Het grote 'achteruit rij camera' topic

Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een Polo 6r met daarin een Composition Touch systeem. Nu heb ik een WiFi achteruitrijcamera gekocht, maar vervolgens kwam ik erachter ( ja, ik weet het; eerst checken) dat er geen video ingang op zit. Kan iemand mij vertellen of ik een camera toch op de Composition Touch aan kan sluiten met een simpele converter (evt. Naam of link). Met een interface van 175 moet het lukken, maar dat vind ik het niet waard.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Hoi
Ik heb een namaak scherm in me auto zitten RFC7001C. nu hoort er in de zwarte 4 pins connector een verloop naar tulp. deze heb ik helaas niet gekregen bij de aanschaf van de auto.
Kan iemand mij hier aan helpen. Of tips waar ik hem kan vinden
 

Bijlagen

  • IMG_20161019_174219.jpg
    IMG_20161019_174219.jpg
    732.8 KB · Weergaven: 91
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
Ik ga binnenkort ook een camera aansluiten. Of ik lees erover heen maar ik weet niet waar het zwarte afsluitrubber zit bij mijn Polo 6R om de draden van de camera doorheen te trekken naar mijn kofferbak, zit deze links of rechts ? (Inbouw bij kentekenverlichting) Aanvullende tips altijd welkom. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 
iets links van het midden

Schermafbeelding_2015_03_21_om_18_10_18.png
 
Hoi, ben nieuw op dit forum en zit met een probleempje wellicht kan iemand mij hierbij helpen ik rij een polo 6r gti uit 2012 en ik heb een OEM logo camera.

De camera heeft het steeds gedaan alleen sinds dat ik de radio (rns510 C) er meerdere malen uit heb gehaald doet ie het niet meer. hij gaat nog steeds open als ik hem in ze achteruit zet.

Alle kabels lijken goed te zitten, zekeringen zien er goed uit en er heeft iemand met vcds gekeken of er een fout inzit maar er is niks te vinden

Wie heeft er echt veel verstand van en kan deze fout voor mij oplossen, denk zelf dat het met vcds gewoon moet lukken

Ik woon in lelystad, hoor het graag

( iets heel anders.. er zit ook een bluetooth module in met een orig. Houder deze heeft het bij mij nooit gedaan zou deze ook graag werkend hebben WIE O WIE )
 

Bijlagen

  • IMG_1348.JPG
    IMG_1348.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 116
Volkswagen  Polo 6r  1.4 tsi 180pk 
Is het een highline camera (met module) of een lowline? Die fout heeft meestal betrekking op een storing in het een systeem. Let wel dat er bij niet elke storing een foutcode word opgeslagen
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
hou sluit je hem aan en waar sluit je hem achter aan??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi,

Aan de achterkant van je radio/navi zit een gele tulpstekker genaamd video-in of ccd-in. Hier sluit je de kabel aan met gele tulp en via de onderkant van je dashboardkastje ga je naar rechts met de lange kabel, als je de hoek omgaat zie je een klein opbergvakje (rechterzijde), deksel eraf en via de bovenkant laat je de kabel erin gaan. Vervolgens trek je hem via de onderkant tussen de lijst en het tapijt naar achteren, is zo gebeurd.

Dan ga je stroom aansluiten. Bij je rechter achterlicht kan je de kabelset (aansluiting) eruit klikken door op de uiteinden te drukken. Rode draad sluit je aan op de blauw/zwarte kabel van het achteruitrijlicht (plus) en de rood zwarte of de zwarte draad sluit je aan op de bruine kabel (massa). Dus de camera gaat alleen aan als je de auto in zijn achteruit zet. De draden werk je naar beneden via de bekleding richting midden van de auto.

Dan haal je je linker kentekenverlichting eruit (klikken) en draai je het lampje eruit. Daarna draai je het lampje in je nieuwe houder met camera. De kabels naar binnen duwen en daarna de camera erin klikken.

Dan haal je de plastic bekleding achterzijde eruit (waar het slot van de achterklep invalt), even beetje wrikken aan een kant en omhoog trekken, zit vast met klemmen. Dan zie je links van het midden het afsluitrubber zitten. Hier moeten de draden van de camera doorheen. Kan ff moeilijk zijn om ze te kunnen pakken. Maar tip: tegen de achterzijde zitten twee roosters met rubberen flappen erin. Haal de linker eruit (klikken) dan kun je makkelijk via dit rooster de draden naar het rubber geleiden. Ik heb in het rubber een gaatje gemaakt er daar de draden doorheen getrokken. Wel even afdichten rondom de kabels met kit of tape. Dan de gele tulp en de voedingskabel aansluiten en klaar.

Succes, ik hoop dat ik je ermee heb geholpen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 
Na dit topic te hebben gelezen, ben ik toch wel enthousiast geworden voor een achteruitrijcamera.

De converter heb ik al gevonden en besteld, alleen ben ik nog zoekende naar een goede camera die ik hierop kan aansluiten;

http://s.aliexpress.com/eieEFRfy

Ik zie dat er verschillende opties qua camera's zijn. Sommige kunnen bij de kentekenverlichting geplaatst worden, echter vervang je dan ook je huidige kentekenlamp en dan ben ik bang dat ik twee kleuren verlichting krijg.. dat vind ik zonde, de andere optie is in het midden plaatsen. Alleen moet er wel een gat gemaakt worden in de bumper.

Is er iemand die toevallig dit klusje al geklaard heeft en mij zou kunnen uitleggen hoe je dat gat het beste kan maken? En welke camera heb je dan genomen?

Kortom ik ben op zoek naar advies en het advies wat ik zoek heb ik nog niet helemaal gevonden.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Klopt, als ie scheef zit zal dit toch een doorn in het oog zijnStick Out Tongue

Maar als je hem in het midden wilt, dan moet je toch een gat maken in de bumper?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Klopt, als ie scheef zit zal dit toch een doorn in het oog zijnStick Out Tongue

Maar als je hem in het midden wilt, dan moet je toch een gat maken in de bumper?

Bij mijn bumper zat er al een gat, weet eigenlijk niet waarom. Maar als er geen gat zit moet je een gat maken ja haha
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!