Explorator :: 2011 Volkswagen Polo Comfortline

hoe, wat, waar? haha ik weet van niks, heb zelf ook slecht nieuws voor men eigen maja, puc moet nog beginnen aan men velgen (tunnel moet wss worden aangepast, had vergeten dat deze 0,5j breder waren origneel van porsche af, dus komen ze op minstens achteraan op 8,5 j te liggen, en had graag toch zeker 8j gehad) hij gaat er eentje uitklaar halen dan 1 rand erop zetten, die ik al had liggen, zodat ik dan even kan passen achteraan om ze daarna weer binnen te doen, randen te laten bestellen en daarna volledig terug opmaken dus denk dat ik volgende maand pas men velgen heb, had graag naar selected geweest pfff.
terug on topic Stick Out Tongue
die porsche velgen zijn super dik, kunnen we eens wisselen hahaha, maar vrees dat ze niet gaan passen 9j kun je niet plat genoeg opgaan komen veel te breed vanachter, natuurlijk alles kan, bumpstops steken en camber steken klaar, maar comfort nihil en om de haverklap een boete voor je velgen, valt veel te fel op voor de blauw mannen ;)
 
hoe, wat, waar? haha ik weet van niks, heb zelf ook slecht nieuws voor men eigen maja, puc moet nog beginnen aan men velgen (tunnel moet wss worden aangepast, had vergeten dat deze 0,5j breder waren origneel van porsche af, dus komen ze op minstens achteraan op 8,5 j te liggen, en had graag toch zeker 8j gehad) hij gaat er eentje uitklaar halen dan 1 rand erop zetten, die ik al had liggen, zodat ik dan even kan passen achteraan om ze daarna weer binnen te doen, randen te laten bestellen en daarna volledig terug opmaken dus denk dat ik volgende maand pas men velgen heb, had graag naar selected geweest pfff.
terug on topic Stick Out Tongue
die porsche velgen zijn super dik, kunnen we eens wisselen hahaha, maar vrees dat ze niet gaan passen 9j kun je niet plat genoeg opgaan komen veel te breed vanachter, natuurlijk alles kan, bumpstops steken en camber steken klaar, maar comfort nihil en om de haverklap een boete voor je velgen, valt veel te fel op voor de blauw mannen ;)

Er is een M&G van het forum 27 april dacht ik. Het is ong van bij mij thuis 220 km rijden dus valt wel mee. Het event gaat van start om 1 u dus geen gecross en van die toestanden. Ben wel benieuwd om de gezichten eens te zien,... :) gaat ge mee Sid?

Benieuwd naar de testfit van uw velgen dan ;) 8,5 j met de juiste et moet zeker gaan achter dus...
u hard werk en lang wachten wordt beloond als ze der onder steken. Ben er zeker van dat ze heel dik gaan zijn Big Grin

Was gewoon wat ah zoeken omdat ik het niet kan laten. Ene moment heb ik zoiets van hmm toch die stukken kopen en dan gewoon overzetten op de volgende of gewoon anderzijds lekker sparen.
Optie waar ik ook aan denk is een oldtimer kopen (golf, vw. busje,...) in het rood Stick Out Tongue

Achja we zien wel ;)
 
oldtimerke heb ik ook al naar gekeken maar wordt iets voor binnen een 5jaar budgetten liggen momenteel nog te hoog voor mij, moet eerst nog wat 'sparen' in hoe verre dit mogelijk is haha. btw een origineel velgje wat oem is (dus niks rotiform, vossen, 3sdm ofzo ) verlies je niks op, best wat je kunt kopen , z'n porsche velg ouzo daar zijn er tenminste niet duizenden van en behoud zijn waardes, stefan(puc) zei ook dat dat het beste is, gewoon een duurdere setje kopen maar eigenlijk krijg je gewoon het geld terug, ok je betaalt wel voor het opmaken etc en adapters maarja dat boeit me niet zo heel veel, liever dat dan rond rijden met een replica vel wat iedereen al heeft ;)
 
Effe snel vraagje! Big Grin
Het is weer in mijn koppie gesprongen dus ga het er op wagen straks Stick Out Tongue
Vanachter stelschroef en potje weghalen... en mss vanvoor ook nog heel klein beetje zakken desondanks dat geschuur Stick Out Tongue
Moet ik gewoon kijken of na het weghalen er nog voeldoende "spanning" op de veren zit? M.a.w of ze niet los kunnen schieten? Nog andere dingen waar ik op moet letten?

En ik moet dus met een imbus sleutel eerst in de stelschroef iets losdraaien en dan kan ik beginnen? Hoe maak ik de draad het beste proper? met compressor uitblazen of water? evt iets gebruiken om te smeren?
Heb het al zo lang uitgesteld en al die wagens wat ik tegenkom die wel "proper" liggen steken mijn ogen uit Big Grin

De logo's op mijn koffer wil ik er ook af, hoe doe ik dit het beste?
Gewoon haardroger en flosdraat of? en evt lijmresten?

Alvast bedankt
 
Logo's op de koffer idd met haardroger afhalen ;) komen vanzelf wel los dan!

