Explorator :: 2011 Volkswagen Polo Comfortline

plastieke kuipen maakt niet zo heel veel uit zolang de schroef het maar niet begeeft z'n plastieke kuip kan wel redelijk wat hebben qua schuren en raken, u kassen daarentegen zijn sneller geblutst en kost ook een pak meer moest je dat voor hebben, natuurijk dan heb je wel het excuus om ze te verbreden Stick Out Tongue
 
Djesus kwam vandaag dit tege op Youtube:

Lekkur geluidje! Zo'n 2 litertje klinkt toch heerlijk...
[video=youtube;EEXTDZsRtlc]https://www.youtube.com/watch?v=EEXTDZsRtlc[/video]

Een 1.4 GTI'tje met een straight pipe anders ook:
[video=youtube;zsiOlSNasaY]https://www.youtube.com/watch?v=zsiOlSNasaY[/video]
[video=youtube;OOxZ9aFbUrQ]https://www.youtube.com/watch?v=OOxZ9aFbUrQ[/video]

Als ik luister naar de clipjes twijfel ik eigenlijk. 2 liter heeft een mooie sound maar is enkel handbak, terwijl de 1.4 dat lekker DSG plofje heeft. :)

En dit geluidje ben ik helemaal gek van. Moet maar eens kijken op deze jongen zijn "channel" heeft paar leuke filmpies van zijn uitlaat.
[video=youtube;UkST14vYB4E]https://www.youtube.com/watch?v=UkST14vYB4E[/video]

Zou dit geluid ook uit het blokje van de Polo R WRC te halen zijn? Zijn toch ongeveer hetzelfde.
En wie O wie had hier ook weer eens een foto gepost met een Polo die de uitlaten van een Golf 6 GTI had? Big Grin Stick Out Tongue
 
Updaten die handel.

Nadat ik mijn wagen vanvoor 1cm heb verlaagd en vanachter de stelschroef verwijderd had, vond ik het nog niet goed genoeg. De wagen moest nog lager vooral vanachter. Voor de balans moet hij vanvoor dan ook weer lager en daar begin ik niet meer aan bij deze.

De motorisatie is een 1.6 TDI (zelfde blok als Golf 6). Echter is de motorruimte van de Polo een pak kleiner waardoor de motor heel diep ligt. Bijgevolg steekt de carter ed onder de wagen uit. Hierdoor kan je hem niet fatsoenlijk verlagen gewoon. Heb onder de wagen van Bas gekeken (1.4 tje). Hij ligt op 18 ers, een pak lager als mij en heeft nog veel meer bodemvrijheid.




Echt een knappe wagen Bas, mijn complimenten hiervoor ;)

Mijn huidige set velgen schuurt abnormaal in de kasten. Kwestie van tijd vooraleer er dingen naar de kl*te gaan.. Ben dan ook onmiddellijk opzoek gegaan naar een ander setje velgen.

Kevin6R hier op het forum verkocht zijn OZ Superturismo's.
Specs: 7,5J 17" ET 35 Graphite Grey
Foto's van na het passen







Vond het een heel knappe set en alles was in orde (banden maat, ...). In het echt vind ik ze gewoon weg af, alleen op foto geven ze mij niet dat wauw gevoel. Bovendien moet met deze de velgen de wagen nog lager (klein beetje wheelgab). Maar zoals eerder vermeld gaat dit er niet van komen. Heb ook nog naar andere sets gekeken (Ori 18" Audi Rotors, BBS CH,..), maar ga het toch niet doen.

Als ik iets doe wil ik het tegoei doen of anders gewoon niets...
Bovendien is de Polo toch niet helemaal hetgene wat ik zoek. Wil wat sportiever, mooie sound,... Oke, het is mijn eerste wagen en je moet ergens tevreden zijn daar ben ik me van bewust. Ik ga gewoon geen uitgaven meer doen aan deze auto. Verlies maken doe je er sowieso op maar dan spaar ik liever wat voor andere nuttige dingen.
Daarom dan ook besloten met spijt in het hart dat alle stukken de verkoop in gaan, dus als je interesse hebt laat je maar wat weten.

- AP Schroefset (nieuwstaat, aangekocht in augustus 2013, minder dan 5000 km mee gereden)
- 17 " Golf R Talladega glanzend zwart (5x100, ET 35, 215 40 banden, geen borduurschade of krom, banden kunnen nog 2 seizoenen mee)
- 17" Originele Detroits (5x100, ET 48, 215 40 Falken winterbanden, geen borduurschade of krom, banden zijn nieuw deze winter heel even op gereden).
- OEM Xenons,... ben ik nog niet uit of ik ze verkoop. Daar heb ik wel wat aan ook al is de wagen niet "getuned".
Zullen nog wel ongetwijfeld zaken zijn die ik vergeten ben, maar als ik er op uitkom post ik het hier wel.
Wat de velgen betreft heb ik wel interesse in een ruil met orginele vw velgen.

