Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Gister de polo opgehaald van een beurtje en apk, tot zover alles dik in orde. Geen op of aanmerkingen.
Maar helaasch blijkt er toch ook iets niet goed te zijn. Heel attent al de offerte voor herstel er bij gehad, 1600 EURO!!! Holy crape wat een geld toch weer :(.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N
Het autootje blijkt maar maximaal 0,3 bar turbodruk te draaien en pas bij 3500 toeren ipv 2000 (ongeveer dacht ik) dit ipv van de normale 0,6 a 0,7 bar. Conclusie is dus dat de wastgate in het uitlaatspruitstuk niet goed sluit door een scheur in het huis of rammelende wastegate.
Deze (in mijn ogen zeer vakkundige) garage zou het complete geheel vervangen, dus spruitstuk, turbo en wastegate actuator (oem onderdelen) voor 1600 euro.
Er zijn natuurlijk diverse argumenten om enkel het spruitstuk te doen ipv alles, maar andersom geldt dat ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zojuist door een roekeloze bestuurder ingehaald/ afgesneden via de vluchtstrook, want ja op de linkerbaan was al iemand anders aan het inhalen. Flink wat stenen van het asfalt tegen de auto geklapt. Krassen/kleine putjes op de ruit nu, en een wat groter/dieper putje aan de onderkant van de ruit. Lak nog geen beschadigen ontdekt.

Gelukkig dashcam beelden, kijken of ik daar iets mee kan..
 

Bijlagen

  • 20210417_171039.jpg
    20210417_171039.jpg
    891.3 KB · Weergaven: 48
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Dashcam beelden van het voorval afgelopen vrijdag waarbij iemand mij via de vluchtstrook roekeloos inhaalde en daarbij een sterretje in mijn ruit heeft veroorzaakt teruggekeken. Kenteken goed zichtbaar, ook goed te zien hoe het steentje tegen de voorruit ketst welke plek exact overeenkomt met het sterretje. Ook goed hoorbaar. Ik betwijfel alleen of ik iets met deze beelden kan, ik geloof niet dat er iemand aansprakelijk gesteld kan worden aangezien de bestuurder niet met opzet een steentje tegen de voorruit lanceert, steenslag en sterretjes worden immers als "normaal" beschouwd. Aan de andere kant; als deze beste man niet op de vluchtstrook had gereden met een dusdanig hoge snelheid, was dat steentje ook helemaal niet gelanceerd.. ik doe niet moeilijk over een sterretje, maar is een principekwestie.

Maar eens informeren hoe/wat, vermoedelijk word het eigen risico van de all-in lease verzekering in rekening gebracht.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Dashcam beelden van het voorval afgelopen vrijdag waarbij iemand mij via de vluchtstrook roekeloos inhaalde en daarbij een sterretje in mijn ruit heeft veroorzaakt teruggekeken. Kenteken goed zichtbaar, ook goed te zien hoe het steentje tegen de voorruit ketst welke plek exact overeenkomt met het sterretje. Ook goed hoorbaar. Ik betwijfel alleen of ik iets met deze beelden kan, ik geloof niet dat er iemand aansprakelijk gesteld kan worden aangezien de bestuurder niet met opzet een steentje tegen de voorruit lanceert, steenslag en sterretjes worden immers als "normaal" beschouwd. Aan de andere kant; als deze beste man niet op de vluchtstrook had gereden met een dusdanig hoge snelheid, was dat steentje ook helemaal niet gelanceerd.. ik doe niet moeilijk over een sterretje, maar is een principekwestie.

Maar eens informeren hoe/wat, vermoedelijk word het eigen risico van de all-in lease verzekering in rekening gebracht.
Misschien wil je dealer of verzekering de beelden wel hebben, zodat zij de kosten op de dader kunnen verhalen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
De laatste spullen van de polo eens schoongemaakt en te koop gezet... sinds begin dit jaar afscheid genomen van de polo en bij deze dus ook van het forum! Tijden veranderen en ben inmiddels al even voorzien van een (demo) nieuwe kia Proceed waar al een geruime tijd mijn oog op gevallen was :) bedankt! En mocht iemand nog nieuwe schoenen willen hebben neem een kijkje in de marktplaats toppic.
Groeten!
 

Bijlagen

  • 32725944-52FF-4B61-8D4A-8AC51D70762C.jpeg
    32725944-52FF-4B61-8D4A-8AC51D70762C.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 38
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
De laatste spullen van de polo eens schoongemaakt en te koop gezet... sinds begin dit jaar afscheid genomen van de polo en bij deze dus ook van het forum! Tijden veranderen en ben inmiddels al even voorzien van een (demo) nieuwe kia Proceed waar al een geruime tijd mijn oog op gevallen was :) bedankt! En mocht iemand nog nieuwe schoenen willen hebben neem een kijkje in de marktplaats toppic.
Groeten!

Mooie Proceed, veel plezier er mee !
 
Zojuist door een roekeloze bestuurder ingehaald/ afgesneden via de vluchtstrook, want ja op de linkerbaan was al iemand anders aan het inhalen. Flink wat stenen van het asfalt tegen de auto geklapt. Krassen/kleine putjes op de ruit nu, en een wat groter/dieper putje aan de onderkant van de ruit. Lak nog geen beschadigen ontdekt.

Gelukkig dashcam beelden, kijken of ik daar iets mee kan..

Dit is wel een flinke pit als je goed kijkt, zeker even laten vullen voordat het verder scheurt!
 
Of laten doorscheuren en een nieuwe ruit claimen bij de tegenpartij..

Maar dat heb ik uiteraard niet gezegd :)

Sterker nog, de volgende dag was de ster al doorgescheurd tot een barst, zo snel had ik dit niet verwacht. Ruitvervanging zojuist gedaan.

Leasemaatschappij acht de kans zeer klein dat dit verhaald kan worden. Gelukkig was het eigen risico veel lager dan bij "normale schade". Ik neem het maar voor lief.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!