Ivm met dat los schieten dat zal wel meevallen, en anders al eens beginne met enkel de potjes eraf halen ? Dan ben je zekerder dat ze blijven zitten.. stelschroef is idd gwn 1 bout onderaan losdraaien :)
 
Logo's op de koffer idd met haardroger afhalen ;) komen vanzelf wel los dan!

Ivm met dat los schieten dat zal wel meevallen, en anders al eens beginne met enkel de potjes eraf halen ? Dan ben je zekerder dat ze blijven zitten.. stelschroef is idd gwn 1 bout onderaan losdraaien :)

Ik neem aan niet te kort bij dan met de haardroger?
En wat moet ik doen met de "overige" lijmresten? ik las net op internet over WD-40, nagellak remover,... of met je vingers er over rollen. Voor het beste resultaat kleien en waxen,.. zoals rest van de wagen Stick Out Tongue
Wrs zal er wel kleur verschil zijn dus gewoon even met simonizeersel erover of?

Ik heb nog redelijk wat wheel gap vanachter desondanks dat met mijn AP set op het laagste staat.
Denk dat ik met beiden weg te doen nog niet het gewenste resultaat ga bekomen... Big Grin
 
Die lak kan wel wat hebben, gwn regelmatig eens voelen of hij al los zit.. en als je dan toch echt lager wil ga dan even langs Kean voor echte korte veren, kost rond de 150 euro voor de twee, n dan kan je die stelschroef gwn laten zitten ;)

Nagellak remover en een zacht doekje zou al genoeg moeten zijn, hangt er vanaf hoelang ze er al op zitten en hoeveel zon ze al hebben gezien Stick Out Tongue
 
Kleurverschil ga je niet zo merken hoor, bij mij 10 jaar erop gezeten en nu het eraf is zie je er niks van. Maar pas wel op dat je niet te dichtbij gaat met de verfföhn!

Veren staan sowieso onder spanning als je de stelschroef weghaalt en de auto staat gewoon op de grond, alleen als je hem opkrikt waarschijnlijk niet. Dit is wel APK afkeur hier in NL. Maar zo had ik het bij de polo ook, niks mis mee ;)
 
Die lak kan wel wat hebben, gwn regelmatig eens voelen of hij al los zit.. en als je dan toch echt lager wil ga dan even langs Kean voor echte korte veren, kost rond de 150 euro voor de twee, n dan kan je die stelschroef gwn laten zitten ;)

Nagellak remover en een zacht doekje zou al genoeg moeten zijn, hangt er vanaf hoelang ze er al op zitten en hoeveel zon ze al hebben gezien Stick Out Tongue

Kean had ik al van gehoord maar liggen gewoon zo ver. Liggen in Gent en das andere kant van België voor mij... Of versturen ze de kortere veren ook? Kan ik die zelf plaatsen of moet ik ze ergens laten monteren? want als die veren veel korter zijn gaan ze niet genoeg spannen en kunnen ze losschieten toch?
Heb ook de indruk dat die veren van Kean gewoon universeel zijn en dus niet specifiek voor op bepaalde wagen zijn, kan dit ook geen kwaad? Stick Out Tongue
 
Kleurverschil ga je niet zo merken hoor, bij mij 10 jaar erop gezeten en nu het eraf is zie je er niks van. Maar pas wel op dat je niet te dichtbij gaat met de verfföhn!

Veren staan sowieso onder spanning als je de stelschroef weghaalt en de auto staat gewoon op de grond, alleen als je hem opkrikt waarschijnlijk niet. Dit is wel APK afkeur hier in NL. Maar zo had ik het bij de polo ook, niks mis mee ;)

Las net op internet dat verffhön niet ideaal is tenzij je de warmte kan regelen. Vele van deze toestellen maken het gewoon te warm waardoor er belletjes onstaan in de lak,...

Ja, das logisch omdat door de zwaartekracht... maar als je dan een drempel pakt en uitveert dan kan de veer toch loskomen en evt verplaatsen met de nodige gevolgen vandien of ben ik mis? Big Grin
Ga denkelijk de shroef En het potje er tussen halen. ik mag dan gewoon de veer terug steken en voor de rest niets of?

Bedankt voor de hulp en info tot nu toe jongens! Ben nog jong en onervaren en heb gewoon schrik om iets fout te doen of kapot te maken. Zeg altijd beter voorkomen dan genezen alhoewel soms inzien wat je fout doet ook een goede leerles kan zijn.

En wat bedreft de keuring tja, hier in België zijn 10 000 keer zo streng als in NL dus opdat vlak valt het nog reuze mee bij jullie Big Grin
 
Ja misschien als je een drempel pakt met 90 km/u dat die veer dan even de ruimte krijgt, maar normaal gezien niet hoor. Ik heb ruim 25.000km zo gereden volgens mij. Ook in België op de snelweg met 120 km/u :) (op weg naar Parijs)
 
Jij had alleen de schroef ertussen of ook het potje?
Drempels en dergelijke moet je sowieso voor remmen want is niet goed voor de dempers, bodem van de auto,...

Das net het probleem die van mij is gechipt en durf nog al eens aardig door te rijden. Zoals de wegen hier in België erbij liggen weet je maar nooit en als je dan even niet oplet bammmmm :-(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!