Zo dat was het dan weer :)
 
ik denk wel dat je met de oz's plat kon gaan als ik zo de specs zie Stick Out Tongue.
natuurlijk het is jouw keuze wat je doet, ik begrijp het ook dat je wat sportievers wilt, heb dit ook en je moet denken ik rij maar met een 1.2tje haha.
ik zelf was aant denken om ook geen geld meer uit te geven maar gewoon zo een paar jaar rond rijden tot ik er een tweede auto bijkoop met wat meer pit, zou zelf heel graag een r32 maar dan een lichtje vracht van willen maken (geen daily dus). maar de dag van vandaag is dit zeer moeilijk geworden dus dit wordt toch maar een 5jaren plan :).
succes met de verkoop alleszinds.
ik zag die 17'' golf R talladega velgen wel zitten als wintersetje maar heb besloten om toch maar geen geld meer uit te geven aan een tweede setje en te sparen, jammer want had ze wel graag gehad haha.
 
ik denk wel dat je met de oz's plat kon gaan als ik zo de specs zie Stick Out Tongue.
natuurlijk het is jouw keuze wat je doet, ik begrijp het ook dat je wat sportievers wilt, heb dit ook en je moet denken ik rij maar met een 1.2tje haha.
ik zelf was aant denken om ook geen geld meer uit te geven maar gewoon zo een paar jaar rond rijden tot ik er een tweede auto bijkoop met wat meer pit, zou zelf heel graag een r32 maar dan een lichtje vracht van willen maken (geen daily dus). maar de dag van vandaag is dit zeer moeilijk geworden dus dit wordt toch maar een 5jaren plan :).
succes met de verkoop alleszinds.
ik zag die 17'' golf R talladega velgen wel zitten als wintersetje maar heb besloten om toch maar geen geld meer uit te geven aan een tweede setje en te sparen, jammer want had ze wel graag gehad haha.

Natuurlijk kon ik met die OZ'en plat gaan. Das allemaal geen probleem. Maar ge moet er ook nog plezier aan beleven hé (comfort,...) Big Grin Voor de hele boel kapot te rijden daarvoor zie ik mijn auto te graag en vind ik het te zonde.... Het is een dagelijkse wagen en moet bruikbaar zijn. Als dat nu een auto is waar je mee buitenkomt wanneer je tijd en goesting hebt dan draai je dat tot tegen de beton. Dan maakt het ook allemaal niet uit... Big Grin
Als ge toch interesse hebt laat ge maar iets weten. Kunnen wel wat regelen hé ;)
 
ik denk wel dat je met de oz's plat kon gaan als ik zo de specs zie Stick Out Tongue.
natuurlijk het is jouw keuze wat je doet, ik begrijp het ook dat je wat sportievers wilt, heb dit ook en je moet denken ik rij maar met een 1.2tje haha.
ik zelf was aant denken om ook geen geld meer uit te geven maar gewoon zo een paar jaar rond rijden tot ik er een tweede auto bijkoop met wat meer pit, zou zelf heel graag een r32 maar dan een lichtje vracht van willen maken (geen daily dus). maar de dag van vandaag is dit zeer moeilijk geworden dus dit wordt toch maar een 5jaren plan :).
succes met de verkoop alleszinds.
ik zag die 17'' golf R talladega velgen wel zitten als wintersetje maar heb besloten om toch maar geen geld meer uit te geven aan een tweede setje en te sparen, jammer want had ze wel graag gehad haha.

Natuurlijk kon ik met die OZ'en plat gaan. Das allemaal geen probleem. Maar ge moet er ook nog plezier aan beleven hé (comfort,...) Big Grin Voor de hele boel kapot te rijden daarvoor zie ik mijn auto te graag en vind ik het te zonde.... Het is een dagelijkse wagen en moet bruikbaar zijn. Als dat nu een auto is waar je mee buitenkomt wanneer je tijd en goesting hebt dan draai je dat tot tegen de beton. Dan maakt het ook allemaal niet uit... Big Grin
Als ge toch interesse hebt laat ge maar iets weten. Kunnen wel wat regelen hé ;)
 
pb me uw prijsje eens ;)
btw wat gaat ge eronder leggen als ge al uw velgen verkoopt? hebt ge nog originele liggen ofwat? of gaat ge hem op blokken zetten haha Stick Out Tongue?
ik zelf had iets in gedachten maar daar ga jij niks aan hebben dus dat zal niet gaan vrees ik ;)
 
pb me uw prijsje eens ;)
btw wat gaat ge eronder leggen als ge al uw velgen verkoopt? hebt ge nog originele liggen ofwat? of gaat ge hem op blokken zetten haha Stick Out Tongue?
ik zelf had iets in gedachten maar daar ga jij niks aan hebben dus dat zal niet gaan vrees ik ;)

