Het grote 'Gooi het eruit' topic!

je hóéft niet al die PK's te gebruiken he
Oh dat verklaart waarom de voorbandjes nu alweer versleten zijn Stick Out Tongue

Maargoed ik vind dat wanneer je een auto met 190pk produceert je mag verwachten dat deze na 100.000km (en altijd netjes dealer onderhouden) nog steeds af en toe op z’n staart getrapt mag worden.

Oh en daarnaast gebeurde dit tijdens het rijden in de bebouwde kom. Ik rij vrijwel nooit sportief want dat vindt mijn studentenportemonnee niet zo tof, en áls ik dat doe zorg ik vanzelfsprekend dat de auto al ruime tijd lekker op temperatuur is (en doe ik dat natuurlijk waar het kán)
 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98

Helaas is het een kleine groep die het verziekt voor anderen. Waarom zou je in godsnaam tig x door dezelfde straat rijden om je uitlaat te laten klapperen en hard op te trekken? Zo van "kijk mij, zien jullie mij" :confused: Ik hou ook van een beetje geluid uit de uitlaat en ik kan me best wel voorstellen dat mensen schrikken als je net voorbij komt rijden met een klappertjes uitlaat.

Ooit meegemaakt in Rotterdam ter hoogte van Thalia, gozer reed z'n 10 x voorbij met muziek op standje doof om te laten zien dat hij een mooie auto had...ok, wat in zijn ogen voor mooi kon doorgaan. De dames op het terras waren weinig onder de indruk maar eerder geïrriteerd dat hij voor de zoveelste keer nutteloos en kansloos voorbij kwam rijden. Was een trieste vertoning waar ik hartelijk om heb gelachen.

Maar goed, wat vinden jullie van deze situatie? Het probleem speelt zich natuurlijk niet alleen af in Rotterdam. Dit geld sowieso voor de grote steden en plekken die populair zijn om met je auto langs te rijden.
Een van de oplossingen zou kunnen zijn om in het weekend de Meent, Witte de Withstraat, Nieuwe Binnenweg en Kruiskade af te sluiten en alleen toegankelijk houden voor Politie, Brandweer en ambulance. En de bewoners natuurlijk.
 

Helaas is het een kleine groep die het verziekt voor anderen. Waarom zou je in godsnaam tig x door dezelfde straat rijden om je uitlaat te laten klapperen en hard op te trekken? Zo van "kijk mij, zien jullie mij" :confused: Ik hou ook van een beetje geluid uit de uitlaat en ik kan me best wel voorstellen dat mensen schrikken als je net voorbij komt rijden met een klappertjes uitlaat.

Ooit meegemaakt in Rotterdam ter hoogte van Thalia, gozer reed z'n 10 x voorbij met muziek op standje doof om te laten zien dat hij een mooie auto had...ok, wat in zijn ogen voor mooi kon doorgaan. De dames op het terras waren weinig onder de indruk maar eerder geïrriteerd dat hij voor de zoveelste keer nutteloos en kansloos voorbij kwam rijden. Was een trieste vertoning waar ik hartelijk om heb gelachen.

Maar goed, wat vinden jullie van deze situatie? Het probleem speelt zich natuurlijk niet alleen af in Rotterdam. Dit geld sowieso voor de grote steden en plekken die populair zijn om met je auto langs te rijden.
Een van de oplossingen zou kunnen zijn om in het weekend de Meent, Witte de Withstraat, Nieuwe Binnenweg en Kruiskade af te sluiten en alleen toegankelijk houden voor Politie, Brandweer en ambulance. En de bewoners natuurlijk.
Ikzelf wordt schreeuwend gek van deze “bestuurders” die (denk ik) iets moeten compenseren. Ik woon sinds 2,5 jaar in een niet zo geweldige wijk in Den Bosch, en het percentage R, GTI en AMG is hier redelijk hoog. Deze mensen vinden het leuk om in een 30-zone vol gas te geven, 600 keer op- en terugschakelen (met bijbehorende scheetjes) en dat alles zo'n 24 uur per dag.

Ik ben opgegroeid in het toeristische Zuid-Limburg waar altijd ontzettend veel overlast van motorrijders was, maar het in ieder geval 's avonds rustig was. Ontzettend irritant dat mensen niet eens gewoon normaal kunnen doen, en van hun auto genieten op een plek waar niemand er last van heeft, in plaats van midden in druk bebouwde gebieden denken stoer te doen. Ik weet zeker dat vrijwel iedere auto leuker rijdt op een afgelegen binnendoorweggetje dan in een 30-zone van drempel naar drempel racen...

Een auto hoort iets te zijn waar JIJ van geniet, en dat andere mensen ook van jouw auto genieten is leuk, maar ik heb meer respect voor iemand die hier met een dikke auto rustig langsrijdt, dan iemand die dit asociaal hard doet...
 
Ze moeten eens beginnen met massaal flitspalen in 30 zones te plaatsen. Maar nee, we kunnen meer verdienen aan mensen die 120 op een lege snelweg rijden. Want dat is natuurlijk veel gevaarlijker en zorgt voor meer overlast. Of pakken ze liever het geld af van zoveel mogelijk mensen ipv de overlast te beperken door die paar sukkels op de bon te slingeren in het centrum? Centra en woonwijken worden op die manier denk ik een stuk leefbaarder als je direct op de bon geslingerd word indien je als een aso rijd
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik heb zelf ook een herrie uitlaat, maar ik ga ook niet zestien keer langs dezelfde plek om te klappen en stoer te doen. Ik heb dat ding voor mijn eigen plezier. Ik herken het wel, gasten die je heel vaak voorbij ziet komen. Beetje nuance vind ik wel nodig hierin, men heeft tegenwoordig snel wat te zeiken. Maar in de extreme mate zoals daar in Rotterdam snap ik wel dat ze gek worden, dat gaat niet meer om pret
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Hier ook. Eerst waren het de motoren en quads met bestuurders erop die last hadden van Parkinson. (ik bedoel, wie heeft er ooit in een auto steeds maar weer pompend gas gegeven? Dan moet je echt een debiel 1e klas zijn maar op motoren is dat schijnbaar normaal) Maar nu zijn het ook de Golfjes R, een verschrikkelijke witte Q7, AMG en nog meer van die shit. Soms rijden ze ook nog eens ik colonne. Begrijp mij goed, ik kan een mooie geluidje echt wel waarderen maar dit gaat alle perken te buiten.

Oplossing: opsporen, afpakken, bekeuren en door de shredder die handel. :imp:
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!