Explorator :: 2011 Volkswagen Polo Comfortline

Goh, daar zou ik je geen antwoord op kunnen geven.
Bij Ibifaho hier op het forum hebben ze die volledig dicht gezet.
Zorgt er zeker voor dat deel van de warmte terug naar de motor wordt gestuurd enzo dan sneller warm is?
Heeft dit dan ook een invloed op heatsoke bv?
 
Wat bedoel je met complex? Heb je hier meer info over? Big Grin

Ik moet de klauwen kopen (prijzen beginnen vanaf 250 euro tot...). Adaptors voor te monteren = enkele 100 euro's wrs.
Remblokken en schijven? Denk wel dat dit aardig wat kost :(
Evt nog stalen remleidingen enzo. Ook niet echt een idee wat het kost..

Kga me binnenkort ook eens informeren via Maq Racing. Deze man heeft dit al vaak gedaan en kan hier een goede inschatting van maken.
Moest het te duur zijn dan wordt het gwn uitgesteld tot de andere belangrijke dingen in orde zijn en worden het GTI klauwen of die van een audi S3 8l..

Ja als je een beetje leuke klauwen wilt begin je toch al bij 500 euro denk ik, dan moet je nog andere schijven/blokken, kijken of je velgen nog passen (wat meestal niet het geval is), inderdaad remleidingen/remcilinder aanpassen en dan een adapter ervoor inderdaad.
 
Ja als je een beetje leuke klauwen wilt begin je toch al bij 500 euro denk ik, dan moet je nog andere schijven/blokken, kijken of je velgen nog passen (wat meestal niet het geval is), inderdaad remleidingen/remcilinder aanpassen en dan een adapter ervoor inderdaad.

Heb wel een bedrijf gevonden waar ze klauwen verkopen aan schappelijke prijzen en als ik ze zie passeren op verkoopssites valt het ook nog mee. Ale vanaf 250 tot 650 of meer... schijven gaan denk ik een groot deel vh budget zijn = kostelijk :( de velgen wat ik nu ga kopen zouden hier op moeten afgestemd zijn :)
Idd evt stalen remleiding,...
Kga me eens goed informeren bij Maq Racing en andere na de examens. Dan zullen we zien. Gaat het mijn budget te boven dan zal het voor later zijn en gaat het geld naar gti / s3 klauwen of bumpers ed..

We zullen wel zien id toekomst, dat die examens maar snel gedaan zijn. Kan ik beginnen eraan Big Grin
 
Keuring bij ons kunnen we bij jullie vergelijken met APK denk ik.

Als we onze wagen verlagen dan moet we deze laten keuren (kost 100 euro) als verlaagd voertuig. Wagen moet dan op bepaalde hoogte liggen, uitgelijnd zijn,...

Ook doen ze co2 metingen en kijken ze of alles conform het gelijkvormigheidsattest is (velgen, co2,...).

Hoogte regeling en koplampsproeiers zijn bij ons ook verplicht als je xenon wil hebben.

Het zijn allemaal zo van die kleine dingetjes en ze zijn er heel streng op hier in België.
Soms keuren ze je af voor de meest belachelijke dingen. :eek:
 
Ik heb maar 7 pk meer als u. Denk niet dat het de moeite waard was geweest voor menne dpf weg te halen qua vermogen. Khoop dat ik binnen 2 j niet ga vloeken als ik naar de keuring moet. :eek: :(

Voordeel is wel dat ik van die regeneraties enzl afben ;)

Volgens mij geen probleem op de keuring want Davy zal volgens mij niet aan de stationaire map gekomen zijn en mooi alles uit de software geflikkerd. Egr dicht is een pak beter voor de motor (zeker op lange termijn) en zorgt tevens voor minder roet. En onder de wagen in de put kunnen ze niets zeggen want de roetfilter zien ze fysiek nog zitten...

btw Bij dieselmotoren doen ze een rooktest (k-waarde die volgens mij voor euro5 motor 1.5 mag zijn). BIj benzine motoren doen ze een CO test en kijken ze de lamdawaarde na. Dit allemaal stationair (maw totaal niet relevant mbt het milieu in de praktijk).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lang geleden, maar even wat nieuws!

De interesse in het detailen blijft maar toenemen, dus daarom wat nieuws gekocht.
Nl een foam lance van Autobrite bij BB Car Care. Ik moet zeggen dat het de beste investering is die ik tot nu toe heb gedaan. Al super veel plezier van gehad ! Nogmaals bedankt aan het BB Car Care team voor de goede uitleg en service.



Wintermodus:

Eerst eens uitgetest op Dolf de Golf van ons moeder:


Ben er eigenlijk van verwonderd hoeveel vuil er al van de wagen af is via dit systeem. Natuurlijk voor het beste resultaat even met de hand nog na wassen. Maar het is een ideaal systeem voor in de winter, snel en eenvoudig. Bovendien hebben we op de zaak nog een warmwater hoge druk reiniger staan, wat het enkel aangenamer maakt.
In de zomer zou het ook perfect moeten zijn om gewoon het stof ed van de wagen te krijgen.
Ik was er dus onze privé wagens mee, maar ook het wagenpark (camionettes,...) van de zaak.

Fotoke van Papa zijn Benzito en mijne Go Car:


Na het werk foamke leggen:


En zo ziet mijn kleine vriend er uit na gewoon gefoamd te hebben zonder nog met de hand gewassen te hebben:


Het is verdorie een speciaal kleurtje!
Excuses voor de 'mindere' kwaliteit van de foto's, maar ze zijn met een Samsung S4 genomen (Snapchat, Instagram,...) en blijkbaar het één en ander fout gelopen met ze te uploaden.

De plannen die ik eerder gepost heb zijn ook gewijzigd.
Doel was OZ'en te steken met een gele big brake kit, maar daar ben ik van afgestapt.
Nu ga ik gewoon nog de potjes en stelschroef er vanachter tussen uit doen en evt van voor ook nog een beetje zakken. Hoe ik het van voor ga doen moet ik nog bekijken, want banden schuren nu al in de kassen. Evt de ET-waard wat laten afdraaien of kassen rollen. Voor de rest misschien hier en daar nog een klein detail of prulletje, maar alleszins geen grote uitgaven meer.

De wagen heeft mij als 20 jarige student (ja, ik werk er allemaal zelf voor) al meer als genoeg gekost en ik zou iets sportiever willen. Bv een Polo GTI :) Dus we zien wel wat de toekomst brengt.
Of ik er dit seizoen voor de eerste keer mee naar een meeting ga twijfel ik nog over.
Heb het gevoel dat hem niet meeting waardig is en niet af is...
 
Geweldig die namen voor de auto's :mrgreen:

Heb ook wel eens gekeken naar foam, maar heb nooit zin om hoge druk te pakken met auto wassen Stick Out Tongue

Tja, ik heb de luxe dat ik gewoon de waterkraan moet opendraaien en spuiten maar Stick Out Tongue
Begrijp wel dat je goesting over is als je alles nog moet aansluiten en klaarzetten.. ;)
Nu het is pakken beter omdat je met een slappe straal van de tuinslang amper vuil van je waggie krijgt.
Echter moet je wel opletten, want die van ons is een industriële en daar kan je gewoon lak mee van de wagen afspuiten :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!