden met een eibach pro kit icm 17inch?

Ik hoor namelijk zo veel verschillende berichten, de ene zegt dat de auto kwa comfort het zelfde is als origineel de andere vind hem te stug.
Ik mis zelf het comfort van de auto, dus ook het rij plezier.
Ik heb ook geen idee. Ik hoor zoveel verschillende meningen. Binnenkort komt er een setje onder de mijne en zal ik het met eigen ogen zien (of eigen billen voelen)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik herken het wel van mijn Fabia's. Maar vond het de veel betere wegligging wel waard. Kon er goed mee leven ondanks het gestuiter af en toe. Maar dat is puur persoonlijk, of je het wel/niet acceptabel vindt qua comfort
Voorheen met mijn 15inch winterset voelje de lichte oneffenheden niet.
Maar nu met de 17inch voel je bijna elk steentje liggen.
wegligging is inderdaad beter.
Maar die is ook al een stuk verbeterd met de 17inch.

Ik deed het persoonlijk wel voor de Looks, gezien de polo origineel veel te hoog achter staat
 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
De tijd is toch gekomen dat ik de polo weer op zijn originele veren ga zetten.
Ik begin me steeds meer te irriteren aan het stugge, met name in de bebouwde kom, dat “stuiteren” en het overgevoelig reageren op een slechte asfalt weg ben ik inmiddels wel zat.

Nog meer mensen die dit ondervinden met een eibach pro kit icm 17inch?

Ik hoor namelijk zo veel verschillende berichten, de ene zegt dat de auto kwa comfort het zelfde is als origineel de andere vind hem te stug.
Ik mis zelf het comfort van de auto, dus ook het rij plezier.
zo de ... das herkenbaar danwel met h&r, als ik mijne niet verkocht had ik het ook terug naar oem gezet
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
zo de ... das herkenbaar danwel met h&r, als ik mijne niet verkocht had ik het ook terug naar oem gezet

Ja het staat leuk en op een gladde asfalt weg is het prima. Maar met ze 2 stuiteren door de bebouwde kom word toch wel vervelend...
Over 2 weken zet ik ze over.
Als oem veren niet bevallen zet ik de eibach weer terug haha
 
De tijd is toch gekomen dat ik de polo weer op zijn originele veren ga zetten.
Ik begin me steeds meer te irriteren aan het stugge, met name in de bebouwde kom, dat “stuiteren” en het overgevoelig reageren op een slechte asfalt weg ben ik inmiddels wel zat.

Nog meer mensen die dit ondervinden met een eibach pro kit icm 17inch?

Ik hoor namelijk zo veel verschillende berichten, de ene zegt dat de auto kwa comfort het zelfde is als origineel de andere vind hem te stug.
Ik mis zelf het comfort van de auto, dus ook het rij plezier.

Zelfde hier, vond t na een jaar ook mooi geweest.
Fors verlies van comfort eibach pro in combinatie met 17 inch.
Ik heb nu voor originele veren en achter de 1,5cm verlaagde r-line veren. Dat is aanzienlijk prettiger.

Ik overweg nu eigenlijk m’n boavista’s te verkopen en voor 16inch te gaan op 205-50-16 of 195-55-16
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Gisteren even de auto meegenomen naar de 'Deutsche Autobahn'. 200 aangetikt. Reden om aan te nemen dat in tegenstelling tot wat de verkoper claimde, de auto niet gechipt is (200km/h en nog maar zo'n 1500 toeren over).

Toch merkte ik dat de auto totaal niet trok. Voelde niet goed, kwam amper vooruit. Verbruik de laatste tijd is enorm (maar dan ook echt, rij 1 op 9 waar ik normaal makkelijk 1 op 11,5/12 haalde. Mijn rijstijl is niet veranderd.

Vaste monteur is druk en heeft geen plek voor me en diagnosekosten bij een garage heb ik momenteel geen geld voor.
Iemand enig idee waar ik kan starten met zoeken?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Zelfde hier, vond t na een jaar ook mooi geweest.
Fors verlies van comfort eibach pro in combinatie met 17 inch.
Ik heb nu voor originele veren en achter de 1,5cm verlaagde r-line veren. Dat is aanzienlijk prettiger.

Ik overweg nu eigenlijk m’n boavista’s te verkopen en voor 16inch te gaan op 205-50-16 of 195-55-16

Ik wist niet dat de r line veren korter waren.
Het lelijkste is inderdaad de achterkant, die staan te hoog vind ik.

Ik vind dat 17 inch er wel onder hoort haha

Weet je ook of dit voor de voorkant geldt?
En weet je misschien het onderdeel nummer :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Boszna
Gisteren even de auto meegenomen naar de 'Deutsche Autobahn'. 200 aangetikt. Reden om aan te nemen dat in tegenstelling tot wat de verkoper claimde, de auto niet gechipt is (200km/h en nog maar zo'n 1500 toeren over).

Toch merkte ik dat de auto totaal niet trok. Voelde niet goed, kwam amper vooruit. Verbruik de laatste tijd is enorm (maar dan ook echt, rij 1 op 9 waar ik normaal makkelijk 1 op 11,5/12 haalde. Mijn rijstijl is niet veranderd.

Vaste monteur is druk en heeft geen plek voor me en diagnosekosten bij een garage heb ik momenteel geen geld voor.
Iemand enig idee waar ik kan starten met zoeken?
Bandenspanning? Brandstof die je tankt? Koudere weer? Airco op hogere stand dan normaal?
 
Volkswagen  X  X 
Iemand advies voor me mbt de melding?

alle aanpassingen naar orgineel zetten en naar dealer terug gaan?
Aangeven dat bij kennis auto eens uitgelezen is en dit naar voren kwam?

auto gaat morgen naar kennis met Vcp en vagcom enz

in mijn ogen is dit een echt defect
Laatste aanpassing was in november
En dan nu deze melding..
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Iemand advies voor me mbt de melding?

alle aanpassingen naar orgineel zetten en naar dealer terug gaan?
Aangeven dat bij kennis auto eens uitgelezen is en dit naar voren kwam?

auto gaat morgen naar kennis met Vcp en vagcom enz

in mijn ogen is dit een echt defect
Laatste aanpassing was in november
En dan nu deze melding..


IEMAND??

ben bang dat dadelijk wat echt mis is en niet kan rijdne
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!