Het grote 'achteruit rij camera' topic

Enige nadeel aan een Scirocco camera is dat die laag komt. Heb er over hetlaatst ook eentje geïnstalleerd (in mijn Scirocco) maar principe in Polo is het zelfde maar vind dathet beeld iets te laag schijnt. Kan ook zijn door dat mijne redelijk verlaagd is. [emoji3]

Persoonlijk zou ik zoiso gaan voor het klaplogo camera maar die zijn wel pakje duurder. Mijn originele scirocco camera incl bekabeling heb ik 150euro betaald.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey en Ruiter91
ik heb zelf deze camera besteld voor mijn android radio : https://nl.aliexpress.com/item/Rear...camera-170-degree-Wide-Angle/32270733633.html

wat ik me nog kan herinneren van 2 jaar terug bij mijn vorige polo is dat als je de plus van de camera aansloot op het achterlicht deze geen continue 12v stroom gaf dus de camera ging flikkeren bij draaiende motor.

weet iemand of ik zoiets ook nodig heb ?
https://nl.aliexpress.com/item/12V-...eries-For-Car-Rear-View-Back/32616800928.html

of heeft iemand een alternatief ?
 
-  Sirt  Kowed 
volgens mij kan ik het ook zo doen ? ik heb de tekening van de verkoper wat aangepast ( rechtergedeelte iso stekker ) zie je een vrije connector dit is de 12v + aansluiting wanneer je deze aansluit op de radio schakelt hij niet meer uit op het contact. als ik nou de stroom van de camera hierna toe breng zou het ook gewoon goed moeten zijn ?

how.png
 
-  Sirt  Kowed 
Super nice! Komt er nu ook nog een "How to" aan?:mrgreen:

Normaal maak ik wel wat foto's, echter dot keer helaas niet. Maar het valt echt wel mee. Je hebt wel goede zin nodig en een aftermarket kabelboompje.

1. Bumper eraf. Ik demonteer altijd de achterlichten, maar is niet noodzakelijk.
2. Dremelen, in de binnenkant van de bumper kan je zien waar. Maak het niet te groot!
3. Interieur delen losmaken kofferbak.
4. Kabelboom door het chassis achter leiden.
5. Links erachterin massa opzoeken, zit een speciaal massa punt.
6. Rechts achterin kabel achteruitrijlamp opzoeken en solderen aan kabelboom.
7. Kabelboom naar voren brengen.
8. 2 stekkers in quadlock monteren
9. Constante voeding bij de radio wegpakken.
10. Vcds wijziging, die heb ik helaas niet zelf gedaan, in Discover Pro. (Daar moet ik nog steeds mee gaan oefenen...)

Wel even werk, maar voor een amateur best goed te doen. Als iemand hulp nodig heeft, gewoon even vragen. ( uitgezonderd vcds)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!