Heb u op Facebook een berichtje gestuurd Big Grin
Heb nog stalen velgen met winterbanden en deksels hier liggen.
Ruilen tegen een originele VW velg/ staal met wieldoppen kan/mag ook.
 
Ja jongens...
De Polow is verkocht en ik heb me een scooter gekocht.
Scooterjeugd kan beginnen!


Haha, neen grapje jongens Stick Out Tongue Big Grin
Hier een kiekje hoe ze er momenteel bij staat:


Sid van op het forum is langs geweest voor de Talladega's te passen. Hij wou ze kopen maar door omstandigheden is het niet doorgegaan. Geen erg, we hebben een leuk namiddag gehad desondanks de regen Big Grin


Had wel geen tijd om ze effe te poetsen :(

Vandaag de mama ergens gaan ophalen en de vriendin met de Polo achter me aan zien rijden. Tgoh wat ziet ie er toch lekker uit. Het ziet er stoer en bruut uit. Doet me toch twijfelen of ik alles wel zou verkopen. De performance is er niet, maar de looks vind ik wel knap.
Daarmee mss stillekes aan eens beginnen te kijken naar een schone 18'er Stick Out Tongue
Audi Rotor zie ik wel zitten, maar is niet echt origineel. Je ziet er zoveel op meetings. Alleen ze hebben wel de goede waardes om nog "plat" mee te kunnen gaan...
Als iemand iets leuks weet te koop staan mag je het altijd melden ;)

Nog een kiekje om af te sluiten :)
 
Met dat ik doorheen de week in Gent ga wonen binnekort dacht ik ook van e mijne origineel te zetten maar ziu ik rap spijt van hebben. Zou gij ook hebben. Big Grin nu als ge ergens parkeerd kijkt ge nog is om en lacht ge van 'my precious'. Als em origineel zet gaat ge dat veel minder hebben + wegligging ga weer veel slechter zijn.
 
Ja, dat heb ik nu dus ook... Ik parkeer hem in het weekend bij mijn papa als ik moet werken en zie ze liggen. Dan denk ik toch weer damn... Ook in school als ze op de parking staat. Big Grin alleen een schone velg vinden met de juist maten is niet gemakkelijk voor deze auto :(
 
ik dacht er ook zo over deze winter.
Moest hem hoger leggen voor de garage ( geraak anders niet op de brug)
Dacht erna zo is het wel perfect ik geraak terug overal etc...
Na een week lag die terug lager en lager dan ervoor... just sayin' :mrgreen:
 
Goh schoon kassen vullen is 8j et 35 met 215/35. Laag gaan zou een 7,5j et 35 met 205/40 of 205/35 vooraan en 8 a 8,5j et 35a et40 met 215/35 achteraan ideaal zijn.

Klopt volledig, alleen zo een set vinden is moeilijk. Meestal vind je wel iets maar dan is er iets mis mee. Schade, opmaken,...

Zie wel graag een meerdelig wiel maar daar is ook onderhoud aan (oz futura, Eta beta,...). Een racy eendelig is ook altijd goed.

Heb ook niet echt goesting en de tijd nu om alle dagen het internet af te schuimen voor velgen Big Grin
 
ik dacht er ook zo over deze winter.
Moest hem hoger leggen voor de garage ( geraak anders niet op de brug)
Dacht erna zo is het wel perfect ik geraak terug overal etc...
Na een week lag die terug lager en lager dan ervoor... just sayin' :mrgreen:

Het is/was gewoon een mindere periode waarin alles tegensloeg. Dan ben ik nogal sneller geneigd mijn goesting te verliezen.
Nu is ze terug ah komen.

Enige waar ik nog over twijfel is. Ofwel de Polo nog verfraaien en "af" maken voor zover dat gaat. Een auto is nooit af in mijn ogen.
Overweeg ook om een oldtimer te kopen en die volledig te restaureren. Daar kan je mee doen wat je wil en de Polo als daily houden ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!